Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bonita_Bon schreef:JA en? Twijfel je eraan dan? FATALE longbloeding komt zelden voor, en dit was dan ook maar in 1 geval zo. De ander had wel een longbloeding maar de dood van het dier werd veroorzaakt door een val waarbij het de nek brak.
Bonita_Bon schreef:JA en? Twijfel je eraan dan? FATALE longbloeding komt zelden voor, en dit was dan ook maar in 1 geval zo. De ander had wel een longbloeding maar de dood van het dier werd veroorzaakt door een val waarbij het de nek brak.
Citaat:Preliminary results have indicated that Direct Merger, ridden by Jonathon Hollings, died because of pulmonary hemorrhage, which is bleeding into the lungs. Leprechaun's Rowdy Boy, ridden by Missy Miller, also had a pulmonary hemorrhage; in addition, and during the fall at the jump, the animal sustained a severe fracture between the third and fourth cervical vertebrae of his neck.
geerke schreef:komt voornamelijk voor bij zware training,en inderdaad,bij recreatie paardjes die een kwartiertje rengalloperen misschien ook wel,misschien valt dat ook wel onder zware inspanning?
er zullen vast ook heeeel veeeel dressuurpaarden last van hebben,toch...?
scoxxx schreef:Indien een/deze longbloeding(en) een direct gevolg zijn van zware inspanning, dan a. twijfel ik ernstig aan de trainingsmethoden van betreffende eventingruiters en b. zie ik in bijv endurance (DE zwaarste sport voor paarden) dit absoluut niet terug. Trek ik, wellicht een onjuiste, conclusie dat de eventingsport toch niet zo paardvriendelijk is als men over het algemeen probeert te laten lijken.
scoxxx schreef:Indien een/deze longbloeding(en) een direct gevolg zijn van zware inspanning, dan a. twijfel ik ernstig aan de trainingsmethoden van betreffende eventingruiters en b. zie ik in bijv endurance (DE zwaarste sport voor paarden) dit absoluut niet terug. Trek ik, wellicht een onjuiste, conclusie dat de eventingsport toch niet zo paardvriendelijk is als men over het algemeen probeert te laten lijken.
Citaat:Welfare of the Horse Committee – Laura Hayes
Written fatality reports – see Attachment C.
The Old Dominion report will be a longer, more involved report. More lessons to be learned.
8 deaths in 2005. 6 reports are finished and two reports to be published are done. The vast majority have been autopsied or necropsied.