Kater voor de Sint

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Kater voor de Sint

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-02 19:11

---
Telegraaf

De feestelijke intocht van Sint Nicolaas in het Noord-Hollandse Heiloo kreeg zaterdag een pijnlijk slot.De goedheiligman viel aan het eind van de rondrit door het dorp van zijn schimmel en landde met een harde klap op het asfalt.
De kindervriend werd door twee pieten opgeraapt.De knechten moesten de onfortuinlijke ruiter op de voettocht van de laatste vijftig meter naar het bordes van het gemeeentehuis ondersteunen.
Het was een opzienbarend slot voor de bejaarde sint,die volgend seizoen na ruim veertig jaar trouwe dienst wordt opgevolgd door een jongere collega.In de voorgaande jaren had de sint ook regelmatig moeite zijn evenwicht te bewaren.De oorzaak ligt in het feit dat de heilige onderweg met regelmaat van alcoholische consumpties wordt voorzien.Zaterdag zette Sinterklaas zijn trouwe schimmel kort voor aankomst bij het gemeentehuis nog resoluut in zijn achteruit toen hij langs het parcours een huisvrouw met een fles jonge jenever ontwaardde.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 13:56

jeetje,das toch idioot?aan de ene kant is het wel grappig
maar ik vind het sneu voor die kinderen die er heilig van overtuigd zijn dat sinterklaas zo'n brave goeie vent is
en dan dondert ie 'van z'n paard omdat ie drank op heeft. Clown
best genant voor die vent denk ik!

heb vorig jaar toen ik zwarte piet was bij de intocht in ons dorp zelf nogal iets stoms gedaan
(ik sloeg met m'n pepernotenzak tegen m'n pruik en die viel er dus af,oeps Haha! ) dankzij mij geloven een aantal kids hiero dus niet meer in Sinterklaas,oeps! Bloos Frusty Koe

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-02 16:18

Deze Sinterklaas wordt 'vervangen'volgend jaar.Hij is bijna 90,dus het wordt ook wel tijd.Vorig jaar liet hij zich ook van Sound afkletteren en toen kon ik die 85kg nog net opvangen.Dit jaar heb ik me afzijdig gehouden en toen ging het echt mis!

Jamy

Berichten: 10494
Geregistreerd: 03-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 16:31

rare man gelukkig word die vervangen beetje dirnken tijdens zo'n intocht doe dat dan erna ofzo! Lips are sealed

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 21:22

Waarom kan zo'n kerel al die alcholische versnaperingen dan niet eventjes afslaan. Hij is op dat moment wel Sinterklaas met toch een voorbeeldfunctie!

Een vriend van mijn ouders speelt ook elk jaar Sinterklaas. Hij wordt dan bv door gezinnen ingehuurd. Hij drinkt geen druppie alcohol. Als hij alle huizen heeft gehad waar hij moest zijn, kwam hij bij ons zijn eerste biertje drinken om bij te komen! Haha! Wel vanaf het moment dat ik NIET meer geloofde natuurlijk! Tong uitsteken

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-02 22:22

Hij reed maar 1x per jaar paard.Ik denk dat hij zichzelf een beetje moed indronk Haha! .Jaren geleden zou hij al stoppen maar toen op dat moment onze Sound Lovers de taak van Sinterklaaspaard op zich ging nemen heeft hij het nog 7 jaar langer gedaan.Ik denk dat hij toch met angst en beven op haar zat.

annie
Berichten: 31
Geregistreerd: 12-12-01
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 23:35

Ik vind dit echt heel erg wat hier allemaal wordt gezegt, deze sint doet dit al veertig jaar en is al jaren onthouden! Eén keer per jaar krijgt hij een borrel en dat is met sinterklaas, en dan krijgt hij een borrel, nou daar word geen hond dronken van hoor! En een man van tachtig op een paard dat kan gewoon niet echt, of wel soms? Als jullie tachtig zijn dan kom je ook niet al te lenig op en af een paard.

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-02 23:38

Hij is zelfs bijna 90!

annie
Berichten: 31
Geregistreerd: 12-12-01
Woonplaats: nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-02 23:41

oja, nou negentig dan, dan verbaasd me het nog dat hij uberhaubt op een paard komt!

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-02 23:48

Hoe dan ook;volgend jaar komt er een 'nieuwe Sint'.Hij wilde zelf niet stoppen en het is natuurlijk erg moeilijk om iemand die al 40 jaar Sinterklaas is te vertellen dat hij moet stoppen.

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 00:42

WHAHAAHAH oww geweldig. Ik wou dat er bij ons zo'n Sint was aangekomen Haha! Haha! . Alleen wel een klein beetje sneu voor al die kleine kinderen, wat zullen die wel niet denken als ze bij de Goed Heiligman op schoot mogen zitten en er komt een ontzettende dranklucht uit zijn mond Verward of wat vertel je het je kind als de Sint zomaar van zijn paard flikkerd Verward . Tja dan heb je wel wat uit te leggen als ouder Schijnheilig ....


sharief
Berichten: 853
Geregistreerd: 18-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-02 14:37

Leeftijd zegt niks, ik heb een oma (eigenlijk Joost zijn oma) van 89 en die is zo kwiek, ik wens dat ik nog zo ben op haar leeftijd!
Maar die goedie Sintheeft misschien wel helemaal geen borrel op, misschien is het gewoon een beetje te zwaar aan het worden, toch een hele gebeurtenis op zo'n paard en dan al die aandacht verdelen over zoveel mensen en kinderen....petje af hoor Sint!!

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-02 23:33

Dat denk ik ook hoor.Ben blij dat hij er niets aan over gehouden heeft.Voor het zelfde geld breekt hij het een of ander.Volgend jaar komt er een jongere Sint.Het is alleen te hopen dat ons paardje dan nog mee kan doen;ze is tenslotte 27!

Cleo
Berichten: 436
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-02 17:32

Sinterklaas boos op Telegraaf.

Sinterklaas is boos op de Telegraaf. Afgelopen week berichtte de grootste krant van Nederland dat de Sint in Heiloo (bij Alkmaar), voor de ogen van honderden kinderen dronken van zijn paard was gevallen. ''Een schandalig verhaal'', zo meent de goede Sint.

De feestelijke intocht van Sint Nicolaas in Heiloo kende afgelopen weekend inderdaad een pijnlijk slot. De goedheilig man viel aan het eind van de rondrit door het dorp van zijn schimmel en landde met een harde klap op het asfalt. De kindervriend werd snel door twee Pieten opgeraapt, en die moesten de onfortuinlijke heilige op de voettocht van de laatste 50 meter naar het bordes van het gemeentehuis ondersteunen.

Volgens de Telegraaf kwam dat omdat de heilige onderweg met regelmaat van alcoholische consumpties werd voorzien. Toen hij nabij het gemeentehuis een huisvrouw met een fles jonge jenever ontwaarde zou hij resoluut zijn paard in de achteruit hebben gezet waarbij hij ten val kwam. De Sint was de jaren ervoor ook al zwieberig op het paard, zo besloot de krant de berichtgeving.

In het Noord-Hollands dagblad laat een woordvoerder van de Sint echter weten dat de goedheiligman, die al 44 jaar in Heiloo aankomt, geheelonthouder is. De 88-jarige man speelde dit jaar voor de laatste keer voor Sint, en heeft de afgelopen 44 jaar nimmer één druppel gedronken. De val werd veroorzaakt omdat zijn voet achter een teugel bleef steken bij het afsteigen.

Volgens de woordvoerder heeft de Sint later op de dag ook nog probleemloos een buurthuis en een school bezocht; er mankeerde hem niks. Het verhaal is in de krant gekomen omdat kennelijk iemand de Telegraaf heeft opgebeld met een sappig verhaal, zonder dat de feiten gecontroleerd zijn.