Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Liezel1 schreef:dat topic inmiddels gesloten..
Miss_Malfoy schreef:(Heb er niet zo veel verstand van, maar het leek me toch belangrijk.)
Wat word er precies verstaan onder LDR?
En wanneer word deze methode dan verkeerd toegepast?
Heeft het ook te maken met Voorwaarts/Neerwaarts?
Want wat ik met rijden heb gemerkt dat vooral het laag rijden juist erg goed en ontspannend werkt.
(Ik werk graag vanuit een lang teugeltje naar ontspanning toe en dan wat oppakken, maar nog steeds laag blijven.)
Judje schreef:Miss_Malfoy schreef:(Heb er niet zo veel verstand van, maar het leek me toch belangrijk.)
Heeft het ook te maken met Voorwaarts/Neerwaarts?
Want wat ik met rijden heb gemerkt dat vooral het laag rijden juist erg goed en ontspannend werkt.
(Ik werk graag vanuit een lang teugeltje naar ontspanning toe en dan wat oppakken, maar nog steeds laag blijven.)
Via de zoekfunctie kan je je antwoorden hierop vinden.
LDR is het paard 'achter de loodlijn' rijden zeg maar, maar dan expres, om zich meer te strekken in de spieren in de bovenlijn. Je kan je paard daar zachthandig op instellen (net zoals je het paard vw-nw kan instellen of een goed getraind paard daarna ook meer in de dressuurhouding kan instellen) of je kan het paard er in trekken.
Hiermee wil ik de methode absoluut niet goedkeuren hoor. Zelf ben ik ook tegen, gezien de hoge druk, die hierdoor ontstaat op de atlas en het feit dat ik van mening ben dat je deze spieren extra hoort te strekken, door het ondertreden van de achterhand, waardoor het bekken meer kanteld en de spieren 'de andere kant op' gestrekt* worden.
(*Euh, gestrekt? Hoe zeg je dat eigenlijk in de vt?)
Miss_Malfoy schreef:http://www.youtube.com/watch?v=Uz9r9zqGKhE
Dit is dus wat jullie bedoelen?
Gadverdamme dat ziet er inderdaad niet uit!
Miss_Malfoy schreef:(Heb er niet zo veel verstand van, maar het leek me toch belangrijk.)