Texelweekend Den Burg 2015

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Texelweekend Den Burg 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 07:50

Ik heb er veel zin in 6 proeven starten en ook nog jureren zaterdag!
Plan is donderdag heen en maandag terug maar misschien zondag terug ivm Koningsdag

LK_2312

Berichten: 1591
Geregistreerd: 08-02-07
Woonplaats: Almelo

Re: Texelweekend Den Burg 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 13:00

Yes de starttijden zijn op aanvraag mooi aangepast en heb mail of ik voor de kür een verhaaltje wil maken. Zal daar straks eens even iets leuks voor schrijven!

Nynke04

Berichten: 269
Geregistreerd: 12-06-11
Woonplaats: Texel

Re: Texelweekend Den Burg 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 17:12

Ik start beide dagen (zaterdag en zondag) als eerste. En zaterdag rond 14u springen!

bantu

Berichten: 570
Geregistreerd: 02-01-06

Re: Texelweekend Den Burg 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 16:28

En zijn we er klaar voor? Lees net dat het weer wat minder gaat worden,hoop dat het mee gaat vallen!

__Nicole

Berichten: 1019
Geregistreerd: 09-10-07
Woonplaats: Assendelft

Re: Texelweekend Den Burg 2015

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-04-15 16:41

Wij zijn er bijna klaar voor, vanavond nog een les om de puntjes op de i te zetten!
& dan gaan we vooral genieten van het weekend!

sunnybellami

Berichten: 2205
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Alkmaar

Re: Texelweekend Den Burg 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 17:01

IK heb er ook zin in! lekker weekendje fotograferen!

Nynke04

Berichten: 269
Geregistreerd: 12-06-11
Woonplaats: Texel

Re: Texelweekend Den Burg 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 17:28

Om eerlijk te zijn ben ik al best wel zenuwachtig, zoals altijd :') . En dan heb ik vorige week ook nog niet kunnen rijden omdat Parti is behandeld door een osteopaat en daarbij kwamen we er achter dat mijn zadel ver van goed lag, terwijldeze net was nagekeken door de zadelmaker... Maar er wordt morgen naar gekeken door een ander, dus als het goed is kan ik nog met een goed passend zadel trainen en rijden. *fingers crossed*

Heb er wel veel zin in!

__nina

Berichten: 2772
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 17:44

bantu schreef:
En zijn we er klaar voor? Lees net dat het weer wat minder gaat worden,hoop dat het mee gaat vallen!

Ja het is nu echt al bijna *\o/*
Gisteren nog even gesprongen, dus dat komt ook wel goed. Ga nog een keer BB starten, omdat het zo leuk is :D
Verder hoop ik de B vol te kunnen rijden dit weekend!
Hopen dat het weer meevalt inderdaad, we willen wel een beetje zon hoor!

LK_2312

Berichten: 1591
Geregistreerd: 08-02-07
Woonplaats: Almelo

Re: Texelweekend Den Burg 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 22:30

Ik moet nog voldende doen... Haha. Voetjes zijn geschoren en nog een les gepland. Lijstjes zijn gemaakt. Morgen maar beginnen met spullen inpakken en poetsen van tuig :)
Heb er wel verschrikkelijk veel zin aan

Myca

Berichten: 6265
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 22:56

Ik heb er ook zin in, alleen ik heb geen ideale voorbereiding...

Ik moet nu eerst voor mijn werk drie dagen naar Berlijn en de dag daarna moet ik meteen starten.
Gelukkig heb ik wel iemand die hem nu op kan/wil vangen en rijden, dus dat maakt weer heel veel goed.

Dit word onze eerste buitenwedstrijd dit seizoen. Gister heb ik de hoefsmid gevraagd de ijzers er af te halen zodat ik niet met kalkoenen hoef te klooien, maar vandaag begon ik al te twijfelen of dat wel een goede beslissing was. Wat als zijn hoeven nu gaan brokkelen?

Lastig hoor, pas achteraf weet je of je een goede keuze hebt gemaakt

Ilsemarie

Berichten: 6849
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Haren (gn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-15 23:12

Hoe zit dat trouwens met de boot? Wij zullen wel rond etenstijd bij de boot zijn op vrijdag (kan helaas niet eerder ivm verplicht college) maar met dieren kreeg je voorrang toch? Door een nummer te bellen als je er bent? (en kun je tussen door kijken? Ik doe t zeiltje dicht en met hooi zal hij zich wel vermaken, maar even een blik werpen of de trailer nog stilstaat is wel fijn haha)

Myca

Berichten: 6265
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: Texelweekend Den Burg 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 06:38

Volgens mij hoef je niet te bellen hoor. Ze zien zo wel dat je met een paard in de trailer rijdt en dan wordt je naar een strook geleid die sneller de boot op gaat. De overtocht zelf duurt maar een minuut of 20. Dat is wel genoeg voor wat te drinken en te eten.

Nynke04

Berichten: 269
Geregistreerd: 12-06-11
Woonplaats: Texel

Re: Texelweekend Den Burg 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 08:26

Wat Myca zegt. Als het heel druk is hebben ze baan vrij voor mensen met een voorrangspas en ik neem aan dat ze auto's met dieren daar ook langs laten gaan. Ook hebben ze op vrijdag dubbele dienst (elk half uur), dat scheelt ook al een hoop.
Als je op de boot staat te wachten en op de boot zelf kun je altijd even checken. Gelukkig duurt de overtocht maar 20 minuten.

puppy1128

Berichten: 5012
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Re: Texelweekend Den Burg 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 08:31

Waar is het op texel? Is het te fietsen? Misschien kan ik dan foto's maken. :)

Myca

Berichten: 6265
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Re: Texelweekend Den Burg 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 08:51

Bij manege Akenburg in Den Burg, dat is goed te fietsen.
Eigenlijk is alles op Texel goed te befietsen ;-)

Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Re: Texelweekend Den Burg 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 09:11

Voor mij is het dit jaar nog iets te vroeg om te starten.
Maar volgend jaar zijn we zeker van de partij.
Gelukkig heb ik altijd een plekje om mijn merrie te stallen.
En een slaapplek is ook geen probleem.
Krijg helemaal kriebels als ik jullie berichten lees.
Texelweekend is een geweldige wedstrijd.
Gewoon het hele sfeertje wat er hangt.

martinev

Berichten: 2588
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Texelweekend Den Burg 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 09:17

Wij hebben er ook veel zin in! Helaas kunnen we niet op vrijdag al die kant op, dat wordt dus zaterdag heeeeel vroeg vertrekken aangezien het een flink eind rijden is! Ben heel benieuwd en hoop op mooi (vooral droog) weer!

Iemand enig idee of er veel drukte verwacht wordt bij de boot? Denk er rond een uur of 9 te zijn.

Ilsemarie

Berichten: 6849
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Haren (gn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 09:40

Oke toppie! Dan komt dat vast wel goed.
Ik ben één keer op texel geweest (zonder paard) maar toen kwamen we als enalaatste auto aanrijden dus konden zo hup de boot op en weg waren we al... haha dus hoe het allemaal precies zat en eruit zag weet ik al niet meer :')

Myca

Berichten: 6265
Geregistreerd: 10-08-08
Woonplaats: Midwoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 10:40

martinev schreef:
Wij hebben er ook veel zin in! Helaas kunnen we niet op vrijdag al die kant op, dat wordt dus zaterdag heeeeel vroeg vertrekken aangezien het een flink eind rijden is! Ben heel benieuwd en hoop op mooi (vooral droog) weer!

Iemand enig idee of er veel drukte verwacht wordt bij de boot? Denk er rond een uur of 9 te zijn.


Ook als het druk is, dan laten ze je wel voor de toeristen zonder levende have gaan, dus je hebt daar niet veel last van. Ik ga ook pas zaterdagochtend, want ik moet t/m vrijdagavond werken.

__nina

Berichten: 2772
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 17:03

Myca schreef:
martinev schreef:
Wij hebben er ook veel zin in! Helaas kunnen we niet op vrijdag al die kant op, dat wordt dus zaterdag heeeeel vroeg vertrekken aangezien het een flink eind rijden is! Ben heel benieuwd en hoop op mooi (vooral droog) weer!

Iemand enig idee of er veel drukte verwacht wordt bij de boot? Denk er rond een uur of 9 te zijn.


Ook als het druk is, dan laten ze je wel voor de toeristen zonder levende have gaan, dus je hebt daar niet veel last van. Ik ga ook pas zaterdagochtend, want ik moet t/m vrijdagavond werken.

Klopt, in principe mag je als je bij het loket bent met de eerst volgende boot mee. Alleen als er al eerder een file staat, heb je wel pech. Maar waarschijnlijk verspreid de drukte zich wel over de dag.

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Texelweekend Den Burg 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 23:04

Wij zijn er klaar voor, spullen schoon en gepakt, morgen gaan we om 9 u rijden en hopen dan de boot van 12 te redden. Nadat we alles uitgepakt hebben gaan we lekker op t strand rijden. En uiteten natuurlijk bij de 12 balcken ( of 11 of 14 offeuh ) vrijdagochtend rondje garnalenkotter en ik ga de middag SL starten, vriendinnetje gaat dan even een rondje in de bak rijden. Zaterdag komen er nog een stel met paard en dan starten we allemaal en ik mag nog jureren. Daarna bbq en feesten. Zondag allemaal starten en dan gaan we of terug naar huis zodat we Koningsdag kunnen feesten, of we blijven tot maandag en gaan dan nog een keer naar t strand. Ea ook afhankelijk van hoe moe we zijn en wat het weer doet

LK_2312

Berichten: 1591
Geregistreerd: 08-02-07
Woonplaats: Almelo

Re: Texelweekend Den Burg 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 08:33

Ik ga vandaag nog even lessen en mijn kür oefenen. Spullen pakken vanavond (heb al wel lijstjes gemaakt) en dan rijden we morgen om 7 uur weg! Ik start alle dagen Z1 rn zondag kür. Waarschijnlijk maandag naar het strand. Bbq zijn we niet bij, de andere 3 zijn niet zulke vleeseters helaas...

__nina

Berichten: 2772
Geregistreerd: 28-01-09

Re: Texelweekend Den Burg 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 09:05

Ik ga vandaag ook nog even rijden en inpakken. Wij rijden morgen om 10 uur weg. Zaterdag en zondag starten mijn stalgenootje en ik allebei en maandag gaan we nog naar het strand :D

Nynke04

Berichten: 269
Geregistreerd: 12-06-11
Woonplaats: Texel

Re: Texelweekend Den Burg 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 10:22

Dat wordt gezellig op het strand! :Y)

martinev

Berichten: 2588
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: Soest

Re: Texelweekend Den Burg 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 10:53

Waar gaan jullie naar het strand? Ik ken Texel helemaal niet en weet dus niet wat handige plekken zijn!