Te diep of de sterrenkijker?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Waikiki

Berichten: 11106
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Vlakbij Sydney, Australia

Re: Te diep of de sterrenkijker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-06 20:59

Elisa2 schreef:
Wat een discussie,met sterrenkijken lopen ze helemaal vast op een ogenblik en met te diep en op de voorhand lopen ook.Ik kan hier dus geen zinnig woord over zeggen.

jemig reageer dan niet... ik vind dit een beetje een onzin post!
ik heb hem speciaal bij de discussies geplaatst omdat ik er iets van wil leren!
Ik ben zelf voor de sterrenkijker, maar stel dat de mensen nou met hele goede argumenten komen dat te diep lopen beter is, dan wil ik best met die mensen meegaan!
Bokt is ook bedoeld om te leren, niet alleen maar om zo klakkeloos je mening neer te zetten waar niemand wat aan heeft
ga fietsen ofzo...

DL_

Berichten: 5256
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: Lith, NB

Re: Te diep of de sterrenkijker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 21:08

inderdaad Knipoog maar wat is jouw standpunt dan over de door mij gegeven argumenten?

Urielle

Berichten: 50081
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Te diep of de sterrenkijker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 21:25

LiSSy schreef:
Urielle schreef:
Liever een sterrekijker. Dat vind ik gemakkelijker op te lossen dan een paard dat achter de teugel kruipt.

er is ook nog weer een verschil in te diep en achter de teugel...


Daar heb je gelijk in.
Okay, het liefst een paard dat te diep loopt, dan een sterrekijker en dan een paard dat achter de teugel kruipt.

Een paard dat te diep loopt is relatief eenvoudig weer goed te rijden omdat hij wel aan de hulpen staat. Een paard dat achter de teugel kruipt (uit zichzelf en niet vanwege de ruiterhand) is echt moeilijk te corrigeren vind ik zelf, die onttrekt zich totaal aan alle invloeden.

DL_

Berichten: 5256
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: Lith, NB

Re: Te diep of de sterrenkijker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 21:30

inderdaad.

krumel
Berichten: 1663
Geregistreerd: 12-09-05

Re: Te diep of de sterrenkijker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:00

liever een paard dat te diep loopt dan een sterrenkijker, ligt er natuurlijk aan in welke mate. Maar een paard wat zit idd meestal wel iets van een basis in. Een paard wat echt achter de teugel kruipt (en daar ook vooral lekker blijft) heb nog minder graag.

DL_

Berichten: 5256
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: Lith, NB

Re: Te diep of de sterrenkijker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:06

ja inderdaad, maar daar gaat het nou niet over, het gaat echt over het te diep lopen in de mate van ; achter de loodlijn. niet achter de teugel of iets dergelijks.

krumel
Berichten: 1663
Geregistreerd: 12-09-05

Re: Te diep of de sterrenkijker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:12

dan zeker liever te diep dan sterrenkijker. Is makkelijker op te lossen, staan meestal nog wel aan de hulpen en zijn meestal gewoon ontspannen. Lachen Sowieso vind ik het het niet zo erg als een paard af en toe een beetje te diep loopt, zolang ze dan maar gewoon nageeflijk zijn.

DL_

Berichten: 5256
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: Lith, NB

Re: Te diep of de sterrenkijker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 22:23

helemaal mee eens. !!

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Re: Te diep of de sterrenkijker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-06 23:50

dresslover ik ben het helemaal met je eens.

daar komt bij dat wanneer je een sterrekijker hebt vaak ook het karakter van het paard een deel van het sterrenkijken veroorzaakt.
vaak zijn het paarden met weinig vertrouwen en een nieuwsgierig karakter.
vaak blijf je met een sterrekijker nog jaren later daar dingen van over houden.

als ik mijn paard neem, heb hem nu 5 jaar en ben bijna 3 jaar alleen maar bezig geweest hem en mij te leren in een ontspannen houding te trainen en dat wil zeggen in corecte aanleuning. neem van mij aan dat is een hele opgave bij een sterrenkijker. hij komt wanneer het moeilijk wordt of in verzet komt altijd tegen de hand en gaat de ontspanning direct verloren. bij een paad wat te diep loopt valt dit minder op en is makkelijker te herstellen.
nu nog steeds vind ik bij de punten waar het mis gaat terrecht terug, moeite met aanleuning en ontspanning, ook dingen als correct halsstrekken en het paard leren om zijn hoofd te laten vallen uit vertrouwen zijn voor zo'n paard erg moeilijk. het is ook erg moeilijk voor zo'n paard om te leren dat het ook prettig kan zijn om met zijn hoofd in de juiste houdig te lopen.

Waikiki

Berichten: 11106
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Vlakbij Sydney, Australia

Re: Te diep of de sterrenkijker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 09:05

Zo ik ook maar eens mijn verhaal doen Haha!

Ik rijd/ heb gereden op alle 2 de soorten paarden, de sterrenkijker en degen die te diep loopt.
Waar ik het langst mee bezig ben geweest? De sterrenkijker, waar ik het meest gefrustreerd mee was? De sterrenkijker!
En waar kies ik toch liever voor? De sterrenkijker!

De Sterrenkijker (en dan bedoel ik niet het paard van een paar posts terug die zo zenuwachtig is dat zijn hoofd zo hoog is dat je niks ziet) is meestal een paard dat lekker voorwaarts is, goed aan je been. Maar vooral eentje wat los door zijn lichaam is. Met een sterrenkijker ben je wel langer bezig! máár
Een sterrenkijker, is een correct, rechtgericht en ontspannen paard, alleen het aan de teugel rijden moet er nog in komen, wat vaak veel moeite kost en dat mensen liever een paard nemen die te diep loopt omdat dat makkelijker is máár.

Een paard dat te diep loopt, heeft meer nadelen dan een sterrenkijker waar men langer mee bezig is!
Een paard dat te diep loopt, loopt vaak op de voorhand, laat de achterhan er maar wat achter slinger, heeft de achterhand er totaal niet bij en is meestal ook nog niet echt vooruit te branden. Een paard dat te diep loopt kan ook wel eens problemen hebben met de middendraf, hij gaat helemaal inelkaar lopen, wordt scheef en slingerend.
Er wordt wel gezegd dat het 'makkelijker' is om dit probleem op te lossen. Maar hoe? ga je je handen hoger rijden, dat zijn hoofd hoger komt? dan 'trek' je hem als het ware naar boven (weer wat anders he dan naar beneden trekken Clown )
Of rijd je de vele overgangen? maar voor de verzameling wil je juist dat hij wat meer gaat zitten, hoe lukt dat als het paard met zijn snufferd zowat op zijn borst loopt, en dus op de voorhan loopt?
Daarom kies ik voor de sterrenkijker, dat was gewoon een 'correct paard' dat los en ontspannen in zijn lichaam is, loopt niet specifiek op zijn voorhand.

Ik zag trouwens iemand ook iets zeggen over in de wei, dat het paard in de wei ziijn hoofd niet omhoog doet? Nee als hij aan het grazen is niet nee, maar heb genoeg paarden gezien dat als ze gaan lopen/rennen/draven weet ik veel hun hoofd naar boven houden. Wel eens een paard aan de teugel door de wei zien rond huppelen?
En dan komen we weet op het 'uitgekauwde'(?) verhaal, of aan de teugel rijden wel natuurlijk is voor een paard! Want ze doen het immers in de natuur ook niet.

Dressl0ver; over je verhaal van je wedstrijden ben ik het mee eens, de jury neigt sneller naar het paard wat te diep loopt.
máár een correct jurylid kijkt ook naar het geheel!
Ik heb het zelf meegemaakt dat ik met de sterrenkijker 1e werd, en de paarden die correct of te diep liepen versloeg! Ik heb het jurylid achteraf nog gesproken, ik vroeg waarom ik eerste was, omdat er andere waren die veel beter en netter reden dan ik.
haar antwoord?
"Jouw paard liep misschien niet netjes aan de teugel, die van jouw was wel ontspannen, op zijn gemak, los door zijn lichaam, jij reed de hoeken netjes in, jij zat niet in zijn mond te trekken wat ik iedereen heb zien doen!'
Zo zie je maar weer, die zijn er (gelukkig) ook nog!
En met dat gelukkig bedoel ik niet dat ik nou blij ben dat ik gewonnen heb (natuurlijk vind het wel leuk hoor als ik is wat win) maar dat er dan ook nog een jurylid is dat kijkt hoe het paard in zijn lichaam is!
Hoeveel paarden zijn er nu wel niet die met spanning de ring inlopen? ze lopen netjes, maar ontspannen? nee hoor. maar dan straffen ze niet af, waarom niet? het paard loopt 'correct aan de teugel' maakt netjes zijn oefeningen.
Dan komt er een paard binnen, de sterrenkijker, ontspannen, los door zijn lichaam, maakt de oefeningen ook netjes, krijgt bijna minpunten 'paard loopt de gehele proef tegen de hand'
Waarom? omdat de jury leden niet meer zo zijn als vroeger, ze moeten de spanning in de proeven afstraffen, en punten geven voor een ontspannen en los in zijn lichaam paard.

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: Te diep of de sterrenkijker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 09:13

MIjn paard, en zoveel ervaring had ik niet,dus corrigieerde hem ook niet, Heeft 1,5 jaar in de verkeerde houding gelopen,
Want ik reed recreatief, af en toe eens een lesje dat zijn hoofd vastgeboden werd,en zo nageeflijk liep, en dan moest ik een half uur doorzitten, dus dat werkt niet.

heeft 1,5 jaar met zijn hoofd hoog gelopen, zodat ik niets te zeggen had.

nu heb ik een paar lessen gehad in ontspannen gaan rijden(dat is mijn doel met rijden,ontspanning zoeken,en lekker kunnen rijden, vooral omdat ik bijna 90 kg weeg)
dus wij zijn met mijn sterrekijker aan de gang gegaan, en het heeft een half jaar geduurd voor hij net ies meer ging verzamelen,en de achterhand er onder kwam, meneer liep contant met zijn neus in de lucht,en moest haast opzij kijken,wilde ik de "weg"zien. wij zijn zijn hals spieren gaan oprekken, door iets overdrevenen stellingen te gaan vragen, en het nageeven kwam op den duur vanzelf, met dat ik hem actief rij(of probeer)
dus al met al , zeg ik, liever een paard dat diep loopt(moet hij nu ook om zijn spieren te rekken bij het loswerken) dan een sterrenkijker, want dat is rijden op een houten rug(plank)

sinds dat hij ook zichzelf begint te dragen,en op zijn eigen benen gaat lopen, voel ik hem ook helemaal in zijn rug ontspannen,
Dus Qua ontspanning zeg ik echt, te diep lopen.
Want de sterrekijker krijgt problemen,en kan de fysio naar komen kijken

Urielle

Berichten: 50081
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Te diep of de sterrenkijker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 10:11

casperrr schreef:
Een paard dat te diep loopt, heeft meer nadelen dan een sterrenkijker waar men langer mee bezig is!
Een paard dat te diep loopt, loopt vaak op de voorhand, laat de achterhan er maar wat achter slinger, heeft de achterhand er totaal niet bij en is meestal ook nog niet echt vooruit te branden. Een paard dat te diep loopt kan ook wel eens problemen hebben met de middendraf, hij gaat helemaal inelkaar lopen, wordt scheef en slingerend.
Er wordt wel gezegd dat het 'makkelijker' is om dit probleem op te lossen. Maar hoe? ga je je handen hoger rijden, dat zijn hoofd hoger komt? dan 'trek' je hem als het ware naar boven (weer wat anders he dan naar beneden trekken Clown )
Of rijd je de vele overgangen? maar voor de verzameling wil je juist dat hij wat meer gaat zitten, hoe lukt dat als het paard met zijn snufferd zowat op zijn borst loopt, en dus op de voorhan loopt?


Hierin ben ik het niet met je eens (jeuh, we hebben een discussie op gang!)

Idd loopt een paard dat te diep loopt vaak op de voorhand. Vaak is de achterhand er niet bij. Waarom? a) de ruiter rijdt die achterhand er niet bij. Paard kan er dus niks aan doen en kan door een andere ruiter weer op het rechte spoor worden gezet. b) het paard is nog jong (of ongetraind in elk geval) en nog niet sterk genoeg om zich te dragen op het achterbeen. Simpelweg een kwestie van tijd dus.
Dus hoe los je het op: idd vele overgangen en proberen die achterhand te activeren zodat het paard genoeg kracht opbouwt om zichzelf mettertijd wel te gaan dragen.
Voor mij hoeft het ook zeker niet zo te zijn dat een te diep lopend paard inactief loopt. De ruiter kan het paard zeker aanmoedigen om actief te lopen en het achterbeen goed onder te plaatsen maar het paard moet het houden bij actief lopen omdat hij dus de kracht nog mist.
Dat probleem bij de middendraf die jij noemt zijn ook typische problemen van nog een gebrek aan kracht, komt vanzelf goed als het paard gewoon goed getraind blijft worden.

Die neus op de borst is trouwens weer een signaal van achter de teugel kruipen en we hadden het nu over te diep.
Afbeelding
Hier een 'prachtige' (NOT) foto van mij op mijn driejarige, net onder het zadel.
Een wel heel uitgesproken voorbeeld van te diep lopen: Je ziet aan het achterbeen wel dat ik probeer om het te activeren. Het paard is echter te moe en mist nog de kracht om aan mijn verzoek te voldoen. Daarom plaatst hij het achterbeen buiten de massa ipv eronder, ontkomt zo aan het dragen en pakt ook voor nog eens steun op mijn hand om zijn balans te kunnen houden (ja, heel fout van mij dat ik hem daar dat steuntje bood, nobody's perfect Knipoog )
Ik heb zo geen foto van achter de teugel kruipen van mezelf en ik vind het een beetje banketstaaf om die van iemand anders te plaatsen maar het idee is wel duidelijk: paard krult zich op als een rolmops zodat je elk contact aan de voorkant kwijt bent.

DL_

Berichten: 5256
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: Lith, NB

Re: Te diep of de sterrenkijker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 10:52

Ben het volledig met Urielle eens, ik heb nu een 4 jarige, en die heeft ook wel eens de neiging om te diep te gaan lopen, puur omdat ze het nog heel erg moeilijk vind om daar op haar eigen benen te gaan lopen, inmiddels is dat wel al beter en zijn we bezig met de oprichting en heeft ze er niet zo heel veel last meer van. en inderdaad wat casperrr zei over de middendraf; die van mij heeft dat probleem ook nog, maar ook puur en alleen omdat ze er nog veel moeite mee heeft om dit van achter bij te kunnen werken, (hoewel ze ook dat knopje nu begint te vinden)
en wat je zet over de sterrenkijker dat er wel ontspanning is; sorry maar dat kan ik heel moeilijk geloven, sterrenkijken is een vorm van verzet (ontspanning) te diep lopen kan ook gewoon zijn dat een paard de kracht nog niet heeft of iets gewoon heel moeilijk vind. Bij een sterrenkijker is dit niet het geval, een bij een sterrenkijker is er vaak nog weinig of geen controle en ook totaal géén ontspanning, een paard dat ontspant zal NEVER NOOIT met zijn hoofd de lucht in gaan lopen. een paard dat te diep loopt kan nog wél die ontspanning en nageeflijkheid hebben. tevens is er énige vorm van aanleuning, bij een sterrenkijker niet.

Daarnaast zeg jij dat je paarden in de wei ook ziet sterrenkijken. Ik weet niet hoor, maar ik heb nog nooit een paard uit zichzelf écht zien sterrenkijken zoals ze dat onder het zadel wel doen, wel zie ik (vooral mijn eigen paard) dat een paard (vooral in showstand Knipoog ) met zijn hoofd in een boogje loopt, of hem in ieder geval gewoon draagt, dus een natuurlijkere houding als het échte sterrenkijker.

En een paard dat te diep loopt los je niet op door het 'omhoog te trekken' zoals jij zegt, je geeft simpelweg wat extra been en tegelijkertijd een ophoudinkje, zodra het paard door krijgt dat deze iedere keer dat die te diep gaat lopen daar been krijgt en een stootje deze dat daar niet prettig vind en daar dus ook niet meer zal gaan lopen. Terwijl een sterrenkijker voor het correct lopen spieren moet gaan oprekken en dus veel spierpijn zal krijgen, wat dus ook alles behalve prettig voor hem is. Dus die zal daar zéker niet graag gaan nageven en loslaten. En ik ben er echt van overtuigd dat een sterrenkijker álles behalve ontspannen is!


edit; en casperrr; jij zegt dat een correct jurylid ook naar het GEHEEL kijkt.. Dat klopt. Maar is het niet zo dat we streven naar nageeflijkheid, aanleuning, vertrouwen, rust en ontspanning? Het plaatje moet compleet en er gemakkelijk uit zien. Toch?
Heeft een sterrenkijker dat, ziet een combinatie met een sterrenkijker er dan zou uit? straalt die nageeflijkheid, aanleuning vertrouwen rust en ontspanning uit? Ziet het plaatje er compleet en gemakkelijk uit? Nee. en waarom niet? omdat de basis er niet in zit!
Ik zal niet zeggen dat dat bij een paard dat te diep loopt wel zo is, maar er is wel enige vorm van basis en het beel ziet er wel rustiger, ontspannen en gemakkelijker uit! Dát is iets wat jij moet toegeven casperrr!

ook zeg jij dat een sterrenkijker ontspannen en los door zijn lijf loopt, dit is gewoon niet waar. Een sterrenkijker zet zijn nek, kaakverbinding en rug vast. Hoe kan deze dan is GODSNAAM los door zijn lijf en ontspannen lopen, leg mij dat eens uit!?

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Re: Te diep of de sterrenkijker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 11:35

ik quote even een paar stukjes:

Citaat:
De Sterrenkijker (en dan bedoel ik niet het paard van een paar posts terug die zo zenuwachtig is dat zijn hoofd zo hoog is dat je niks ziet) is meestal een paard dat lekker voorwaarts is, goed aan je been. Maar vooral eentje wat los door zijn lichaam is. Met een sterrenkijker ben je wel langer bezig! máár
Een sterrenkijker, is een correct, rechtgericht en ontspannen paard, alleen het aan de teugel rijden moet er nog in komen, wat vaak veel moeite kost en dat mensen liever een paard nemen die te diep loopt omdat dat makkelijker is máár.


een sterrenkijker mist meestal het vertrouwen, is idd vaak voorwaarts omdat hij weg loopt voor je, goed aan het been rijden is iets wat een ruiter een paard hoort te leren en vind ik niet direct een kenmerk voor een typische sterrenkijker, dat wijst meer op de concequentie van de ruiter.
los door het lichaam, met een weggedrukte rug? vraag me af hoe. een sterrenkijker is meestal een bonk spanning.
om een sterrenkijker te leren nageven en in een prettige aanleuning te rijden is heel erg moeilijk, en is vooral gebasseerd op vertrouwen, geduld en rust.
het is idd belangrijk dat het paard goed aan het been gereden wordt, zodat wanneer deze eindelijk je hand opzoekt je dat niet meer hoeft te regelen.
het enige voordeel van een sterrekijker vind ik dat ze vaak niet snel op de voorhand gaan lopen, ze hebben niet per definitie een beter onderplaatsende achterhand.

Citaat:
Een paard dat te diep loopt, heeft meer nadelen dan een sterrenkijker waar men langer mee bezig is!
Een paard dat te diep loopt, loopt vaak op de voorhand, laat de achterhan er maar wat achter slinger, heeft de achterhand er totaal niet bij en is meestal ook nog niet echt vooruit te branden. Een paard dat te diep loopt kan ook wel eens problemen hebben met de middendraf, hij gaat helemaal inelkaar lopen, wordt scheef en slingerend.
Er wordt wel gezegd dat het 'makkelijker' is om dit probleem op te lossen. Maar hoe? ga je je handen hoger rijden, dat zijn hoofd hoger komt? dan 'trek' je hem als het ware naar boven (weer wat anders he dan naar beneden trekken )
Of rijd je de vele overgangen? maar voor de verzameling wil je juist dat hij wat meer gaat zitten, hoe lukt dat als het paard met zijn snufferd zowat op zijn borst loopt, en dus op de voorhan loopt?
Daarom kies ik voor de sterrenkijker, dat was gewoon een 'correct paard' dat los en ontspannen in zijn lichaam is, loopt niet specifiek op zijn voorhand.


een paard wat te diep loopt heeft misschien idd de neiging om sneller op de voorhand te gaan lopen en zijn achterhand niet voldoende gebruikt, maar dat is slechts de zaak van de ruiter door concequent rijden dit te voorkomen.
niet voorwaarts is ook aan de ruiter omdat zelf in de hand te hebben.
idd veel heel veel overgangen rijden! alleen maar, daar gaat het paard en zijn achterhand beter van gebruiken, komt als het ware met zijn voorhand meer van de grond en wordt ook actiever aan het been.
ik plaats mijn handen niet hoger want ik vind niet dat daar het probleem mee opgelost is.
wanneer je je paard later wil gaan verzamelen, weet niet vanuit waar jij een verzameling rijdt, maar ik vanuit de achterhand, zijn dus die overgangen rijden zeer nuttig, je hebt dan tempocontrole een beter zakkende achterhand en een meer opwaartse voorhand.

wat ik overigens erg nuttig vind voor sterrenkijkers is longeren met pessoa.

Ludora

Berichten: 5168
Geregistreerd: 15-07-02

Re: Te diep of de sterrenkijker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 11:43

Okee, ik wil eerst voorwaards Tong uitsteken Of ik dan met een sterrenkijker of een diep-loper heb die voorwaards is maakt me op dat moment niet veel uit.

Een sterrenkijker ontspant zijn rug niet.... Een paard wat nageeflijk is, en dan te diep gaat is niet helemaal lekker, maar ontspant zijn rug dan wel.

Een te diep lopend paard dat voorwaards is dat krijg je met genoeg evenwicht en rechtgerichtheid wel opwaards en van achteren lopen.

Een sterrenkijker moet dan nog eerst eens de rug gaan ontspannen.

Dus uiteindelijk kies ik dan voor een dieploper. Ook wss omdat ik daar meer ervaring mee heb.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Re: Te diep of de sterrenkijker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 11:58

ik heb meer ervaring met de sterrenkijker, maar ondanks dat gaat mijn voorkeur uit naar een dieploper.

odetteke

Berichten: 10546
Geregistreerd: 18-10-05

Re: Te diep of de sterrenkijker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 12:08

Urielle schreef:
Ik heb zo geen foto van achter de teugel kruipen van mezelf en ik vind het een beetje banketstaaf om die van iemand anders te plaatsen maar het idee is wel duidelijk: paard krult zich op als een rolmops zodat je elk contact aan de voorkant kwijt bent.


Ja mag mijn foto wel lenen Haha! http://www.mijnalbum.nl/Foto=JSDI4TWZ
Het contact met de voorkant in nog net niet kwijt hier (hij wist in deze periode al wel dat het prettig was om niet zo hoog te lopen met je hoofd, maar waar hij het dan precies moest laten was nog een raadsel), maar toch vind ik de achterhand best actief, hij is/was alleen nog niet sterk genoeg om te kunnen dragen.

DL_

Berichten: 5256
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: Lith, NB

Re: Te diep of de sterrenkijker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 12:57

@odetteke en urielle; maar het gaat hier dus over te diep lopen, niet het achter de teugel lopen.
en wat jij zegt odetteke over dat hij nog niet sterk genoeg is, dat is vaak ook het probleem met een paard dat te diep loopt, dat doen vaak jonge paarden die achter nog niet genoeg dragend zijn, maar jouw paard kruipt (in ieder geval op de foto) gewoon áchter de teugel, maar het gaat ons dus puur en alleen over het te diep lopen.

@marlouzzke; dus de conclusie is..??

@ casperrr; ik wacht met smart op je weerwoord op mijn vorige reactie(s)
Laatst bijgewerkt door DL_ op 08-11-06 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Elisa2

Berichten: 37787
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Te diep of de sterrenkijker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 12:59

DresslOver schreef:
@Elisa2 ; zeg dan ook niets.. Sorry hoor maar kon het echt niet laten..


Of start gewoon geen zinloze discussie Ach gut

DL_

Berichten: 5256
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: Lith, NB

Re: Te diep of de sterrenkijker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 13:03

Jíj vind hem zinloos, wij niet. Als jij hem zo zinloos vind reageer dan gewoon niet, dan ga je ergens anders discussieren en val ons niet lastig met je doelloze commentaren op onze zgn. nutteloze discussie.
Ga dan gewoon weg, en reageer niet meer, val ons er niet mee lastig, Dag Elisa2!

en bokt is vrij om al dan niet wel of niet zinloze discussie's te starten, dus die beslissing is dan altijd nog volledig aan ons.

Waikiki

Berichten: 11106
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Vlakbij Sydney, Australia

Re: Te diep of de sterrenkijker?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-06 13:17

yes mensen we hebben een discussie Haha!
@Elisa2: doe even normaal zeg, bokt is er om te leren, dressl0ver en ik starten een discussie op, ik sta ervoor open voor andere meningen om iets bij te leren, niet om elkaar af te kraken of te zeggen dat dit zinloos is want dat is het niet. weet je wel niet hoevaak er over dit soort dingen gediscussieerd worden? sorry hoor maar als je dit zinloos vind dan heb je er geen verstand van... doe op z'n minst dan mee ofzo in de discussie...

Ik ga proberen zo snel mogelijk mijn mening neerzetten, deze dag en morgen gaan even niet lukken heb het heel erg druk op school, moet vrijdag een PO van 20 blz's voor geschiedenis inleveren en daar ben ik nog niet aan begonnen omdat ik nog andere Po's moest inleveren en we zijn nog bezig met een debat voor nl (school af en toe.... Boos! )
Ik ga het zo snel mogelijk neerzetten!
Vind het fijn dat er zo gereageerd wordt! zo kan ik ook eens mijn mening bijschaven Haha!

Elisa2

Berichten: 37787
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Te diep of de sterrenkijker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 13:22

Ik zeg juist dat ik beide even slecht vind en daarom geen zinnig antwoord erop kan geven.En jullie reageren alsof ik jullie persoonlijk aanval.Terwijl ik het nog onderbouw ook...sorry hoor mischien komt het verkeerd over maar zo was het inieder geval niet bedoeld.

nikki160287

Berichten: 1186
Geregistreerd: 05-10-06

Re: Te diep of de sterrenkijker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 13:58

Ik heb weinig onderbouwing gelezen maar dat kan aan mij liggen Haha!

Elisa2

Berichten: 37787
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Te diep of de sterrenkijker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 14:19

"met sterrenkijken lopen ze helemaal vast op een ogenblik en met te diep en op de voorhand lopen ook"

Even iets verder onderbouwen dan zodat iedereen het snapt,met sterren kijken drukken ze hun rug eruit,als een ruiter er dan op zit te klotsen dan lopen ze hun hele rug vast.Met te diep en op de voorhand lopen{simpel omdat er maar zeer weinig ruiters zijn die een paard diep kunnen rijden met achterhand erbij}.Gebruikt het paard mischien wel zijn rug maar loopt ie met al het gewicht op 2 voorbenen,dan zijn die benen na een paar jaar ook kapot.Ik wilde hier verder niet op ingaan omdat de ts daar niet om vroeg maar als ik dus moet kiezen doe dan maar het sterrenkijken. Hoewel ik het allebei zeer slecht vind,heb je met sterrenkijken dat het paard mischien nog een paar jaar langer meegaat.

marloezzke
Berichten: 5560
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: mierlo

Re: Te diep of de sterrenkijker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 16:36

Citaat:
@marlouzzke; dus de conclusie is..??


waarover?

kwam even terug op de geqoute stukjes had mijn mening een paar posts terug al gegeven