colette_007 schreef:Ik vond het toch eens tijd om hier maar een topic over te starten, omdat ik me soms mateloos erger...
Het lijkt wel of het tegenwoordig:
- alleen nog maar om setjes (bandages dekjes etc) draait...
Je houd dan oog voor detail, het is niet alleen het setje maar ook een schone nette goedpassende broek, jas, handschoenen etc... maar ook een schoon paard...
Ik ben van mening dat het het paard alleen maar ten goede komt als mensen alert zijn op het totaal plaatje.
colette_007 schreef:- mensen zolang er maar anky of pessoa op staat het kopen...
Tja vaak kost kwaliteit geld, zijn er maar een paar merken die behoorlijke kwaliteit leveren en vaak staat daar dus een merknaam op 
colette_007 schreef:- ze er al mogelijk tuig aan hangen om hun paard beter te laten 'luisteren' terwijl ze vaak gewoon met een trensje en een simpel hoofdstel, consequent zijn, eerlijk tegen je paard een heel eind komt...
Je zegt het al zelf... vaak maar niet altijd 
colette_007 schreef:- de 'slof' is helemaaal uit... je moet nu minstens met een thiedeman rijden...
ik weet niet o iets in of out is qua hulpteugel... wij rijden wel eens met een slof, een thiedemann geeft, mi teveel gewicht op de mond. Ik zie in mijn omgeving niets van dat soort hypes...
colette_007 schreef:- je paard kan toch handig een paar dagen alleen in zijn stal staan (dus gewoon 24 uur tussen die 4 muren)
Lijkt mij strak overdreven....
colette_007 schreef:- alles ligt aan je paard of aan de mede ruiter in de bak :S
je vergeet de jury met de vooroordelen
colette_007 schreef:- een paard ziet als ie al buiten zijn stal komt alleen nog maar de witte hekjes/bak dus...
sommigen zijn beperkt in hun mogelijkheden en kunnen...
colette_007 schreef:- men durft vaak niet meer alleen/uberhaubt naar buiten laat staan een flink stuk galoperen...
ooit van verkeer, drukte meer mensen ed gehoord? als ik vanuit mijn ervaring praat.. ik kon vroegah rustig met mijn paard door het dorp stappen.. dat lukt je nu nog amper... de zandwegen zijn al bijna omgebouwd tot snelwegen en snelheidsbeperkingen zijn er puur om een hogere bekeuring uit te schrijven...
colette_007 schreef:kortom ik denk dat de mensen veel te ver van hun paard afstaan tegenwoordig...
ik denk dat je verschrikkelijk overdrijft met bovenstaand...
colette_007 schreef:Op concours hangen (wat betreft springen) er wel 3 teugels aan, in een B/L parcoursje..
nog niet gezien
colette_007 schreef:men rijd met 4 verschillende bitten
mischien moet je je iets meer bezig houden met je eigen en minder op een ander letten 
colette_007 schreef: en heeft 30 verschillende 'setjes'...
jaloers????
colette_007 schreef:Binden maar bandages om, terwijl ze eigenlijk nooit hebben nagedacht over de gevolgen wat betreft doorbloeding en efficientie van de bandages...
studies?
colette_007 schreef:bij de dressuur rijden ze tijdens het inrijden met witte bandages, terwijl ze die in de ring gewoon af moeten doen... extra was

...
moah zolang jij ze niet hoeft te wassen!!!!
colette_007 schreef:peesjes zijn veel efficienter... gaan bij de dressuur met springschoenen inrijden... moeten ook af...
colette_007 schreef:Vervolgens hebben ze vaak ook nog comentaar op iedereen als je B rijdt en zijzelf Z, dan ben je toch duidelijk 'minderwaardig' ...
Ik moet mezelf ook vaak op de tong bijten als ik sommigen zie harken, en anderen zijn loslippiger
colette_007 schreef:En rijden een B proef, met zweep & sporen...
Tja waarom zou nu iemand met spoor en zweep rijden...
colette_007 schreef:Als ze op een vreemd paard stappen pakken ze zich helemaal in met bodyprotectors grootste cappen etc... Zo lijk je net een mummie (niet het beeld, maar dit rijd toch niet lekker je bent helemaal niet meer stabiel..)
eerst proberen dan roepen.... je hebt maar 1 lijf 
colette_007 schreef:rijden met enorm lange beugels, als een paard iets doet kunnen ze helemaal niks en liggen ze er meteen langs... terwijl ze comentaar hebben op iedereen met een 'spring' beugel..

nja ik heb me tot nu toe maar even ingehouden.. ben benieuwd wat jullie ervan vinden....
[/quote]