groep A. 'zaagde' (noemden ze natuurlijk niet zo
maar ik word beetje kriegel van termen als 'spelen met de teugels') het paard naar beneden, maar écht over de rug, dat vonden ze toch moeilijk (ik als advocaat van de duivel vroeg of ze paardlief dan met het neusje over de grond, ter hoogte van de boeg of langer teugeltje en horizontale halslijn reden- wilde erachter komen of daar werkelijk overeenstemming over was, maar voorbij de boeg kregen deze ruiters paardlief niet echt) en konden me daarop ook niet echt een antwoord geven, of waren er eigenlijk helemaal niet zo mee bezig- terwijl het imo toch wel een belangrijk basis-onderdeel van de dressuur is dat je je paard op allerlei hoogtes- en laagtes kan instellen, als stukje ontspanning tussendoor etc.)groep B. wist het rijtechnisch wel fijn te onderbouwen, dat je vooral de motor niet moet kwijtraken, dat vooral het voorwaarts belangrijk was, en dat het belangrijk was om te zorgen dat je paard niet in een duikboot verandert
, maar bij mijn vraag van 'hoe doen jullie dat dan?' kreeg ik eigenlijk geen duidelijk antwoord, ofja, ik kreeg 6 verschillende antwoorden. Dus zonder mijn eigen mening en ideëen hierover te geven, vraag ik me af hoe de bokkers hierover denken. Hoe doe jij het? Hoe 'voel' jij dat je paard goed vwnw loopt? En hoe laag rij jij?
Brand maar los, ik hoop op een lekkere rijtechnische discussie in de stijl van het topic over het 'over de rug rijden' , inclusief foto's e.d. Ik vind namelijk dat dat één van de betere topics in tijden is, en dat er daar meer van mogen komen