Enkele jaren geleden werd de elfjarige merrie Indy verkozen tot het Leukste Paard van Nederland, omdat ze allerlei trucjes kan. Maar eind vorig jaar kreeg de merrie een slopende ziekte. Eigenaresse Joyce de Vos (30) uit het Drentse Nijeveen liet haar succesvol opereren, maar Indy moest wel lang op stal blijven. „Daarom besloot ik haar te leren schilderen”, zegt Joyce. Die kunst had ze afgekeken bij een Amerikaans paard.
De Vos kiest de kleuren en geeft de kwast aan en het paard leeft zich uit op het doek. Binnenkort staat Indy tijdens het Koninginnedagfeest in Meppel. „En al het geld dat we binnenhalen, geven we aan goede doelen”, zegt de trotse eigenaresse.
De NR kijkt regelmatig op ON. Topics worden dan automatisch verplaatst als het VN-waardig is. Hier roepen dat iets VN nieuws moet zijn heeft niet zo heel veel zin (en komt vreemd over als iets al op VN staat). Een pb sturen of een tem zetten met het verzoek mag natuurlijk altijd.
Hoe kan je deze radiozender beluisteren via de website? Ik kan het goede knopje maar niet vinden
Bojangles
Geplaatst: 20-04-12 14:30
Bedankt allemaal Wat als een grapje begon......... En ineens vanochtend het bericht dat we op de voorpagina van de Telegraaf stonden! Ik wist wel dat we erin kwamen, maar het was de bedoeling een artikel in 1 van de doordeweekse kranten volgende week in een bepaalde rubriek. Het verhaal was van oorsprong ook veel langer. Maar de Telegraaf moest en zou Indy op de voorpagina hebben
Voor degene die het radiointerview willen beluisteren, Jaydee heeft het opgenomen en op Youtube gezet Die harde bries aan het einde, das Indy hahaha!
Wat leuk Joyce! Ik volg regelmatig jullie topics op GVL en Indy kan ook wel heel goed schilderen. Ik moest erg lachen toen vanmorgen de Telegraaf op de mat viel en ik ineens Indy op de voorpagina zag staan Gelijk aan moeders verteld wie het was. Echt leuk!