*Filmpje* Kijk en ordeel zelf...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vera

*Filmpje* Kijk en ordeel zelf...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 12:18

EeCee

Re: *Filmpje* Kijk en ordeel zelf...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:25

Kennelijk willen deze mensen(?) een paard laten lopen zoals je op een Harley Davidson chopper rijd, laag van achter, hoog van voren.... Verward

Deze methode slaat alles, vind ik! Van mij mogen alle discusies die over verschillende andere takken van paardensport gaan nu even verstommen...

Wat zou de gemiddelde houdbaarheidsdatum van deze arme dieren zijn...

shaviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:32

echt niet normaal.
ik vind het gewoon dieren mishandeling moet je naar die hoofdjes kijken als ze lopen.
1 en al verzet.
arme diertjes het zou verboden moeten worden

Cello

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:39

heb na de eerste beelden van de paarden het filmpje uitgezet... wat een idioten! Hoe vergal je een paard? nou zo dus... Boos! Die paarden kunnen amper bewegen...arme dieren Verdrietig

ik zeg: hetzelfde met die mensen laten doen... grote blokken met lood onder hun voeten binden en een flink eind laten rennen.. Whoosh!

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:42

Ik had er totaal geen idee van dat ze zulke dingen deden met die paarden..
Hier zijn gewoon geen woorden voor... Waar ben je dan mee bezig?

Het doet 'zogezegd' geen pijn. Als ze mijn polsen inwrijven met Kerosine of weet ik veel wat,
en er dan elke keer een zware ketting op laten bonken, kan ik me niet voorstellen dat het NIET pijn doet.

Het is gewoonweg schandalig, en zou inderdaad verboden moeten worden!

A_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:49

:S hoe kunnen ze zowiets nou doen:S dat snap ik echt niet he ... en dan nog zeggen doet geen pijn.... nej paardjes kijken ook allemaal zo vrolijk en bieden geen verzet :S dierenmishandeling !!!

Carly88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:51

Boos! is gewoon te zielig.. dierenmishandeling!.... Huilen

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 12:59

Wat vreselijk! En vaak snijden ze de staart ook nog in... zodat hij onnatuurlijk hoog gedragen wordt, en om dit effect nog meer te vergroten doen ze er op stal een staartlepel in zodat ie in die vorm blijft... en die blokken onder de hoeven, die paarden kunnen niet eens meer normaal lopen. En dat Kerosine spul, dat brand in de huid en dan doen ze er ook nog een ketting omheen? Sorry maar hier wordt ik nou ziek van! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! Boos! zoiets doe je een dier niet aan!

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 13:00

echt dierenmishandeling heb het filmpje niet afgekeken vond het echt te zielig!!!!

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 13:03

kan het filmje niet zien (werk) dus even een stipje zodat ik het straks kan bekijken.
Ik word nu wel nieuwsgierig..

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 13:10

We moeten wel in het achterhoofd houden dat dit filmpje dateert van 1986! Misschien een idee om eens uit te zoeken hoe die paarden het nu hebben, misschien zijn die speciale hopefschoenen nu allang verboden. Wat het natuurlijk absoluut niet minder zielig maakt wat er 10 jaar geleden gebeurde

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 13:13

OMG, heb het hele filmpje bekeken.. Dit is te erg voor woorden!! en dat het dan nog een olympische sport is/of is geweest vind ik helemaal Gestoord
grrrrrrrr Stoom uit je oren word boos!!!

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 13:21

@Knor, 10 jaar geleden? Knipoog Dan ben ik nog wel steeds heel jong...

Ontopic, je hebt wel gelijk. Het is interressant om uit te zoeken of dit nog steeds gebeurt... Misschien is de ophef voorbarig.. In het verleden gebeurde wel meer ergere dingen. Gelukkig worden er ook steeds meer mensen in de paardensport bewust over diervriendelijk zijn.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 13:22

Ben bang dat je van een koude kermis thuis komt......
Het zal er allemaal zeker niet beter op zijn geworden...eerder slechter Boos!

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 13:41

Dit filmpje is inderdaad al 20 jaar oud (1986). Ik hoop dat de wetgeving in Amerika er inmiddels voor gezorgd heeft dat dit niet meer mag. Je snapt toch niet dat er mensen zijn die het mooi vinden hoe deze paarden lopen, zo onnatuurlijk, niet normaal meer. En dan beweren dat de paarden er geen last van hebben.... Je ziet aan alle paarden op het filmpje aan hun hoofd dat elke stap gewoon echt pijn doet.

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 14:07

omg dit is echt zielig voor die beesten, kan niet begrijpen dat er mensen zijn die dit normaal vinden en hun paard zo door laten lopen.
Ongelofelijk...

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 14:18

Verschrikkelijk is dit!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 14:20

heb ooit eens een topic gestart met toen en nu (sprak toen ook over 20 jaar terug) Wat kwam er uit. Dat we nu veel meer paardvriendelijker zijn. Meer nadenken, inleven in het paard. Toen der tijd was een paard, een gebruiks voorwerp, iets wat moest presteren, en maakte niet uit hoe dat in zijn werk ging.
Denk dat na 20 jaar dat ze deze methode echt nog als het is misschien gedeeltelijk zullen toepassen.
Heb de film niet uit gekeken. Vond het te triest voor woorden.

RebeccaBritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 14:22

Jeetje, ik heb net het filmpje afgekeken, en ik wist helemaal niet dat ze dit met paarden doen! Het is toch abnormaal om paarden zo te laten lopen Verward En dan nog gaan beweren dat t geen zeer doet, yeah right.. Boos! Dit is inderdaad gewoon echt dierenmishandeling en ik hoop ook echt dat het niet meer gebeurt, maar wat vera ook zegt, dat t waarschijnlijk gewoon nog gebeurt Verdrietig Echt heel sneu voor die arme paarden! Echt verschrikkelijk!

Daf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 14:23

Hoi,

kan iemand mij misschien vertellen wat er precies te zien is op het filmpje, kan 'm namelijk niet bekijken en ik ga vanuit werk gelijk een weekendje weg, dus kan thuis ook niet kijken......

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 14:24

blont Lachen idd 20 jaar...

My_Lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 14:30

Ik kan het filmpje niet zien.
Maar als ik zo jullie reacties lees wil ik het ook niet zien.

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 15:01

het gaat erom dat je paarden met hun voorbenen op blokken zetten en evt met kettingen erbij zodat ze een hoge knieactie krijgen. het gaat hier om de tenessewalking horse. Nu heeft dit ras al een aparte gang, maar doordat ze deze dingen toepassen, gaat de knieactie alleen maar hoger. De paarden krijgen last van kneuzingen op de hoef, doordat de kettingen erop blijven dreunen (eigenaren noemen het armbanden) Voorbenen komen in een verkeerde stand door dat blok, hierdoor krijgen ze dus ook problemen. Niet allen de benen maar ook de nek krijgt flinke klappen te voorduren. Geloof dat ik het zo wel aarig heb uitgelegt.

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 15:04

Heb dat filmpje niet meer afgekeken nadat ze die kettingen hebben laten zien om de benen/hoeven. Afschuwelijk!

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 15:08

Esmeralda schreef:
het gaat erom dat je paarden met hun voorbenen op blokken zetten en evt met kettingen erbij zodat ze een hoge knieactie krijgen. het gaat hier om de tenessewalking horse. Nu heeft dit ras al een aparte gang, maar doordat ze deze dingen toepassen, gaat de knieactie alleen maar hoger. De paarden krijgen last van kneuzingen op de hoef, doordat de kettingen erop blijven dreunen (eigenaren noemen het armbanden) Voorbenen komen in een verkeerde stand door dat blok, hierdoor krijgen ze dus ook problemen. Niet allen de benen maar ook de nek krijgt flinke klappen te voorduren. Geloof dat ik het zo wel aarig heb uitgelegt.

Misselijk Walgelijk zeg, is dat nog legaal ook??? Wat weet je dat trouwens goed, ik wist dat helemaal niet. Wat ontzettend zielig zeg..