Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
lotteluvah schreef:Maar wat ik mij dan afvraag is er dan zo veel moment opname? Tegenwoordig zie je zelfs afbeeldingen in paardentijdschriften die ik alles behalve correct vind. Het lijkt wel of de ruiters steeds meer in de mond van de paarden gaan zitten.
marlies85 schreef:of de fotograven zitten juist op die momenten te wachten.Ik reed/rijd een paard ook wel eens te diep voor de rugspieren, maar dan zonder zagen of in de mond trekken.Het zal wel een schoonheidsideaal zijn ofzo
_Nicky schreef:lotteluvah schreef:Maar wat ik mij dan afvraag is er dan zo veel moment opname? Tegenwoordig zie je zelfs afbeeldingen in paardentijdschriften die ik alles behalve correct vind. Het lijkt wel of de ruiters steeds meer in de mond van de paarden gaan zitten.
Dat idee heb ik ook... Stangen die op elke foto door slaan, zijn geen uitzondering meer.
knabbelgirl schreef:nou ja, zolang je weet hoe je het moet gebruiken en er niet aan sjort vind ik het goedmaar ook in proeven, je kan moeilijk je teugel in een boogje laten hangen
Carmenn_ schreef:Nouw, ik heb het idee dat de mensen die daar rijden, wel weten wat ze doen (dan heb ik het niet over alle mensen, er zijn uitzonderingen). Als ik daar op wat op aan te merken heb, denk ik altijd bij mezelf; ajoh, die mensen weten wel wat ze doen.
Gelukkig mag stang en trens pas in de Z gebruikt worden, ander zou het een stuk erger zijn..
De ruiters hebben al een flink tijdje met een trensje gereden, dus ze zijn meestal wel ervaren genoeg.
_Nicky schreef:lotteluvah schreef:Maar wat ik mij dan afvraag is er dan zo veel moment opname? Tegenwoordig zie je zelfs afbeeldingen in paardentijdschriften die ik alles behalve correct vind. Het lijkt wel of de ruiters steeds meer in de mond van de paarden gaan zitten.
Dat idee heb ik ook... Stangen die op elke foto door slaan, zijn geen uitzondering meer.
knabbelgirl schreef:nou ja, zolang je weet hoe je het moet gebruiken en er niet aan sjort vind ik het goedmaar ook in proeven, je kan moeilijk je teugel in een boogje laten hangen
lotteluvah schreef:Carmenn_ schreef:Nouw, ik heb het idee dat de mensen die daar rijden, wel weten wat ze doen (dan heb ik het niet over alle mensen, er zijn uitzonderingen). Als ik daar op wat op aan te merken heb, denk ik altijd bij mezelf; ajoh, die mensen weten wel wat ze doen.
Gelukkig mag stang en trens pas in de Z gebruikt worden, ander zou het een stuk erger zijn..
De ruiters hebben al een flink tijdje met een trensje gereden, dus ze zijn meestal wel ervaren genoeg.
Ik denk niet dat ze allemaal weten wat ze doen. Dan heb ik het niet over Anky etc. maar over de normale Z ruiters op de normale concoursen. Ik vind dat mensen steeds meer met de handen gaan rijden tegenwoordig.
Ik rij ook al een flinke tijd op een trens maar dat wil niet zeggen dat ik zo maar over kan stappen op stang en trens en er zo mee weg rijd. Juist dat leverd problemen op omdat het nieuw is neem ik aan.
pres schreef:Dat is idd het gevaar.
Er zijn mensen die zodra ze in het Z komen een S&T in hangen.
Puur om te laten zien dat ze 'goed' kunnen rijden en zonder zich eerst af te vragen of het werkelijk nodig is.
Arabesk schreef:pres schreef:Dat is idd het gevaar.
Er zijn mensen die zodra ze in het Z komen een S&T in hangen.
Puur om te laten zien dat ze 'goed' kunnen rijden en zonder zich eerst af te vragen of het werkelijk nodig is.
Of erger nog... ze rijden nog niet in het Z, maar gaan wel 'alvast trainen met S&T'