Bodyprotector

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

chantiehenry

Bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-07 15:54

Heey,

Ik heb een hele liefe pony, maar wel is hij best druk en kan soms heel vervelend zijn.
Ik ben er nog maar 1 keer af gevallen maar tog draag ik altijd een bodyprotector
Een vriendin van mij vind dat maar onzin, ze zegt: Dat draag je tog niet, je staat hellemaal voor
gek in zo'n apenpakje. Wat zouden jullie doen? een bodyprotector of niet?
Laatst bijgewerkt door chantiehenry op 15-10-07 15:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Scum

Re: Bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:55

Dat moet jij helemaal zelf weten. Als jij je er veiliger bij voelt moet je 'm gewoon aantrekken. Jij moet erop rijden, niet je vriendin Knipoog

LaUrOssssss

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 15:55

ik doe hem alleen aan met springen maar er zijn hier al heel veel topics over

nanett35

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 19:07

Een meisje bij mij in de rijles draagt ook een bodyprotector.
Niemand stoort zich eraan.
Je moet het helemaal zelf weten. Als je je er veiliger bij voelt moet je het zeker blijven doen Knipoog

LISA_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 19:32

Als je er zelf liever mee rijdt en je veiliger voelt, moet je er gewoon mee blijven rijden! Lachen

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 12:12

bij springen doe je dat beter aan Lachen bij gewoon rijden vind ik het niet echt nodig Knipoog maar het kan nooit kwaat!!

en nog iets Lachen als jou vriendin valt en ze breekt een rib en jij valt en je breekt dankzij je protector niets Bloos! wie staat dan lekker voor aap?

Ineke__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 12:14

Goed hoor dat je een bodyprotector draagt Haha! Trek je nix aan van je vriendin, als zij valt kan ze dr rug breken, en jij bent nog heel Tong uitsteken kijken wie er dan het l.ulligst uitziet Nagelbijten / Gniffelen

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 14:08

ik vindt het goed
zelf draag ik hem alleen bij crosstraining en crossen zelf
maar als je het niet vertrouwd of je valt er vaak af dan is zo'n ding ideaal Haha!
en vindt het er helemaal niet verkeerd uit zien

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 14:45

Ineke__ schreef:
Goed hoor dat je een bodyprotector draagt Haha! Trek je nix aan van je vriendin, als zij valt kan ze dr rug breken, en jij bent nog heel Tong uitsteken kijken wie er dan het l.ulligst uitziet Nagelbijten / Gniffelen

Maar ook met een BP kan je je rug breken. Het helpt wel, maar helemaal veilig ben je toch nooit.

lammie2701

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 14:56

ik ben ook zo'n iemand die de enige in de les en op stal is die met bp rijdt. ik heb eerlijk gezegd ook een zeer valrijk verleden (evenwichtsstoornis) en na een vervelende val (rug en ribben gekneusd, uit de bocht gevlogen, en bij een val 5 min. daarvoor mijn neus gebroken) heb ik toen maar een bp gekocht omdat ik het vreselijk vond dat ik 6 weken niet kon en mocht rijden (dankzij de bp kon ik er na 3 1/2 week weer op (bp gaf genoeg steun aan rug en ribben)) en dat wilde ik dus niet weer meemaken. maar nu, 4 jaar later draag ik dat ding nog steeds altijd, als ik ga rijden, het geeft me ook een veiliger gevoel.

Judje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-07 17:45

Tja, het gaat meest van de tijd goed, maar je zult maar net die ene keer zonder BP wel verkeerd terecht komen, dan baal je mooi dat je hem niet om hebt!
Zelf ga ik binnenkort beginnen met mijn 3,5 jarige en ga ik 2 dagen per week een grote niet al te makkelijke ruin rijden en ik weet zeker dat ik hem echt wel aan doe!

Zelf ben ik ongeveer 4 jaar geleden van mijn verzorgpaard (toen net onder het zadel en een hele hete dame) gevallen en sindsdien is mijn rug niet altijd meer pijnvrij. Ik kwam met mijn rug op een stroompaaltje terecht en ben daarna met mijn borst op de grond geklapt, had ik dat ding toen maar aan gehad, dan had ik nu niet elke seconde er aan moeten denken dat ik mijn rug recht houd!

Nylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-07 16:28

Ik vind het een goed teken dat meer ruiters een bodyprotector dragen. Ik vind het absoluut niet lelijk staan en het gevaar kan in een klein hoekje zitten. Ik zou de bodyprotector ten alle tijden dragen.

wolf359

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 12:43

je doet het voor je veiligheid niet omdat het mooi staat, je vriendin denkt zeker ook dat zonder cap stoer is, gewoon dat ding om doen, en niet luisteren naar dat domme commentaar

_joellover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 21:00

ik heb hem ook om met springen anders niet , ik heb ooit gehoord vna iemand als je gewoon om het zand valt, Kan je beter vallen zonder bodyprotector want dan veert het zand een beetje mee en de bodyprotector is het baf !

Maar hij is natuurlijk wel erg handig met springen Dan zou ik hem echt aan doen !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 04:40

Ik heb het ding nooit om. Ik heb er niet eens een.
Maar als jij je veilig voelt als je er een draagt, vooral doen.

Trek je niets aan van je vriendin hoor! Ja

ultimah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 08:57

ik heb het zelf ook,
je weet maar nooit.
meestal heb ik hem af. maar bijv. met springen, als ik echt hoog wil, moet ik hem ook aan, het is voor je eigenveiligheid.

en je loopt neit voor gek vind ik, als je hem wilt dragen doe je dat lekker.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 09:03

Mijn dochter van 8 mag zonder haar BP(en haar cap Tong uitsteken ) niet op haar pony Knipoog

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-07 09:13

ik heb zelf nog geen bodyprotector hoor maar
als je het zelf veiliger vind dan moet je hem gewoon
dragen en niet je horen laten staan naar je vriendin,
je moet gewoon naar je zelf luisteren en je eigen keuze maken!
Ik ga er zelf ook nog eentje aanschraffen Knipoog

_Do_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 16:16

Ik reed elk paard met bodyprotector, ongeacht hoe braaf ze ook zijn. Elk paard kan schrikken en j ekan met de dressuur er net zo had afsodemieteren als met springen of buitenrijden. Een paard blijft een dier met een eigen wil.
Rijd nu niet meer mee omdat bodyprotector te groot is en dat gevaarlijker is. (ben afgevallen)
Wil nu een nieuwe, maar ik wil zo'n op blaasbare, maar die zijn nogal duur (300). Dus nog ff sparen.

Tivara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 16:20

Ik rijd buiten en met springen altijd met bp, en dan maakt het me niet uit wat mensen zeggen Vork

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 16:22

Gewoon mee rijden!
Ik rij nu een jong paard die geen vlieg kwaad doet, maar ik doe mooi mijn bodyprotector aan, áltijd. (En bij mij op stal rijdt eigenlijk niemand dressuur met een bodyprotector)
Het is misschien niet zo mooi maar ik houdt hem mooi aan tot ik het gevoel heb dat ik gewoon zonder kan rijden.
Met springen doe ik hem altijd om, maakt niet uit op welk paard en met dressuur doe ik het in het begin wel en als ik me ook veilig voel zonder, laat ik hem met dressuur af.
dus gewoon mee rijden totdat jij vind dat je je net zo veilig zonder voelt.

thummetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 16:50

ik zelf rijd niet met bodyprotector, alleen met springen
maar als jij je gewoon prettiger voel met die protector aan moet je dat gewoon doen hoor!
liever voor 'gek' rijden in zo'n protector dat straks in het ziekenhuis liggen...

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 16:54

Ik rijdt zelf altijd met bp (ook als ik alleen maar stap bijvoorbeeld, en dat komt best vaak voor), mijn paard kan soms best pittig zijn, en ondanks dat ik er in al die jaren dat ik hem heb er maar 3 keer naast heb gelegen, voel ik me toch echt veiliger met bp. iedereen mag me uitlachen en zeggen dat ik voor gek rijdt, ik rij met een veilig gevoel, en daar gaat niets boven.

ik voel me een stuk zekerder met bp aan, en daardoor gaat het rijden ook veel beter. als je al rijdt terwijl je onzeker bent en je niet veilig voelt zal er veel eerder iets gebeuren. als jij niet zeker bent, hoe kan je paard het dan zijn? en een paard dat onzeker is zal bijvoorbeeld eerder schrikken, als een paard dat zeker van zichzelf is.

sjallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 16:53

je vooral niets aantrekken van wat een ander nou wel of niet een mooi of dom gezicht vindt veiligheid en veilig gevoel staan voorop

Steffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 16:59

Ik heb er eentje voor springen alleen.
Ik zou het gewoon doen als ik jou was!
En niks van die vriendin aantrekken!