Eerst eigen benen lopen, of eerst volte

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kyrseltje

Eerst eigen benen lopen, of eerst volte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 13:48

Ik heb een probleem met mijn pony. Als ik mijn teugel lang laat, zodat hij dus geen steun heeft aan de teugel, struikeld hij heletijd. Maar hij loopt ook als een plank door de volte. Dus vraag ik me af wat jullie vinden, dat ik hem eerst op eigen benen moet laten lopen, of eerst er voor zorgen dat ik die volte eerst goed krijg.

pubelia

Re: Eerst eigen benen lopen, of eerst volte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 13:56

ga eens lessen, denk dat je daar veel van leert en die kan zien waar je het beste aan doet...

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 13:58

pubelia schreef:
ga eens lessen, denk dat je daar veel van leert en die kan zien waar je het beste aan doet...

In haar onderschrift staat al dat ze opzoek is naar iemand die haar kan helpen.
Ik vind dat je eerst je paard bewust moet maken dat hij op zn eigen benen moet lopen.
Als hij dan dat besef heeft, zal hij ook weten hoe hij een volte moet maken.

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 13:59

pubelia schreef:

Ik ben bezig met een instructrice te zoeken. Niemand heeft tijd. Ben iig er mee bezig. Maar tot die tijd wil ik wel verder gaan met wat goed is, en niet wat aankloten.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 14:01

Kyrseltje schreef:
pubelia schreef:

Ik ben bezig met een instructrice te zoeken. Niemand heeft tijd. Ben iig er mee bezig. Maar tot die tijd wil ik wel verder gaan met wat goed is, en niet wat aankloten.

oww ok, tuurlijk is het belangrijk dat je paardje op eigen benen gaat lopen, maar dat is dan niet alleen maar recht door gaan, is erg belangrijk dat je paardje zijn balans gaat vinden. Dus veel grote voltes rijden (hoofd naar binnen laten kijken licht) en veel van hand veranderen, dan rij je weer op de hoefslag en dan er weer naast.

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 14:06

pubelia schreef:
Kyrseltje schreef:

oww ok, tuurlijk is het belangrijk dat je paardje op eigen benen gaat lopen, maar dat is dan niet alleen maar recht door gaan, is erg belangrijk dat je paardje zijn balans gaat vinden. Dus veel grote voltes rijden (hoofd naar binnen laten kijken licht) en veel van hand veranderen, dan rij je weer op de hoefslag en dan er weer naast.

Oke bedankt! Volgens mij moet dit eerder bij praktijk problemen of niet...?

Eejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 14:46

Kyrseltje schreef:
Oke bedankt! Volgens mij moet dit eerder bij praktijk problemen of niet...?

Als het niet goed staat zullen de mods het wel verplaatsen , maar ik denk inderdaad ook dat het daar hoort Lachen Ik tem wel even om het te laten verplaatsen Lachen

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 16:51

Je pony moet sowiesow eerst op zijn eigen benen leren lopen, want als je een volte wilt rijden terwijl hij zo stijf als een plank is en struikelt is ook niet slim. Voor de volte kun je ook longeerwerk gaan doen hé! Knipoog

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-07 18:11

myxlea schreef:
Je pony moet sowiesow eerst op zijn eigen benen leren lopen, want als je een volte wilt rijden terwijl hij zo stijf als een plank is en struikelt is ook niet slim. Voor de volte kun je ook longeerwerk gaan doen hé! Knipoog

Als ik mijn teugels op maat heb, struikeld hij niet. Maar alleen als ik langere teugels heb..

Aan de longe gooit hij zijn kont heel erg naar buiten, dus dat is ook niet echt een super optie, maar ik oefen het wel..

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 18:58

--> RT-P Knipoog

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 20:49

Je paard eerst op eigen benen laten lopen.

Maysie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 21:16

Eerst op eigen benen laten lopen maar daar tussen door kun je heus wel leningheids oefeningen doen. Stapoefeningen zijn goed. Om paard alert te maken op de benen kan je cavalleti werk doen, overgangen waardoor hij steeds meer van achter gestimuleerd wordt. Maar succes met het zoeken naar les Lachen

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 21:22

Nou sowieso eerst op eigen benen laten lopen Lachen

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 09:00

[/quote]
Als ik mijn teugels op maat heb, struikeld hij niet. Maar alleen als ik langere teugels heb..

Aan de longe gooit hij zijn kont heel erg naar buiten, dus dat is ook niet echt een super optie, maar ik oefen het wel..[/quote]

Dan laat je dus je teugels lang, maar wel je benen eraan zodat hij actief blijft maar toch op zijn eigen benen moet blijven lopen. Je kunt natuurlijk vragen of iemand jou aan de longe wilt doen.. zodat jij er voor kan zorgen dat hij zijn kont niet naar buiten gooit.

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 10:02

myxlea schreef:

Aan de longe gooit hij zijn kont heel erg naar buiten, dus dat is ook niet echt een super optie, maar ik oefen het wel..[/quote]

Dan laat je dus je teugels lang, maar wel je benen eraan zodat hij actief blijft maar toch op zijn eigen benen moet blijven lopen. Je kunt natuurlijk vragen of iemand jou aan de longe wilt doen.. zodat jij er voor kan zorgen dat hij zijn kont niet naar buiten gooit.[/quote]
Dankje voor de tips!

Andere mensen ook bedankt!

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 10:04

Ik hoop dat je er iets aan hebt! Knipoog

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 10:05

Ik ga het iig proberen, maar ik denk opzich wel dat het werkt, alleen ik krijg hem dan erg moeilijk op voltes enzo, maar dat ga ik gewoon oefenen.

myxlea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 10:08

Ja, gewoon proberen; vele succes!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 22:18

Mijn oude vp had hetzelfde probleem, ik heb mijn been er goed aangehouden (desnoods met zweep) en lang teugeltje (inimini contact)
Zo is het na een paar weken wat beter gegaan.
Ik heb zelf ooit een keer de typ gehad om balkjes te laten lopen om bewust te worden van zijn eigen benen Verward maar als ie zo struikelt lijkt me dat moeilijk nl dus die tip heb ik nog nooit uitgeprobeert.