Paarden van Circus Renaissance losgelaten in Vlaardingen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Paarden van Circus Renaissance losgelaten in Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-15 16:26

http://www.vlaardingen24.nl

In de nacht van zaterdag op zondag hebben een aantal paarden en pony’s van Circus Renaissance de straten van Vlaardingen onveilig gemaakt. De beesten werden door onbekenden ‘vrijgelaten’. De verdenking gaat uit naar dierenactivisten. Circusdirecteur Alberto Althoff heeft er geen goed woord voor over. "Ze noemen zich dierenactivisten maar het enige wat ze doen is zowel de dieren als mensen in gevaar brengen."

Het komt volgens Althoff zo’n tien tot twintig keer per jaar voor dat er circusdieren worden ‘bevrijd’. "Niet alleen paarden en pony’s maar bijvoorbeeld ook kamelen. Die dieren draven vervolgens over de straten en dat is niet alleen voor de dieren zelf maar ook voor de mensen levensgevaarlijk. Zo’n paard weegt 700 kilo. Wat denk je dat er gebeurt als je daar tegenaan knalt?"

Circuspersoneel was zaterdagnacht dus massaal in de weer om de vermiste paarden en pony’s te vinden. "We zijn de hele nacht bezig geweest", vervolgt Althoff. "Een paar paarden waren vanaf het terrein aan de Broekweg richting de Deltaweg gelopen. We vonden ze bij de Gamma, andere dieren vonden we juist weer een heel eind de andere kant op. We hebben enorm in de zenuwen gezeten maar alle dieren zijn gelukkig ongedeerd weer teruggekeerd."

De politie is niet ingeschakeld. "We merken dat er uiteindelijk toch niets mee gebeurt", stelt de circusdirecteur duidelijk gefrustreerd. "Het beste wat je met die dierenactivisten kunt doen als je ze te pakken krijgt, is ze achter een paard binden dat ze hebben vrijgelaten. Ze denken dat ze goed bezig zijn maar brengen mens en dier in gevaar. Er is nu gelukkig niets gebeurd maar dat had anders kunnen lopen!"

magda_90

Re: Paarden van Circus Renaissance losgelaten in Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 16:28

Lang leve de dieractivisten met tunnelvisie en een iq van een baksteen...

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 16:31

Precies dit hierboven...
Dierenactivist, prima. Maar denk na. Of doe in ieder geval een poging :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 16:36

magda_90 schreef:

Dat dus... Belachelijk... Dierenactivist... Zijn meer dan genoeg stallen waar ze de dierenactivist uit kunnen hangen dan zou je denken :+

Want boehoe, de circus paarden moeten een truukje op commando doen in het circus? Kan nou niet zeggen dat ze allemaal zwaar mishandeld worden daar...

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 16:38

Geen goed woord over voor deze zogenaamde dierenactivisten.
Althoff heb ik een tijdje van dichtbij meegemaakt en ik heb diep medelijden met de paarden die bij hem terecht komen,

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 17:18

harbourlight schreef:
Althoff heb ik een tijdje van dichtbij meegemaakt en ik heb diep medelijden met de paarden die bij hem terecht komen,

Maar dieren loslaten omdat ze het zo slecht hebben..... Een paard met een gebroken poot vanwege een aanrijding en/of gewonde / dode verkeersdeelnemers vanwege een aanrijding met zo'n paard. Dat vind ik nog erger.

Als die dieren het (echt) zo slecht hebben, dan zouden er wel andere kanalen moeten zijn om de boel aan te (laten) pakken.

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 17:18

harbourlight schreef:

Hoe bedoel je dat?

Btw, lekker snugger, mogen hier dierenactivisten achterzitten, wat nieteens zeker is, dan mogen ze de volgende keer wel even nadenken voordat ze 'actie' ondernemen. Daarbij hebben de paarden het bij de meeste circussen echt wel goed hoor...! Laat ze lekker een dagje meelopen oid... :7

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 17:20

Jezus, ben het er mee eens dat dieren, en zeker geen wilde dieren niet in een circus gehouden zouden moeten worden omdat deze omgeving gewoonweg niet geschikt genoeg is. Maar om de dieren dan te bevrijden en daarvoor juist een gevaarlijke situatie creëren.. Dat is gewoon echt dom!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 17:27

Tillie20 schreef:
Jezus, ben het er mee eens dat dieren, en zeker geen wilde dieren niet in een circus gehouden zouden moeten worden omdat deze omgeving gewoonweg niet geschikt genoeg is. Maar om de dieren dan te bevrijden en daarvoor juist een gevaarlijke situatie creëren.. Dat is gewoon echt dom!

Effe offtopic, maar dit soort geintjes waren er jaren geleden ook al. Toen nog met die Bontfarms. Activisten openden 's nachts de hokken van de nertsen, want die waren zo zielig. Nu ging het gros dood van de honger (konden zich niet redden) of ze warden aangereden.

Vroeg me af of het middel toen niet erger was dan de kwaal...

Tillie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 17:31

Rocamor schreef:
Tillie20 schreef:

Effe offtopic, maar dit soort geintjes waren er jaren geleden ook al. Toen nog met die Bontfarms. Activisten openden 's nachts de hokken van de nertsen, want die waren zo zielig. Nu ging het gros dood van de honger (konden zich niet redden) of ze warden aangereden.

Vroeg me af of het middel toen niet erger was dan de kwaal...

Ik snap de motieven van die mensen heel goed en ik deel hun frustraties. Maar dieren zomaar bevrijden is gewoon niet de oplossing en dat zouden zij juist van alle mensen moeten kunnen inzien. Triest!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 18:04

Wie zegt dat dit dierenactivisten zijn geweest? Die zijn wel slimmer lijkt me. Ik zou eerder hangjongeren verdenken, hetzelfde tuig wat ook hekken van paardweides open zet, hun pitbull achter paarden aan jaagt en je na roept als je op de openbare weg rijdt..

Lees ik nu dat dit al meerdere keren is gebeurd? Dan zorg je toch voor een betere beveiliging of hekwerk..?
Maar iig een geluk dat er geen paarden gewond zijn geraakt..

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 18:06

Doet me aan zo;n pennyverhaal denken haha.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 18:47

magda_90 schreef:

Goed verwoord, toch te stom voor woorden wat ze deden.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 18:48

8nnemiek schreef:
Wie zegt dat dit dierenactivisten zijn geweest? Die zijn wel slimmer lijkt me. Ik zou eerder hangjongeren verdenken, hetzelfde tuig wat ook hekken van paardweides open zet, hun pitbull achter paarden aan jaagt en je na roept als je op de openbare weg rijdt..

Lees ik nu dat dit al meerdere keren is gebeurd? Dan zorg je toch voor een betere beveiliging of hekwerk..?
Maar iig een geluk dat er geen paarden gewond zijn geraakt..

Nee, men dient gewoon van andermans dieren en bezittingen etc. af te blijven.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 18:50

Sja was het maar zo gemakkelijk. Dan hadden we ook geen huissleutels en autosleutels nodig, maar helaas..

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 19:07

Helaas!

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 19:17

Makkelijk gezegd dierenactivisten ze zorgen zelf ook niet altijd voor veilige omheiningen en stallen! Heb bij ons ook eens 4 kamelen van de kruising van de rondweg gehaald -O- niemand die wakker werd he en ik maar op caravans kloppen en roepen. Heb ze maar weer in hun weitje zonder stroom erop gezet en ben afgedropen..prutsers

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:46

Nadenken doen ze tegenwoordig ook niet meer. Gelukkig is er niemand gewond geraakt. Wat is het tegenwoordig toch met circussen en de dierenmishandeling klachten, volgens mij worden de meeste dieren beter verzorgt dan op menig stal.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-15 20:50

Toch raar dat we die activisten niet in de Oostvaardersplassen zien.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 08:13

Jennyj01 schreef:
Toch raar dat we die activisten niet in de Oostvaardersplassen zien.

_/-\o_

Ik vermoed dat het inderdaad meer in de richting van hangjongeren gezocht moet worden dan activisten.
Maar tijd voor betere sloten en hangwerken als het al vaker is gebeurd. Misschien ook camera's en lampen met bewegingssensoren (voor de verblijfplaatsen van de dieren)

Indestal

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 08:15

Zelfde soort dierenactivist die roept dat het zielig is geblindoekt met doeken op in de wei of van die nare slingers voor hun gezicht... :+

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 15:49

Ik ben absoluut tègen dieren in circussen, maar de dieren dan maar loslaten is een domme actie.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-15 16:10

Vreselijk contra-productieve actie om die paarden maar gewoon los te laten.... gelukkig zijn ze er allen zonder kleerscheuren afgekomen, maar wie bedénkt zo'n stompzinnige actie waarbij mensen en dieren in gevaar worden gebracht...?!?

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 16:48

Het circus denkt dat het dierenactivisten zijn geweest. Is dus helemaal niet zeker. Ik denk eerder dat het van die kutjeugd was. Dus nu niet allemaal schelden op de activisten.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-15 20:58

Zucht loosers