TREC Eersel 2010

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Shyla25

TREC Eersel 2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-10 14:00

Nou hier dan mijn erg lang geworden verslag :o

2 jaar geleden was ik gaan kijken naar een vriendin die de TREC in Eersel reed.
Ik zag het en was meteen besmet met het TREC virus.
Helaas woon ik in Zuid Limburg en zijn de meeste wedstrijden onbereikbaar als je geen eigen vervoer hebt.
In 2009 was er geen TREC in Eersel en hebben we de Endurance in Banholt gereden.
Maar ik bleef toch dromen over TREC.

Na veel geregel toch vervoer gevonden die vervolgens toch weer af zei. Toen kreeg ik een mega lief aanbod van Ingrid, ze wou mij en mijn paardje wel op komen halen +:)+
(Ingrid als je dit leest, SUPER BEDANKT!!!)

Afgelopen weekend was het dan eindelijk zover, onze eerste TREC wedstrijd!! En natuurlijk in Eersel.

Natuurlijk had ik er helemaal niet over na gedacht dat het Pinkpop weekend was, op het laatste moment dus nog een andere route uitgedacht.
Ik ben eerst met mijn eigen auto en spullen naar Eersel gereden via de nieuwe route om te kijken of de vrachtwagen er doorheen kon.
Daar aangekomen meteen de paddock opgezet zodat Shy er bij aankomst meteen in kon.
Vervolgens samen met Ingrid met de mooie rode vrachtwagen richting Landgraaf vertrokken en wonder boven wonder geen file gehad :D

In Landgraaf aangekomen Shy ingepakt en in de trailer geladen, ze liep er zo in :j
Onderweg geen file gehad en Shy stondt wat te slapen in de trailer (geweldige uitvinding zo’n draadloze camera).
Aangekomen in Eersel was mijn vriendin ook al bezig haar paardje in een paddock te zetten, helaas niet helemaal op de plek die ik had gereserveerd.
Uiteindelijk met de hulp van een heleboel lieve mensen mijn paddock verplaatst en toen kon Shy erin.

Het is zo apart om te zien dat paarden elkaar na zo’n lange tijd elkaar nog herkennen.
Shy had Megan, de fjord van mijn vriendin als een paar jaar nietmeer gezien.
Toch meteen hinneken en neuzen, dat gaf mijn ook meteen een rustig gevoel en ben ik mijn geleende tent op gaan zetten.

Nadat alles eindelijk klaar stondt was het toch alweer 23:00 en ben ik gaan douchen, ook erg fijn dat het zo goed geregeld was!

De Zaterdag begon erg vroeg, tja slapen is in een tentje niet echt fijn ;)
Snel aangekleed en klaar gemaakt voor de keuring.
Daar moest ik toch 2x voordraven en mocht als twijfelgeval door, dit had ik bijna wel verwacht aangezien Shy al jaren rechtsachter een iets korter pasje maakt door een oude blessure en we over het harde moesten draven.

We hadden bij de aanmelding op de vrijdag avond een Equipe gevormd, ik zou samen gaan rijden met Anne-Marie (Zuckerro) met haar Gwendolijn.
Dus snel opgezadeld en ons gemeld om de kaart in te gaan tekenen en de monieltjes te laten verzegelen.
Het viel me erg mee, al was het wel een gepriegel om alles netjes op de kaart te krijgen.
Afstanden hadden we er niet op gezet want we gingen niet voor tijd ;) dat hebben we maar op de gok gedaan.

Vlak na de start was het al duidelijk dat de meiden er goede zin in hadden en elkaar goed konden verdragen.
Ook onze samenwerking was heel goed, ik was dus erg blij dat we samen reden :j

De eerste post hadden we al snel gevonden en daar moeten we wachten om verder te mogen.
De 2de post reden we helaas verkeerd aan, dit door een misverstand en vlaggetjes voor de T4 die op onze route stonden met de kleuren verkeerdom.
Daarna kwam een lang stuk waar we verkeerd zijn gegaan en daardoor een knipper hebben gemist.
De Pauze was bij post 3 die we ook bijna maar gelukkig niet verkeerd aanreden, net optijd dus gecorrigeerd.

De paardjes konden op het pauze veld lekker gras eten en daar was ik blij om want anders was een uur echt te lang geweest.

De route ging erg goed al was het wel erg opletten want er zaten veel kleine bochtjes in en een paar instinkers.
We kwamen nog een erg smal pad tegen wat we uiteindelijk maar te voet hebben gedaan.
Ook kwam je hier en daar omgevallen bomen tegen, echt TREC dus :D

Het laatste stuk ging voorspoedig en we kwamen mooi optijd binnen.
Paardjes lekker gewassen en verzorgt en toen ben ik met 2 andere meiden bij de Griek gaan eten.
Later nog met een groep gezellig op het veld gezeten onder een afdak want het regende inmiddels flink.

De regen zette helaas door en ook de Zondag begon nat met af en toe een korte opklaring.
Tijdens de 2de keuring weer 2x draven maar toch goedgekeurd +:)+
We konden dus toch de MA en de PTV starten!!

Omdat de T1 pas later in de middag zou starten en ik alleen de T2 wou zien heb ik als vrijwilliger in de rekenkamer gezeten wat ook erg gezellig was.
Net op het moment dat mijn vriendin starte kwamen ook mijn ouders met de hond aan.
Dus ik heb nog eerst even foto’s gemaakt en ben toen met mijn ouders rond het terrein gelopen.

Toen was het echt tijd om op te gaan zadelen, helaas regende het elke keer maar uiteindelijk toch nog even een min of 10 gehad waarin ik droog kon opzadelen.
Binnen in de bak maar wat losgereden, Shy was een stuk rustiger dan de Zaterdag en dat was ook wel erg fijn omdat ik erg zenuwachtig was.

Eerst de MA die extra moeilijk was door een draaiende agrogaat halverwegen het parcours.
Gelukkig kon ik Shy in galop houden op de heenweg en terug ging ze er netjes in stap langs.
Helaas was de galop achteraf te snel en de stap te langzaam, we hebben 1 hele punt voor de MA gehaald :=
Mijn vriend was ook nog net optijd aangekomen en heeft alles zo veel mogelijk geprobeerd te filmen.

Toen naar de PTV, wat een beleving is dat als je nog nooit een parcours gereden hebt.
Alles ging naar mijn idee erg goed, helaas moest ik het touw bij het Hek loslaten omdat ze ervan schok toen we er door heen waren en er een windvlaag was die alles aan het wiebelen maakte.
Ook het Onbewegelijk stilstaan ging niet helemaal lekker, Shy wou graag naar het paardje voor haar en toen heb ik ingegrepen.
We hebben vlak voor hindernis 15 (de Wal) onze voorgangster ingehaald waar ik al vanaf het begin vlak achter reed.

Ik was wel blij toen we klaar waren en Shy alles mega braaf had gedaan incl de gevreesde Bezembak na 1 weigering.
Shy verzorgt en alvast de spullen die ik nietmeer nodig had opgeruimd en ingepakt.
Toen was het wachten op de prijsuitreiking, gelukkig was dat niet al te lang.

Punten POR 143 van de 240 (37 min en 2x -30 vanwege het baken en de post)
Punten MA wel 1 hele ;) van de 60
Punten PTV 105 van de 160
Totaal 249 en goed voor een 2de plek!!

Daarna zijn we weer richting Landgraaf gereden met een slapende Shy in de vrachtwagen.

Al met al dus een zeer geslaagd weekend en zeker voor herhaling vatbaar :D