Pech voor Mark Weusthof na ruzie met klaptafeltje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Pech voor Mark Weusthof na ruzie met klaptafeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-08 12:02

www.dehoefslag.nl

Vierspanrijder Mark Weusthof, lid van het Nederlandse team tijdens het wereldkampioenschap van 3 tot en met 7 september op landgoed De Heerlijkheid Mariënwaerdt in Beesd (Betuwe), is geblesseerd aan zijn duim. Die kwam in het weekeinde tussen een klaptafeltje klem te zitten, waardoor een pees afscheurde. Weusthof heeft zich direct onder medische behandeling gesteld. Zoals de zaak er nu voor staat zal hij op donderdag gewoon van start kunnen gaan. Voor de zekerheid wordt Ad Aarts achter de hand gehouden om zijn plaats in te nemen.

Het Nederlandse team met drievoudig wereldkampioen IJsbrand Chardon, Nederlands kampioen Koos de Ronde en Mark Weusthof voor wie dit zijn vierde WK is, is favoriet voor de titel. Met topfavoriet IJsbrand Chardon mikt bondscoach Tjeerd Velstra op dubbel goud. De concurrentie is pittig. Er doen zestig deelnemers uit twintig landen mee. Chardon gaat niet bepaald gebukt onder zijn favorietenrol. Hij is als meest winnende vierspanrijder aller tijden gewend om in die rol van start te gaan. ‘En als het niet lukt voor de vierde keer de wereldtitel binnen te slepen, dan hoop ik maar dat hij in eigen land blijft.’ Hij kijkt dan naar teamgenoot De Ronde. ‘Ik wil bij de eerste vijf in het eindklassement eindigen’, zegt De Ronde. Chardon schat hem hoger in. Met een beetje goede wil zit er meer in.

Mies7

Re: Pech voor Mark Weusthof na ruzie met klaptafeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 12:05

Wat een stom ongelukje... Hopelijk kan hij gewoon van start gaan en een goede prestatie neerzetten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 12:21

Nu vraag ik me ineens af, waarom is dit vierspanrijden geen olympische discipline?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 12:46

Zo zie je maar dat een ongelukje in een klein hoekje zit. Klinkt wel erg pijnlijk hopelijk geneest het goed.

Insider

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 14:30

Relaxed schreef:
Nu vraag ik me ineens af, waarom is dit vierspanrijden geen olympische discipline?

Waar willen ze al die paarden huisvesten Clown
Kost veels te veel Bloos

jina001

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 14:58

Relaxed schreef:

Ik ken écht de regels van de OS niet maar weet wel dat toelating van een 'nieuwe' olympische sport o.a. overwogen wordt indien deze door minimaal een x-aantal landen wordt beoefend. En dat aantal ligt in ieder geval (veel) hoger dan 20...............

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 15:52

Gelukkig is z'n duim niet een paar dagen later tussen zo'n
klaptafeltje gekomen, je zou daardoor maar de wereldkampioenschappen
moeten missen.. Clown

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 15:57

Ad Aarts mag in het noodgeval zijn teamplaats innemen???

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 16:06

Sjonniej schreef:

Nee volgens mij mag Theo Timmerman dan voor het team opdraven en Ad Aarts individueel.

Mija

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 16:21

jina001 schreef:
Relaxed schreef:

Ik ken écht de regels van de OS niet maar weet wel dat toelating van een 'nieuwe' olympische sport o.a. overwogen wordt indien deze door minimaal een x-aantal landen wordt beoefend. En dat aantal ligt in ieder geval (veel) hoger dan 20...............

Ysbrand Chardon en meerdere toppers van 4-span 2-span en enkel spanpaarden zouden het maar wat graag zien dat het bij de OS kwam....

Overigens lees ik juist dat Jan van de Broek op zo een hoge leeftijd nog WERELD-KAMPIOEN bij enkelspan is geworden vandaag....Proficiat Jan en zijn hele Team...

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 16:33

Wegens de risico's die ontstaan door de omgang met klaptafeltjes zouden ze eigenlijk een klaptafel-bewijs moeten instellen.
Alle gekheid op een stokje, vreselijk balen voor de eigenaar van de zere duim, het lijkt me een erg pijnlijk ongeval. Nu maar hopen dat het goed geneest, een afgescheurde pees is niet met een weekje over...

jina001

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 16:37

Mija schreef:
Overigens lees ik juist dat Jan van de Broek op zo een hoge leeftijd nog WERELD-KAMPIOEN bij enkelspan is geworden vandaag....Proficiat Jan en zijn hele Team...

Dat van Jan vd Broek is inderdaad echt ontzettend gaaf, dat was koude rillingenwerk.
Zal ongetwijfeld binnen enkele minuten nog wel een apart topic gaan worden maar zeker zo noemenswaardig op dit WK is de bronzen medaille voor Jan Moonen. Da's pas echt super !

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 17:09

Relaxed schreef:

het zou zeer zeker een goede bijdrage leveren aan de te beleven spanning tijdens de spelen, omdat het gewoon een mooie sport is om naar te kijken, ook voor mensen die niets met paarden hebben. (mikt even naar eerdere berichten over leeg lopende tribunes bij de dressuur)

de andere kant van het verhaal is dat het zoveel geld kost om alles en iedereen op locatie te krijgen, dat het niet voor iedereen haalbaar is om er te komen, omdat het geld er gewoon niet is, tenzij klm je hoofdsponsor is natuurlijk Tong uitsteken

dat is ook een van de redenen dat, ookal is de wedstrijd aan de andere kant van europa, er toch wordt gekozen voor vervoer per vrachtwagen.

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 18:53

manie schreef:
Sjonniej schreef:

Nee volgens mij mag Theo Timmerman dan voor het team opdraven en Ad Aarts individueel.

dat denk ik ook ja.. Maar het zou voor mark wel fijn zijn als hij gewoon kan rijden.. hopen dat hij snel herstelt.. de meest blessures ontstaan ook altijd voor van die stomme dingen..

Ik zou het btw ook graag als OS zien *LOL* lijkt me wel gaaf

ARhythmical

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 21:45

Op de WEG (World equestrian games) wordt wel met de 4 spannen gereden. Grappig ik vroeg dat vande OS me ook al af.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 09:53

Denk dat Mark het echt niet aan zijn neus voorbij laat gaan, heeft zo hard gewerkt de afgelopen jaren
om vooral te mogen gaan..
Zie hem in staat gewoon te rijden...hoop het ook dat hij gewoon gaat...

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 14:47

Citaat:
WK Vierspannen: Weusthof licht geblesseerd aan de start

Beesd, 1 september 2008
Vierspanrijder en teamlid Mark Weusthof komt licht geblesseerd aan de start van het WK Vierspannen, dat woensdag 3 september van start gaat in Beesd. Tijdens het inklappen van een statafel afgelopen vrijdag knapte de pees van zijn linkerduim af. Gelukkig kon de duim gelijk gehecht worden in het ziekenhuis.

Vanmorgen heeft Weusthof met zijn vierspan thuis een aantal marathonhindernissen en de vaardigheid geoefend om te zien of hij de leidsels naar behoren kon vasthouden:”Ik kan gewoon rijden, de duim is ingetaped, het is net alsof ik een handschoen aan heb. Ik heb er totaal geen pijn of last van.”
Bondscoach Tjeerd Velstra beoordeelt de komende dagen of Weusthof in staat is een volwaardige bijdrage aan het Nederlandse vierspanteam te kunnen leveren.

Bron: Hoefnet.nl, overname zonder bronvermelding niet toegestaan

©Hoefnet

Mija

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-08 16:36

Echwel schreef:
Citaat:
WK Vierspannen: Weusthof licht geblesseerd aan de start

Beesd, 1 september 2008
Vierspanrijder en teamlid Mark Weusthof komt licht geblesseerd aan de start van het WK Vierspannen, dat woensdag 3 september van start gaat in Beesd. Tijdens het inklappen van een statafel afgelopen vrijdag knapte de pees van zijn linkerduim af. Gelukkig kon de duim gelijk gehecht worden in het ziekenhuis.

Vanmorgen heeft Weusthof met zijn vierspan thuis een aantal marathonhindernissen en de vaardigheid geoefend om te zien of hij de leidsels naar behoren kon vasthouden:”Ik kan gewoon rijden, de duim is ingetaped, het is net alsof ik een handschoen aan heb. Ik heb er totaal geen pijn of last van.”
Bondscoach Tjeerd Velstra beoordeelt de komende dagen of Weusthof in staat is een volwaardige bijdrage aan het Nederlandse vierspanteam te kunnen leveren.

Bron: Hoefnet.nl, overname zonder bronvermelding niet toegestaan

©Hoefnet

Daar hoeft de Keuzeheer/Bondscoach Veldstra niet van wakker te liggen....Menners zijn echte bikkels toch....