Wel of niet brandmerken?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 14:25

Ik ben fel tegen brandmerken. Dat is een paard zinloos geweld aan doen Boos!
En wat schiet je er nou eigenlijk mee op? Helemaal niks. Als herkenning van een paard is het een wasse neus. Als je 100 bruine KWPN-ers op een rij zet haal je er echt de gene die je zoekt niet uit aan een brandmerk. Ze hebben ten slotte alle 100 de zelfde duffe leeuw op hun kont! En om te laten zien welk ras het is.. Nou dan moeten die warmbloed stamboeken maar eens wat zorgvuldiger met hun papier omgaan. Alleen omdat ze niet instaat zijn duidelijk te zijn naar de buitwereld moet een paard nutteloos worden gemerkt.

De opmerking het doet maar even zeer vind ik een aanfluiting. Ze zouden jou maar eens met een heet ijzer op je billen merken! Ja je voelt het maar even en dan is het over!
Weet je wel hoe beangstigend het voor een dier is verbrand vlees te ruiken??
Die opmerkingen van mensen die het graag terug invoeren zijn er alleen maar voor om de mensen zoet te houden. Want zeg nou zelf als je van die zelfde mensen te horen zou krijgen dat het even heel beangstigend is een enorm pijnlijk en traumatiseren voor je dier, zou je er dan nog in trappen en zeggen goed doe maar?

We kunnen de paarden tegenwoordig toch gewoon chippen?? En als ze het daar in het buitenland niet mee eens zijn... Dat is dan hun probleem. Het wordt eens tijd dat we ons eens niets aan trekken van wat ze in het buitenland zeggen. Als het Nederlandse warmbloed paard daadwerkelijk zo in trek is in het buitenland. Geloof me, de mensen die er dan bij hoog en bij laag 1 willen hebben zorgen er dan zelf wel voor dat in hun land de regeling wordt aangepast!

Brandmerken heeft hier absoluut geen toegevoegde waarde. In bv de VS worden ze gemerkt om eigendom vast te stellen, dat is tenminste nog iets waar je van kun zeggen oke. Hoewel dat eigenlijk ook niet meer van deze tijd is. Maar puur om te kunnen zeggen dit paard is een... geef het maar een naam. Belachelijk! Daar zou toch echt het stamboek papier genoeg voor moeten zijn.

Nee nee ik hoop dat we niet weer terug vallen in die vooroorlogse praktijken. Wat is dan het volgende? Weer boerenknollen zonder staart Verdrietig Verdrietig



Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-02 15:10

Branden van hoef is duidelijk wat anders dan verbrand vlees! Ga maar eens aan je dierenarts vragen of dieren blij zijn met de lucht van verbrand vlees. Die van mij, wil de hond niet onder plaatselijke verdoving van een bultje af helpen omdat het aan dierenmishandeling grenst als zo´n dier zijn eigen bloed en ook nog eens die brandlucht moet ruiken als een adertje wordt dicht gebrand.

Ik kan niet begrijpen dat mensen zo makkelijk hun dier iets aan kunnen doen, omdat het om een dier gaat. Dat zou minder gevoelig zijn of zo???

Je moet maar eens kijken hoe mensen op hun achterste benen gingen toen ze hoorden van praktijken in de oorlog waar ook mensen werden gebrandmerkt! Dat kon niet dat was onmenselijk. maar een dier ... wat maakt het uit Boos!

Dat chippen is echt niet zo invasief en die chips zijn tegenwoordig veilig. Als je daar over gaat vallen moet je je paard ook zeker nooit meer laten vaccineren! Want meer dan dat is chippen niet!

Maar ja je moet het leed van zo´n dier natuurlijk wel willen zien. Als je alleen maar kunt denken hoe geweldig het is om een paard te hebben met zo´n litteken op zijn bil. Ja dan is alles goed te praten.

Maar ja dit is natuurlijk wel maar mijn mening. Gelukkig waren er een aantal jaren geleden genoeg mensen die het hier mee eens waren zodat dit "martelwerk" gestopt is.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _MelissaV, Adrija, Antgillya, BLEXBot, Em_, FCSA, Knollboll, Miran, MirjamRobin, Zoolgangster en 13 bezoekers