Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

LCharlotte schreef:Sommige mensen komen heel ver op concours simpelweg omdat ze dure imgeprogrammeerde paarden hebben die zere makkelijk te rijden zijn. Andere mensen kopen een jong of onervaren paard dat ze zelf oprijden.
Waar zou jij welf voor kiezen en waarom? Ik vind het persoonlijk een enorme prestatie als je jouw eigen paard opleid tot het Z en verder in plaats van een kant en klaar paard te kopen die alles al kan.
Simpelweg omdat ik de oefeningen nog niet kan en zij het mij kan leren
aerdenhout1 schreef:Helemaal mee eens OemmiejO!!! Je moet als ruiter of amazone zelf wel al aardig kunnen rijden wil je de "knoppen" van een Z paard of pony kunnen vinden! Maar er zijn nog heel veel mensen die denken...ik koop een Z paard, of nog hoger...en rij dat wel even na! Meestal eindigt dat in een grote teleurstelling en staat het paard binnen de kortste keren weer te koop!

runningkawa schreef:Maar het is algemeen gezien wel gemakkelijker dan wanneer je de knopjes er nog op moet zetten.
Met een paard dat het al kent hoef je ze alleen maar te vinden.
djoeka schreef:Een paard wat Z heeft gelopen hoeft echt geen kant en klaar paard te zijn. .