Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
verography schreef:Toch zie ik dat zodra het voorkomt dat het paard valt de ruiter er direct afgehaald wordt en men het paard probeert te vangen en het bokken te laten stoppen door die achterriem weg te halen. Deze cowboys zien echt in dat er iets fout zit en reageren daar meteen op. Kan niet inzien dat dit onder dierenmishandeling valt. Dat hetzelfde filmpje meerdere keren word herhaald is iets erger proberen te maken. De koeien praat ik overigens niet goed. Als je ziet dat zoiets vaak gebeurd moet je dat ook niet blijven herhalen als sport. Maar ja zo is de steeplechase ook blind voor ongelukken.
Nachtlampje schreef:Aan alle mensen die dit in twijfel trekken zou ik hen graag willen vragen om eens wat meer filmpjes van SHARK te bekijken, zowel de koeitjes als de paarden. En dan mag je nog eens je mening hier komen uitspuien.
Ziekelijk gedoe vind ik die rodeo's.
Fiffill schreef:verography schreef:Toch zie ik dat zodra het voorkomt dat het paard valt de ruiter er direct afgehaald wordt en men het paard probeert te vangen en het bokken te laten stoppen door die achterriem weg te halen. Deze cowboys zien echt in dat er iets fout zit en reageren daar meteen op. Kan niet inzien dat dit onder dierenmishandeling valt. Dat hetzelfde filmpje meerdere keren word herhaald is iets erger proberen te maken. De koeien praat ik overigens niet goed. Als je ziet dat zoiets vaak gebeurd moet je dat ook niet blijven herhalen als sport. Maar ja zo is de steeplechase ook blind voor ongelukken.
Ja.. In elke tak van de sport kan er iets fout gaan... naar mijn weten worden er veel rodeopaarden speciaal voor de rodeo getraind en leren ze zo te bokken, en worden er veel zelfs speciaal voor gefokt. Dus niet dat het random wilde paarden zijn die ineens een ruiter op hun rug krijgen. Het is niet mijn sport, maar volgens mij wordt er veel erger gemaakt dan het is. Lijkt me overigens logisch dat ze, zoals op het filmpje, het paard willen laten stoppen - niet om hem weg te moffelen maar om het dier meer pijn te besparen.
hns schreef:Fiffill schreef:Ja.. In elke tak van de sport kan er iets fout gaan... naar mijn weten worden er veel rodeopaarden speciaal voor de rodeo getraind en leren ze zo te bokken, en worden er veel zelfs speciaal voor gefokt. Dus niet dat het random wilde paarden zijn die ineens een ruiter op hun rug krijgen. Het is niet mijn sport, maar volgens mij wordt er veel erger gemaakt dan het is. Lijkt me overigens logisch dat ze, zoals op het filmpje, het paard willen laten stoppen - niet om hem weg te moffelen maar om het dier meer pijn te besparen.
Met tasers trainen? In mijn ogen is dat nooit goed te keuren, zelfs als het 'normaal' in de training wordt beschouwd.
Paar jaar geleden weet ik me nog te herinneren dat ze een rodeo in Duitsland hadden georganiseerd. Ook met 'rodeo getrainde' paarden. Ze mochtten de rodeo uitvoeren echter, zonder de straps om hun lendenen. De paarden zouden het toch zo leuk vinden, dus bokken zouden ze wel...
Geen een heeft gebokt en het rodeo event liep uit op een flop.
manzano schreef:Een stalgenootje is toevallig bezig met deze kwestie. Heeft veel contact gehad met instanties, waaronder Rabo.
Ze heeft een online petititie:
http://www.thepetitionsite.com/243/473/ ... l-cruelty/
Ragdollcat schreef:Sorry, maar dit vind ik wel een afgrijselijk rotsport ter vermaak van die klote Amerikanen.
Puur dierenmarteling is het en ik kan daar heel boos om worden, waarom wat is het nut ervan? lekker dieren pesten? Heeft absoluut niks te maken met ranchwerk of wat dan ook.
Ik weet dat er vaak kalveren hun nekken en of ruggen breken bij dit soort onzin.
Nou hahaha wat een leuke volksvermaak zeg.
Het is ook heel typisch Amerikaans, net als met die arme tenesee walking horses van hoe het eraan toe gaat en die raar extreem gespierde gefokte dieren en noem maar op.