Lipizzaner vierspan van IJsbrand Chardon eindelijk compleet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Lipizzaner vierspan van IJsbrand Chardon eindelijk compleet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-10 10:55

http://www.hoefnet.nl

Nadat viervoudig Wereldkampioen IJsbrand Chardon eind november drie Lipizzaners uit het indoorspan van zijn collega Jozsef Dobrovitz kocht, begon de zoektocht naar de perfecte nummer vier om het span compleet te maken. En die heeft Chardon nu gevonden.

De 12-jarige ruin Inci, halfbroer van Illem, maakt het Lipizzaner indoorspan van Chardon compleet. Jozsef Dobrovitz heeft opnieuw zijn beste paard afgestaan aan de succesvolle vierspanrijder uit Den Hoorn. “Ik ben er heel blij mee,” vertelt Chardon. “Een paar maanden geleden was de aankoop van Inci nog onbespreekbaar, maar ‘Dobro’ is toch overstag gegaan. Het is een van zijn beste paarden die hij ook tijdens het outdoor seizoen gebruikt.”

Chardon neemt de ruin als reservepaard mee naar de Wereldbekerfinale in Genève in april. “Het is een veelbelovend paard en hij kan zowel voorop als achterop in het span lopen. Bovendien heeft Laszlo Juhasz Inci in alle onderdelen ingezet tijdens het WK in Beesd 2008 en is hij dus automatisch gekwalificeerd voor het WK in Kentucky. Wie weet waar ik Inci nog voor ga gebruiken!” grapt Chardon.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 13:50

Wow, gelukkig is Dobro over stag gegaan. Zo'n mooi span is echt geweldig. Vier lipizzaners, daar kan niets tegen op!!! *\o/* lipi's aan de top!!! *\o/*

Cassidy

Re: Lipizzaner vierspan van IJsbrand Chardon eindelijk compleet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 13:58

Het is heel fijn voor Chardon dat het vierspan compleet is. Ik neem aan dat deze Inci vroeger met de andere drie in het span heeft gelopen?

sasika

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 14:58

jeetje! die man heeft toch zulke prachtige lippizaners staan! had ze pas nog zien lopen in de stapmolen, zo mooi!

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 15:51

Ik blijf het een vreemde actie vinden om de paarden van je concurenten op te kopen.
Stel dat Anky Totilas, Parzival en Nartan zou kopen, dat is in mijn ogen hetzelfde als wat IJsbrand doet.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 15:57

Paarden van concurrenten opkopen is zo gek nog niet, vooral als ze erg goed zijn... Je beste paarden verkopen aan je concurrent vind ik dan gekker :P.

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 16:13

evdpanne schreef:
Paarden van concurrenten opkopen is zo gek nog niet, vooral als ze erg goed zijn... Je beste paarden verkopen aan je concurrent vind ik dan gekker :P.

:D

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 17:50

O gaaf zeg! Heb hem nog niet zien staan, maar kan dat ik er overheen heb gekeken ;) Is inderdaad een stuk mooier een heel lippizaner span!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 17:52

hopla schreef:
Ik blijf het een vreemde actie vinden om de paarden van je concurenten op te kopen.
Stel dat Anky Totilas, Parzival en Nartan zou kopen, dat is in mijn ogen hetzelfde als wat IJsbrand doet.

ja, en wat is daar mis mee als Anky die paarden koopt?

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 19:03

Voor geld is alles te koop zie je wel he!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 19:56

Tuurlijk is voor geld (bijna) alles te koop, maar waarom er nu net gedaan wordt alsof er een misdaad begaan is ontgaat me echt volledig

regine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 20:01

Dat ontgaat mij ook volledig, er is toch niks negatiefs aan dit nieuws ? ik vind het alleen maar super!

Een vierspan Lipizzaners... iets mooier bestaat niet! Het zijn zulke geweldige paarden dat ik me juist afvraag waarom Chardon er niet eerder mee is gaan rijden.... dat ze zo goed zijn wist ik namelijk allang!! :+ hahahaha!
Nee super, ik ben ontzettend blij met dit nieuws, iedereen kan nu eens zien wat een prachtige en goede paarden het zijn! Top! +:)+

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 21:42

wij zijn er erg blij mee, en wie weet rijden we in genève wel met een vierspan schimmels, wel mooier voor het plaatje :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 22:46

dat is inderdaad een stuk mooier voor het plaatje!

maar wel weer eentje extra voor in de witte was... :P :D

PERENBOOMPIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 23:53

stef schreef:
Tuurlijk is voor geld (bijna) alles te koop, maar waarom er nu net gedaan wordt alsof er een misdaad begaan is ontgaat me echt volledig

Dat maak jij ervan,staat nergens beschreven hoor dat iemand dat vindt of insinueert.

De man gaat alleen voor het winnen dus kost wat kost wil hij natuurlijk de beste paarden ervoor en als je dan bulkt van het geld is hij in de positie om deze te kopen en nu maar hopen dat de ballen blijven liggen :+

Monica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 11:04

hopla schreef:

Haha, je doet nu net of hij alle paarden van al zijn concurrenten opkoopt! Het hele vierspan is van dezelfde afkomstig hoor. En kennelijk heeft Dobrovitz nog genoeg andere goede paarden over, anders zou hij het waarschijnlijk niet doen.

Monica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 11:09

PERENBOOMPIE schreef:
stef schreef:

Dat maak jij ervan,staat nergens beschreven hoor dat iemand dat vindt of insinueert.

De man gaat alleen voor het winnen dus kost wat kost wil hij natuurlijk de beste paarden ervoor en als je dan bulkt van het geld is hij in de positie om deze te kopen en nu maar hopen dat de ballen blijven liggen :+

O, jij weet wat hij verdient en wat hij ervoor betaald heeft? Ben benieuwd...
"Kost wat kost" ... vind ik persoonlijk niet erg bij IJsbrand passen. Die heeft in het indoorspan toch al jaren met gewone manegepaarden gereden (en gewonnen), waar iedere dag weer een ander op rijdt in de manegeles. Die worden helaas nu wat oud, dus hij moet toch eens iets anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 14:18

Toch prachtig als Jouw net verkochte paard mee loopt met de beste en weer gaat winnen??

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 18:55

PERENBOOMPIE schreef:
stef schreef:

yup, met alleen de beste paarden en het geld win je zowiezo :n
Je kan mij de leidsels van het span geven, maar ik rij nog geen deuk in een pakje boter hoor :n

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 19:11

er zit inderdaad nog geen tom tom op deze paarden hoor

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 20:53

Weet je, als je mij dit vierspan paarden geeft dan zou ik er niets van bakken. Ben nu eenmaal geen ijsbrand. Heb niet zijn inzicht, zijn gevoel voor paarden en zijn talent en waarschijnlijk ook niet zijn doorzettingsvermogen en zijn inzet.
Ik vind het zo gemakkelijk gezegd dat je met een berg geld en de beste paarden maar aan de top staat. Hebben jullie nooit het voorbeeld gezien van rijke ouders die een toppony voor hun verwende kind kochten -> gevolg talentloos kind wat niet kan rijden bakt er niets van en pony krijgt de schuld.
Er is volgens mij wel ietsje meer nodig dan geld en toppaarden. Ik kijk er echt naar uit om dit vierspan een keertje in levende lijve te zien in actie, moet een machtig mooi gezicht zijn.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 20:54

en dan hopelijk met zo''n schitterend BRUIN tuig! :j

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 20:57

stef schreef:
en dan hopelijk met zo''n schitterend BRUIN tuig! :j

:D :j :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 11:19

Ik heb hem een paar keer zien rijden met zijn spannen, ik vind het super knap hoe hij het doet. Hij heeft iets met die paarden...hij is gewoon talent...natuurlijk geld, maar niet iedereen verkoopt een super paard aan zomaar iemand met geld...

Jonge_Monte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 14:40

PERENBOOMPIE schreef:
Voor geld is alles te koop zie je wel he!

Dacht het niet. 8)7