Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bandida schreef:Ik niet. Dierenmishandeling mag aan de kaak gesteld worden, zelfs al is het filmen op zich strafbaar (wat mogelijk niet eens het geval zal zijn).
Als Geenpeace voor een walvisvaarder in vaart en ze de jacht moeilijk maakt is dat ook strafbaar, maar de moeite van de aandacht die ze er even mee krijgen waard.
Bandida schreef:Via dit soort films kan het publiek daar over beslissen in plaats van de ruiters en eigenaars die er voornamelijk belang bij hebben dat het paard wat wint
Bandida schreef:sporter schreef:Dat jij het dierenmishandeling vind wil niet zeggen dat dit een feit is!
Via dit soort films kan het publiek daar over beslissen in plaats van de ruiters en eigenaars die er voornamelijk belang bij hebben dat het paard wat wint
sporter schreef:Ja zo ken ik er nog wel een paar.
Het grote deel van het publiek vind het ook zielig als een paard buiten staat in de winter zonder deken. Is dit ook mishandeling omdat het publiek dat vind?
Yeyo schreef:Het grote deel van het publiek heeft weinig verstand van paarden, als ik een paard met schuimend bloed op de lippen zie voorbijkomen omdat zijn mondhoeken gewoon kapotgetrokken worden, ja dan vind ik dit mishandeling ja.
Bandida schreef:Er is geen verschil tussen die twee situaties. Net zoals bij het dekenvoorbeeld is het eigenlijk aan de ruiterij om de buitenwereld te leren wat ok is volgens de welzijnsnormen, en wat niet. Maar gezien dat dat zo ver van de realiteit staat, en daar zelfs nog geen eerste aanzet toe gegeven wordt, heb je goed begrepen wat daar de gevolgen van gaan zijn Sporter.
Yeyo schreef:Het grote deel van het publiek heeft weinig verstand van paarden
Bandida schreef:Er is geen verschil tussen die twee situaties. Net zoals bij het dekenvoorbeeld is het eigenlijk aan de ruiterij om de buitenwereld te leren wat ok is volgens de welzijnsnormen, en wat niet. Maar gezien dat dat zo ver van de realiteit staat, en daar zelfs nog geen eerste aanzet toe gegeven wordt*, heb je goed begrepen wat daar de gevolgen van gaan zijn Sporter.
* dat een paard niet alleen hoort te staan, en buitenruimte moet hebben wordt de Nederlanders ondertussen uitgelegd door de dierenbescherming godbetert.. wat voor indruk geeft dat over de paardenwereld...
Inge_ schreef:sporter schreef:Ja zo ken ik er nog wel een paar.
Het grote deel van het publiek vind het ook zielig als een paard buiten staat in de winter zonder deken. Is dit ook mishandeling omdat het publiek dat vind?
Het is een feit, dat een gezond paard zonder deken buiten kan lopen, in de winter. Dat doen paarden immers al miljoenen jaren lang en dat gaat ook al miljoenen jaren goed, anders waren er nu geen paarden meer geweest.
Dat een penny met een barbie paard dat dan zielig vindt, is gewoon onwetendheid. En antropomorfisme.
Inmiddels is ook bewezen dat de rollkur methode schadelijk is voor het paard, alleen willen veel mensen daar nog niet aan want die grote ruiters rijden op die manier, dan zal het toch wel goed zijn?
Janine1990 schreef:Volgens mij wil het gros van de buitenwereld niet eens IETS weten over paarden en komt gezeur over dekens van oude mensen, greenpeacefiguren en vergeet niet de pennymeisjes...
Bandida schreef:Yeyo schreef:Het grote deel van het publiek heeft weinig verstand van paarden
Inderdaad, en dat zal altijd zo blijven. Maar ze hebben wél een mening. En daar hebben ze ook recht op. Het is aan ons om uit te leggen wat aanvaardbare omgang met paarden is en wat niet (of de dierenbescherming zal het op termijn voor ons doen)
Bandida schreef:Janine1990 schreef:Volgens mij wil het gros van de buitenwereld niet eens IETS weten over paarden en komt gezeur over dekens van oude mensen, greenpeacefiguren en vergeet niet de pennymeisjes...
Nou..er worden wel degelijk dierenwelzijnswetten gestemd in jullie (en mijn) land, en daar heb je toch nog steeds een politieke meerderheid voor nodig. Je mag dat voor mij best gekleurd zien, maar onderschat de macht van het samengeteld gezeurd dan vooral niet.
Bandida schreef:Inderdaad, en dat zal altijd zo blijven. Maar ze hebben wél een mening. En daar hebben ze ook recht op. Het is aan ons om uit te leggen wat aanvaardbare omgang met paarden is en wat niet (of de dierenbescherming zal het op termijn voor ons doen)