Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Blunneke schreef:Lijkt mij grote zaak om een antistof (inenting) daar voor te gaan zoeken, i.p.v. wachten tot de pleuris uitbreekt zoals ze altijd doen hier in Nederland.
En ja, tuurlijk zal ik mijn paard verstoppen! Desnoods in de kruipruimte..!!!
Cayenne schreef:
[***] schreef:Begin maar eens met vaccins maken dan.
Ruimen bij de pest is geen optie bij paarden.
Ik denk dat in 95 % van de gevallen behalve de paarden ook de ruimers dan het loodje leggen.
In mijn geval tenminste.
bokjes schreef:Op het eiland Goeree-Overflakkee heerst momenteel heel erg droes en richting de kant van Ouddorp Rhino. Kun je dit ergens melden?
bokjes schreef:Ik zou het graag willen weten zodat we deze plaatsen kunnen vermijden
Suzanne F. schreef:bokjes schreef:Ik zou het graag willen weten zodat we deze plaatsen kunnen vermijden
Nou ja je weet zelf al in welke streken het heerst dus daar gewoon niet komen.
Wedstrijden dan zelf aflassen of clublessen. Paardje op het eigen terrein houden. Of wedstrijden de andere richting uit.
Airborn schreef:Reken maar dat er hard word gezocht naar een vaccin. Juist omdat er een boel geld omgaat in de paarden sector. Helaas is het maken van een veilig en goed werkend vaccin nog niet zo makkelijk.
Ik vind dat iedereen hier wel heel makkelijk roept dat de regering alles goed voor eht geld. De ruimings regelingen zijn er niet om ons te martelen ofzo (wat het helaas wel zal doen mocht het ooit gebeuren) De regeling is om verspreiding een halt toe te roepen, en lijden van besmette dieren te vermeiden.
Als jij degene zou zijn die je paard verstopt, die dan het ruimen overleeft, en 3 week later andere paarden besmet... Hoe zou je je dan voelen? Hoe zouden de eigenaren zich voelen van paarden die wel hebben meegeholpen? Of die net buiten de gevaren zone woonden en waarvan de paarden nu besmet zijn?
Ik weet dat het idee dat je paard vanwege eenofandere enge ziekte geruimt zou moeten worden een dood eng idee is. een verschrikkelijk idee... En ik word zelf ook raar van binnen als ik eraan denk. Maar de regels zijn er niet voor niets... helaas...
[***] schreef:Begin maar eens met vaccins maken dan.
Ruimen bij de pest is geen optie bij paarden.
Ik denk dat in 95 % van de gevallen behalve de paarden ook de ruimers dan het loodje leggen.
In mijn geval tenminste.
Blunneke schreef:\Ruimen is natuurlijk goedkoper dan vaccins ontwikkelen he.