Brabantse Kampioenschappen Schijndel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xJoJo

Berichten: 152
Geregistreerd: 18-10-16

Brabantse Kampioenschappen Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-17 16:58

Hallo!

Ik heb dit seizoen voor het eerst meegedaan met de selecties en ben dus 2x door naar de Brabantse.
In het B en L2. Is 15 min van waar ze staan dus word veel op en neer rijden aangezien er dus ook een "eventuele finale" is ofzo?

Ik heb nog weinig ervaring en vroeg me af naar jullie ervaringen


Afbeelding

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Re: Brabantse Kampioenschappen Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 14:18

Ik heb in 2015 mee gedaan met de Brabantse outdoor. Helaas toen niet de finale gehaald dus daar kan ik niks over zeggen.

Trouwens het lijkt uit je stukje alsof je de finale niet begrijpt? De eerste proef rij je 's ochtends en als je daar bij de eerste zoveel eindigt mag je 's middags nog een keer starten en dan de gemiddelde plaatsing van die twee proeven bepaalt uiteindelijk wie er kampioen wordt.

leonie87

Berichten: 4461
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Re: Brabantse Kampioenschappen Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 14:22

Wat leuk dat je met 2 paarden door bent.
Ik denk wel dat het lastig word als je op en neer moet omdat de finale van de B en de L2 vlak achter elkaar zitten. Maar idd, je moet je eerst kwalificeren natuurlijk :D

xJoJo

Berichten: 152
Geregistreerd: 18-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 15:01

Zeepsop schreef:
Ik heb in 2015 mee gedaan met de Brabantse outdoor. Helaas toen niet de finale gehaald dus daar kan ik niks over zeggen.

Trouwens het lijkt uit je stukje alsof je de finale niet begrijpt? De eerste proef rij je 's ochtends en als je daar bij de eerste zoveel eindigt mag je 's middags nog een keer starten en dan de gemiddelde plaatsing van die twee proeven bepaalt uiteindelijk wie er kampioen wordt.


Ja zoiets dacht ik inderdaad maar wist niet precies hoe ik dat het best kon verwoorden.

xJoJo

Berichten: 152
Geregistreerd: 18-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-17 15:03

leonie87 schreef:
Wat leuk dat je met 2 paarden door bent.
Ik denk wel dat het lastig word als je op en neer moet omdat de finale van de B en de L2 vlak achter elkaar zitten. Maar idd, je moet je eerst kwalificeren natuurlijk :D


Ja inderdaad!

De finale van de B is rond 14:00 en ik moet in het L2 om 16:28. ik moet om 10:00 de eerste proef rijden en ga daarna direct terug naar huis. als nou blijkt dat ik door ben neem ik ze allebei mee terug maar ga er eigenlijk niet vanuit.

Weet iemand of er een tussentijdse uitslag is, want hoe eerder ik weet hoe en wat hoe minder stress haha

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Re: Brabantse Kampioenschappen Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 15:23

Ja er staan schermen die de tussenstand laten zien als het goed is :)

Afwezig
Berichten: 3725
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Brabantse Kampioenschappen Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 15:24

Succes! +:)+

leonie87

Berichten: 4461
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 22:22

Zeepsop schreef:
Ja er staan schermen die de tussenstand laten zien als het goed is :)

Ow echt! Dat vind ik altijd zo cool :D :Y) Tegelijk haalt het wel de angel eruit bij de uitslag maar goed :+

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 23:22

leonie87 schreef:
Zeepsop schreef:
Ja er staan schermen die de tussenstand laten zien als het goed is :)

Ow echt! Dat vind ik altijd zo cool :D :Y) Tegelijk haalt het wel de angel eruit bij de uitslag maar goed :+


Nou ja ik wist toen wel dat ik niet hoefde te wachten toen duidelijk was dat ik de finale niet had gehaald. :P

leonie87

Berichten: 4461
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:53

Ik mag bijna als laatste starten dus dat is ideaal. Heb alle selecties ook steeds achteraan gestart. Heel fijn is dat!
Maarja nu maakt het dus niets uit :+
Wel zo fijn voor de combinaties die als eerste moeten.
Super spannend als je in die top 4 staat! Daar heb ik gelukkig geen last van :D

xJoJo

Berichten: 152
Geregistreerd: 18-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-17 13:03

leonie87 schreef:
Ik mag bijna als laatste starten dus dat is ideaal. Heb alle selecties ook steeds achteraan gestart. Heel fijn is dat!
Maarja nu maakt het dus niets uit :+
Wel zo fijn voor de combinaties die als eerste moeten.
Super spannend als je in die top 4 staat! Daar heb ik gelukkig geen last van :D


Dat is inderdaad ideaal. Ik heb in de selecties ook regelmatig als laatste gestart.

Ik ga er niet vanuit dat ik in de top 4 kom maar dit is de eerste keer dat ik selecties rijd en dus ook eerste keer Brabantse. Moet wel overal rekening mee houden aangezien ik er dus 2 start. Dat is wel vervelend. Stressvrije van een paard starten mis ik soms wel hahaha

Afwezig
Berichten: 3725
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Brabantse Kampioenschappen Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 13:05

Gewoon ervaring op doen! :)
En vooral genieten!

Mee doen is belangrijker dan winnen ;)

xJoJo

Berichten: 152
Geregistreerd: 18-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-17 13:22

Annekeee schreef:
Gewoon ervaring op doen! :)
En vooral genieten!

Mee doen is belangrijker dan winnen ;)


Ja dat ga ik zeker doen!! Heb er enorm veel zin in en ben er ook al nerveus voor maar kan niet wachten tot ik vrijdag vast kan beginnen met de voorbereidingen !!

Afwezig
Berichten: 3725
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Brabantse Kampioenschappen Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 13:24

Is nergens voor nodig!!
Succes +:)+

Tis gewoon een proefje rijden!
De zelfde proef als anders :)

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 13:43

Inderdaad het is niet heel veel anders dan een normale wedstrijd, alleen wat groter. :)

Afwezig
Berichten: 3725
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Brabantse Kampioenschappen Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 17:49

En hoe is het gegaan??? :):)

xJoJo

Berichten: 152
Geregistreerd: 18-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-17 21:41

Goed!!!
Ik was zooooo zenuwachtig haha. Ik HD vrijdag daar gereden om de baan te verkennen.
Als eerste moest ik met Emira. Ging best oké. Toen zij eenmaal op de
Trailer stond naar binnen voor de uitslag. Stond ik dus 3e (4 mochten overkampen) totaal tegen m'n gevoel en verwachting in! En uiteindelijk stond ik 4e en mocht ik dus naar de finale. Daar eindigde ik 7e van de 8. Emira was op en ik wilde teveel. Geen goede match maar super resultaat te bedenken dat we er nog geen 10 wedstrijdjes samen op hebben zitten. Super trots.
Prijsuitreiking en ereronde snapte ik en Emira weinig van maar ze gedroeg zicht voor haar doen voorbeeldig. Super spannend natuurlijk al dat klappen en harde muziek maar we hebben t overleefd!

Fons ging ook goed. Hij heeft wat minder kwaliteit maar voor zijn doen deed hij het goed. Liep goed ontspannen en wat kleine foutjes Maargoed tevreden gevoel. We waren 9e in onze ring dus middenmoot. Had dat wel verwacht maar alsnog enorm trots!
Wat was ik kapot zeg! Maar wat een luxeprobleem om over te kunnen klagen als je 2 paarden mag starten op de Brabantse als totale underdog en nieuweling!!

leonie87

Berichten: 4461
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Re: Brabantse Kampioenschappen Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 22:08

Wat goed! gefeliciteerd! Heb je zeer waarschijnlijk wel ergens gezien zonder het te beseffen dan :P.

Wij moesten bijna als laatste en toen de tussenstand kwam stond ik 4de! Wat was het even spannend maar ook wij mochten door! Ook mijn paardje was echt leeg in de 2de proef en ik reed met te veel risico. Wij mochten een 6de plaats innemen in de 2de proef en daarmee werden wij overal ook 6de. En dat na 5 wedstrijden :D. Super blij mee ook!
We gaan elkaar precies mislopen want ik neem aan dat jij met beide paarden 1 niveau omhoog gaat en ik zit net tussen jou in :P

Afwezig
Berichten: 3725
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Brabantse Kampioenschappen Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-17 23:10

Nou super zeg!!! Gefeliciteerd :):)
Toch maar ff gedaan!!

xJoJo

Berichten: 152
Geregistreerd: 18-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-17 01:59

leonie87 schreef:
Wat goed! gefeliciteerd! Heb je zeer waarschijnlijk wel ergens gezien zonder het te beseffen dan :P.

Wij moesten bijna als laatste en toen de tussenstand kwam stond ik 4de! Wat was het even spannend maar ook wij mochten door! Ook mijn paardje was echt leeg in de 2de proef en ik reed met te veel risico. Wij mochten een 6de plaats innemen in de 2de proef en daarmee werden wij overal ook 6de. En dat na 5 wedstrijden :D. Super blij mee ook!
We gaan elkaar precies mislopen want ik neem aan dat jij met beide paarden 1 niveau omhoog gaat en ik zit net tussen jou in :P


Ook super knap dus! Hebben we allebei met hetzelfde gevoel naar dat scherm staan te staren haha!
Ik rijd met allebei denk ik de klassen uit. Heb nu in B 20? Winstpunten en in het L2 15 ofzo. Dus misschien komen we elkaar wel tegen!

leonie87

Berichten: 4461
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Re: Brabantse Kampioenschappen Schijndel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 09:12

Ow dat zou wel leuk zijn! Ik ga wel gewoon door. Zijn nog niet helemaal klaar voor de L2 maar we hebben nog 2 maanden voor de eerste selectie dus dan hopelijk wel :D.

In welke kring rijd je?

xJoJo

Berichten: 152
Geregistreerd: 18-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-17 11:10

leonie87 schreef:
Ow dat zou wel leuk zijn! Ik ga wel gewoon door. Zijn nog niet helemaal klaar voor de L2 maar we hebben nog 2 maanden voor de eerste selectie dus dan hopelijk wel :D.

In welke kring rijd je?


Kring hart vab Brabant. 2 maanden moet wel genoeg tijd zijn toch!