Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

* Cassidy schreef:Hmmm, ik weet niet of je daar echt een kampioenschap voor moet uitschrijven. Ieder paard is anders, en verdient een andere benadering. Ze allemaal bloot te stellen aan alleen maar het loswerken, en de resultaten van dit loswerken als criterium te gaan gebruiken vind ik zeer kortzichtig.
Waarom moet er altijd een competitief aspect om de hoek komen kijken? Het gaat om de interactie met degene die daar staat en het paard. En dat kan, ook zonder dat er voor het oog spectaculaire dingen gebeuren, heel diep gaan.
Een dergelijk kampioenschap moeten houden vind ik dus ronduit zielig.
hanny_jelke schreef:ik weet niet vind het wel goed dat er meer aandacht aan word geschonken maar een kampioenschap gaat meschien wel ver
ik ken de band tussen mij en me paard zo kan ik haar een uur opjagen zodra ik me rug naar haar toe draai en naar de grond kijk
komt ze naar me toe en kan ik gewoon weer allus weer doen zelfs over haar hoofd wrijven e dat terwijl ze toen ze bij mij kwam kop schuw was door klappen op het hoofd die ze veel gekregen heeft als jong paard zijnde reden van naar de grond kijken mij is geleerd dat aleen roofdier staren en door middel van geduld en liefde heb ik haar vertrouwen kunnen winnen al was dit niet makkelijk ja ik geloof in freestylen maar een kampioenschap gaat wel ver
Dioxide schreef:randalinpony schreef:Toppunt van volslagen onzin, dit.
Het leukste is, de schoolpaarden krijgen dit dus meermaals per jaar te doenWas vast interessanter geweest (voor de geïnteresseerden in Freestyle) als het paarden waren geweest die nooit met loswerken te maken hebben gekregen.
hanny_jelke schreef:ik ken de band tussen mij en me paard zo kan ik haar een uur opjagen zodra ik me rug naar haar toe draai en naar de grond kijk
komt ze naar me toe en kan ik gewoon weer allus weer doen