Aflevering vijf van NH Bokt TV

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14192
Geregistreerd: 20-04-16

Aflevering vijf van NH Bokt TV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-16 13:00

bokt.nl


Afbeelding
Julia tijdens de opnames. Foto: Essie

De vijfde aflevering van NH Bokt TV, de samenwerking tussen NH en Bokt, is vanaf vandaag te bekijken. In deze aflevering gaat Julia kijken waar veulentjes vandaan komen.

NH Bokt TV is een informatieve serie filmpjes over paarden en de omgang met paarden. Ze worden gepresenteerd door Bokker Julia (Gladijs). Na het grondwerk in de eerste aflevering en het trailerladen met Fries Tjibbe in aflevering twee brengen ze in aflevering drie met hulp van Bokker Nista_RX Kozakkenvoltige in beeld. De vierde aflevering gaat over de kosten van een paard en waar paarden vandaan komen bekijkt Julia in aflevering vijf!



Ondertussen zijn wij druk bezig met alle enquêtes die jullie hebben ingevuld, heel veel dank daarvoor! Heel veel bruikbare feedback over de eerste afleveringen en veel leuke ideeën voor de komende weken.

Captain

Berichten: 21418
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Aflevering vijf van NH Bokt TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 15:54

Interessant filmpje! Had ook aan het eind zo iets van: Huh, al 5 minuten voorbij? :') Moet zeggen dat ik niet veel verstand van de fok/veulens heb. Wellicht was het nog een idee geweest om te vertellen waarom sommige stallen kiezen voor KI en sommige voor natuurlijke dekkingen.

1 puntje: soms waren de stemmen erg zacht en vervolgens kwam er tussendoor dan weer harde achtergrond muziek, hierdoor was ik steeds mijn volume aan het aanpassen. Puntje voor het volgende filmpje? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 17:21

Ik heb hele vreemde ondertiteling bij het filmpje _O-
Hebben ander dat ook of licht aan mijn telefoon?

Captain

Berichten: 21418
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Aflevering vijf van NH Bokt TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 17:37

Lichten zal het niet maar liggen misschien wel!

eldora1

Berichten: 1858
Geregistreerd: 06-04-11
Woonplaats: Kamerik

Re: Aflevering vijf van NH Bokt TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 18:47

Ik vind het niet echt informatief. Had wel wat meer verwacht van bokt Tv.
Vind dat die Julia ook heel erg kinderlijk praat en verteld..

Gladijs
Berichten: 539
Geregistreerd: 11-04-14

Re: Aflevering vijf van NH Bokt TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 19:43

En wat had je dan precies verwacht? :) wat zou jij graag hebben gezien? Als je een leuk idee hebt kan je het laten weten aan de redactie +:)+

xniieeenke

Berichten: 4605
Geregistreerd: 22-03-15
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 19:44

eldora1 schreef:
Ik vind het niet echt informatief. Had wel wat meer verwacht van bokt Tv.
Vind dat die Julia ook heel erg kinderlijk praat en verteld..

Deze vind ik ook net iets minder, ik had graag net wat meer details gezien, groeistadia of zo.
Maar het kinderlijke ben ik het niet mee eens denk dat je haar stem misschien minder fijn vindt?

Yunomi
Berichten: 3112
Geregistreerd: 04-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 19:49

Ik vond het een leuk filmpje, maar het is niet compleet. Deze merrie is 11 maand drachtig, dat zie je wel aan de dikke buik. Tsja.. Hoe lang duurt de dracht? Welke symptomen kondigen een komende bevalling aan, sowieso hoe veranderd een merrie tijdens de dracht naast een dikke buik. Hoe verloopt een bevalling?
Ik denk dat het in het algemeen nog wel wat informatier kan, wat completer.
Over dracht kun je een hele interessante serie maken, van begin tot eind. Hoe kies je een geschikte hengst voor je merrie etc. En daarna ook hoe voed je een veulen op, wanneer speen je het af etc.

Ik denk dat ik in het algemeen NH Bokt TV er een beetje 'de kantjes vanaf vind lopen'. Interessante onderwerpen, maar steeds net niet diepgaand genoeg.

Ik vind de presentatie leuk, lekker enthousiast :D

Lusitana

Berichten: 22447
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 19:55

xniieeenke schreef:
Maar het kinderlijke ben ik het niet mee eens denk dat je haar stem misschien minder fijn vindt?

Zit ook in het vele gebruikt van het woordje "leuk". Dat hoort niet in professionele verslaggeving, Gladijs.
Zoek alternatieven, of laat gewoon weg wat wij er van moeten vinden of wat je er zelf van vindt. Nog professioneler...

Gladijs
Berichten: 539
Geregistreerd: 11-04-14

Re: Aflevering vijf van NH Bokt TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 20:21

Ik ben ook geen professional ;)

Lusitana

Berichten: 22447
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 20:30

Gladijs schreef:
Ik ben ook geen professional ;)

Nee, dat begrjp ik, maar ik neem aan dat je wel streeft naar professioneel overkomen?
Of is het de bedoeling dat het niveau Penny TV is?
Waar je leuke hoofdstelletjes kunt maken voor je leuke lieve paardjes met hun leuke oortjes en mooie lange manen en lieve snoetjes?
Ook niks mis mee, maar het lijkt alsof Bokt TV wel serieus genomen wil worden, dan lijkt me een serieuze, omdat woord dan maar te noemen :D , woordkeuze handiger.

eldora1

Berichten: 1858
Geregistreerd: 06-04-11
Woonplaats: Kamerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-16 23:46

Citaat:
Nee, dat begrjp ik, maar ik neem aan dat je wel streeft naar professioneel overkomen?
Of is het de bedoeling dat het niveau Penny TV is?
Waar je leuke hoofdstelletjes kunt maken voor je leuke lieve paardjes met hun leuke oortjes en mooie lange manen en lieve snoetjes?
Ook niks mis mee, maar het lijkt alsof Bokt TV wel serieus genomen wil worden, dan lijkt me een serieuze, omdat woord dan maar te noemen :D , woordkeuze handiger.


Ja! Dat was precies het woord dat ik zocht: penny tv!
ik sluit me aan bij de uitleg van lusitana

D_Travis

Berichten: 4928
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Hgv Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 07:44

Tobbes schreef:
Ik heb hele vreemde ondertiteling bij het filmpje _O-
Hebben ander dat ook of licht aan mijn telefoon?




ik ook :')

Mariett

Berichten: 4444
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 15:38

Ik kijk het elke keer weer trouw :)
Als ik er echt meer over wil weten, zoek ik het wel op. Ik vind het juist erg leuk dat bokt ons op deze manier een introductie geeft over een bepaalde 'stroom' van de paardenwereld, die je interesse kan wekken of juist helemaal niet.

Edit: en hoe vaak Julia 'leuk' zegt is voor mij eigenlijk echt helemaal geen probleem, helemaal niet als je tussen een hele hoop veulens staat. Dan wordt bijna iedereen wat 'zachter' en minder serieus!

troi
Berichten: 17032
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Aflevering vijf van NH Bokt TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 18:06

Hartstikke leuk voor met name jongeren die nog weinig hier vanaf weten. Misschien leuk als eerste in een serie over paarden voortplanting? Dat geeft je de mogelijkheid in stappen dieper in te gaan op de materie.

palousa_boy

Berichten: 10429
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Aflevering vijf van NH Bokt TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 18:50

Als je een hele documentaire wilt zien, kun je beter naar nationaal geografic kijken ofzo.

Ik vind de filmpjes een leuk opstapje met een tipje van de sluier waar we even onder mogen spieken.
Tuurlijk kijk ik liever naar een completer verhaal met diepere materie, maar daar zijn 5 minuten veel te kort voor.
Misschien een idee voor een later stadium van bokt tv, eventueel met gast presentatoren oid die goede aanvullingen kunnen geven.

Vind de microfoons trouwens wel een verbetering ;) nu kun je iig iedereen horen als ze wat zeggen voordat de handmicrofoon ter plaatse is ;)

Boras
Berichten: 9969
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 22:23

Gladijs schreef:
Ik ben ook geen professional ;)


Niet???!!! :wow:

Meid, je doet het harstikke leuk. Bedankt hoor +:)+

Lusitana

Berichten: 22447
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Aflevering vijf van NH Bokt TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 00:19

Misschien handig om een woordenboek erbij te nemen om te zien wat ik bedoel:

PROFESSIONEEL
1) Bekwaam 2) Beroeps 3) Beroepsmatig 4) Handwerkmatig 5) Vakkundig

professioneel

niet stuntelig, goed georganiseerd vb: het festijn was professioneel georganiseerd

Het is nl niet altijd alleen maar "beroepsmatig".

Van mij hoeft iemand echt niet te vervallen in saai, een beetje fris is best welkom, maar tig keer "leuk" zeggen komt te kinderachtig over als je een onderwerp belicht waarin ook gewoon moeilijke termen voorbij komen.
Iemand vond het kinderachtig en ik heb uitgelegd waar het aan ligt.
Het is opbouwende kritiek, geen aanval.
Ze doet het prima.

Mjolnir
Berichten: 4
Geregistreerd: 19-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 11:56

Lusitana schreef:
Misschien handig om een woordenboek erbij te nemen om te zien wat ik bedoel:

PROFESSIONEEL
1) Bekwaam 2) Beroeps 3) Beroepsmatig 4) Handwerkmatig 5) Vakkundig

professioneel

niet stuntelig, goed georganiseerd vb: het festijn was professioneel georganiseerd

Het is nl niet altijd alleen maar "beroepsmatig".

Van mij hoeft iemand echt niet te vervallen in saai, een beetje fris is best welkom, maar tig keer "leuk" zeggen komt te kinderachtig over als je een onderwerp belicht waarin ook gewoon moeilijke termen voorbij komen.
Iemand vond het kinderachtig en ik heb uitgelegd waar het aan ligt.
Het is opbouwende kritiek, geen aanval.
Ze doet het prima.

Klopt dat andere het kinderachtig vinden... maar dat is gewoon ook een mening, jij geeft er een nietszeggende uitleg bij.. ik heb het nog een keer bekeken, ze zegt maar 2x leuk. Dat is niet echt constant of wel? Misschien vinden anderen gewoon dat je een beetje overdrijft.

Stef_Alinde

Berichten: 289
Geregistreerd: 02-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 12:03

Zo vaak word er geen leuk gezegd vind ik eigenlijk.
Ik vind dat de filmpjes wel steeds beter worden!
Maar wel zou ik het zelf wat meer ''volwassener'' filmpjes willen zien, het gaat heel dicht naar penny tv, en andere youtube kanalen, en ik weet ook niet of volwassener wel echt het woord is, maar het is just leuk om anders te worden dan de kanalen die al bestaan.
Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel haha

mingming

Berichten: 2505
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 12:04

Ik vind het een hele leuke aflevering weer!

Ailill

Berichten: 11672
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 21:06

Ben ik nu de enige die het is opgevallen dat de scan ergens in 2013 is uitgevoerd?

Anoniem

Re: Aflevering vijf van NH Bokt TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 21:14

Gladijs, ik word zo vrolijk van je stem en van je enthousiasme. En dat mag ook wel eens gezegd worden :D

Gladijs
Berichten: 539
Geregistreerd: 11-04-14

Re: Aflevering vijf van NH Bokt TV

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 23:16

@Gast3289 bedankt voor je complimenten *\o/* altijd leuk om te horen.

@Aillil 2013? Hoe bedoel je dat?

Cchanny

Berichten: 8870
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 00:11

Gladijs schreef:
@Gast3289 bedankt voor je complimenten *\o/* altijd leuk om te horen.

@Aillil 2013? Hoe bedoel je dat?

Er stond als datum 16-07-2013 :)



Ik vond het zeker een leuk filmpje. En inderdaad je hebt een aanstekelijk enthousiasme!