Ik had vandaag wedstrijd, ik rijd op het moment M2 met lavita ,een e-pony, tussen de paarden.
Toen ik de losrijbaan in reed merkte ik dat de baan hardstikke zwaar was. Ook hoorde ik dat er net 3 weken een nieuwe bodem inligt, en dat deze bijna nog niet is gebruikt.
Ik baalde echt erg, maar omdat het leek alsof lavita er geen moeite mee had ben ik toch maar gaan rijden.
Na 10 minuten stond ze al heel erg te zweten en der neusvleugels stonden wijd open. Als ik om mij heen keek zag ik dat veel paarden er last van hadden.
De baan waar de proeven werden gereden had ook sinds 3 weken een nieuwe bodem, maar deze was al een tijdje in gebruik door de manegepaarden.
Dus toch maar gestart, en de hoefslag was heel heel erg zwaar en mul.
Op zich ging de proef netjes. Ze verruimde goed (meer dan dat ik normaal deed), en ze was lekker aan het sjouwen.
Na de proef veel gestapt en uiteindelijk mijn 2e proef ingegaan. Deze ging beter.
Ik was dus erg tevreden, ik wist dat het geen winst was maar wel 165+
Ik heb lavita naar huis gebracht en kwam erachter dat ze heel stijf en moeizaam liep. Ook was ze echt helemaal op.
Ik terug voor de prijsuitreiking.. Er waren niet echt hoge punten en uiteindelijk had ik:
2x 147
Ik snap echt niet hoe het kan, en moest het even van me afschrijven.
Ondanks dit had ik echt een goed gevoel en ze deed echt goed haar best. Heb nadat ik terug kwam op stal haar flink beloond, want ondanks die rot bodem was ze er wel voor me
.Ik had trouwens alleen maar 5en en 4en en één keer een 6 in totaal van beide proeven.
Wat er o.a. op me protocol stond:
Geen aanleuning, geen sprong, geen midden/uitgestrekte gangen getoont, harde hand van mij, geen basis dressuur.. En ga zo maar door.
Het lijkt nu net, als ik zo naar de opmerkingen kijk, alsof ik niet kan rijden of iets dergelijks :S .
Ook is het raar want de uitgestrekte en midden draf/galop is haar sterkste gang...
Ik baal hier echt van, en er is niks wat ik er tegen kan doen. Maargoed volgende keer beter
edit: er is trouwens verder niet rekening gehouden met die bodem, want ik was niet de enigste met lage punten
, weet niet wat mijn paardje in 1 keer beter deed dan 5 min. ervoor.
). Maar zo heb je toch bewijs! Succes de volgende keer en er gewoon voor gaan
!!