Wat als paardrijden verboden zou worden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 17:07

Heel simpel, onze huidige paarden blijven tot ze 'op' zijn en dan ga ik een andere hobby zoeken, of, waarschijnlijker, verhuizen.

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 17:26

Dan moeten de Oranjes voortaan met prinsjesdag op de solex naar het binnenhof? Of zou de MP dan "de kar trekken" :D

Vraag me af wat ze dan met de politie te paard gaan doen. Misschien vervangen door politie op stelten om op die manier overzicht te houden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 17:34

biancaaaa schreef:
Dan moeten de Oranjes voortaan met prinsjesdag op de solex naar het binnenhof? Of zou de MP dan "de kar trekken" :D


Gewoon die gouden koets achter een trekker hangen. :Y)

Hoe doen we dat met Sinterklaas? Mikt die de zooi met een drone door de schoorsteen?

biancaaaa

Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 17:49

safina schreef:
biancaaaa schreef:
Dan moeten de Oranjes voortaan met prinsjesdag op de solex naar het binnenhof? Of zou de MP dan "de kar trekken" :D


Gewoon die gouden koets achter een trekker hangen. :Y)

Hoe doen we dat met Sinterklaas? Mikt die de zooi met een drone door de schoorsteen?


Of gezellig met zijn allen in de huifkar achter de trekker :D staat beter dan zo'n gouden koets.

Sinterklaas met drones, prima idee. Zijn we ook meteen van de zwarte pieten discussie af (die kunnen dan met pre-pensioen samen met Amerigo).

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Wat als paardrijden verboden zou worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 17:51

Dan zou ik emigreren geloof ik. Of als mennen nog mag mennen.

Jessix

Berichten: 16438
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 18:59

Indy_Mouse_9 schreef:
Ook wel interessant trouwens, alle mensen die nu paarden hebben en zeggen 'ze mogen blijven'. En als ze tevreden oud en grijs zijn geworden en zijn gestorven, komt er dan nog een nieuwe? Weer een grote of een kleiner maatje aangezien die een stuk goedkoper zijn? Of toch maar een paar schaapjes om het weiland kort en het andere paard gezelschap te houden.


Ik hoop dat ik tegen die tijd te oud ben om nog voor paarden of ponies te kunnen zorgen. Mocht het niet zo zijn dan komt er gewoon weer een paard bij van hetzelfde kaliber.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Wat als paardrijden verboden zou worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 19:05

voor mij zou er niets veranderen,voor mijn paarden ook niet.Ik rij al jaren niet meer en mijn jongste paard van 4 ga ik denk ik ook nooit inrijden.Wel mischien wat werk aan de hand doen.

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 19:21

Waarom zou je je paard laten slachten als je er niet meer op mag rijden? Zijn nog zoveel andere dingen die je kan doen..

m0niekkkie

Berichten: 405
Geregistreerd: 08-12-11
Woonplaats: Friesland

Re: Wat als paardrijden verboden zou worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 19:26

Mijn eerste gedachte is dan blijf ik gewoon stiekem rijden :+

Ik heb een shetlander en een rijpaard. Grondwerk, longeren, wandelen en poetsen en tutten enzo vind ik ook allemaal erg leuk om te doen maar helemaal niet meer rijden, dat zou wel een groot gemis zijn en het is een dure hobby. Mijn paard zou sowieso mogen blijven tot haar dood maar daarna zou ik denk ik nog shetje aanschaffen, die zijn toch goedkoper in onderhoud en kun je al die dingen ook mee doen behalve rijden. Misschien ga ik ook wel over op mennen als dat niet ook verboden word.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 19:37

Ik denk dat dan het rijden op paard dan alsnog gedoogd wordt.
Zijn ze heel goed in in nl, dingen verbieden en vervolgens gedogen omdat toch niet te handhaven is.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 07:06

Ik heb al 2 pony's maat shet en een tinkertje die niks anders zijn dan grasmaaier, dus dat zou voor mij niks veranderen. Mijn rijpaard mag hen dan vergezellen :)
Als mennen wel nog mag zou ik dat wel doen. Verder zou ik bekijken in welke mate ik ze nog kan inzetten: om het land/de bak te slepen bijvoorbeeld.
Ik heb alleen geen idee of er nadien nog zouden komen. Mijn huidig clubje is tussen de 7 en 9 jaar oud. Over 15 jaar ben ik ook alweer 47, weet niet of je dan nog snel met jong grut herbegint.

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 07:13

Wat jammer dan zouden alle ruitersportzaken ook dicht gaan. :D

Zoveel geld gaat er naar rijden en de sport (endurance, dressuur, springen): kleding, harnachement, opleidingen (jury's)enz . Ik denk dat de hoefsmeden en veeartsen het ook een stuk rustiger krijgen.
Een paard zou meer een huisdier status of productiedier status krijgen.

HippoLogic

Berichten: 9558
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Vancouver, BC, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 07:14

Varekaj schreef:
Als mennen wel nog mag zou ik dat wel doen. Verder zou ik bekijken in welke mate ik ze nog kan inzetten: om het land/de bak te slepen bijvoorbeeld.

De rijbak kun je dan gewoon gras inzaaien. :P

xLillith

Berichten: 474
Geregistreerd: 17-12-13
Woonplaats: Friesland.

Re: Wat als paardrijden verboden zou worden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 15:03

Voor mij zou er vrijwel niks veranderen. Met mijn haflinger maak ik af en toe eens een buitenritje, maar verder werken we veel aan de hand en doen we aan horse agility en vrijheidsdressuur.
Op mijn shetlander kan ik toch niet rijden, dus daar veranderd er al helemaal niks. :+

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 15:17

HippoLogic schreef:
Varekaj schreef:
Als mennen wel nog mag zou ik dat wel doen. Verder zou ik bekijken in welke mate ik ze nog kan inzetten: om het land/de bak te slepen bijvoorbeeld.

De rijbak kun je dan gewoon gras inzaaien. :P


Had ik nog niet eens bij stilgestaan :')

Moiraliann
Berichten: 120
Geregistreerd: 08-11-06
Woonplaats: Grootebroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 11:21

HippoLogic schreef:
Varekaj schreef:
De rijbak kun je dan gewoon gras inzaaien. :P


Had ik nog niet eens bij stilgestaan :')


Dat hebben mijn ouders ook gedaan toen er geen paarden meer aan huis werden gehouden.
Gras in de rijbak gezaaid en er een plantenkas op neergezet :')
De stallen worden nu gebruikt als opslag en het weiland gebruikt de buurman voor het hooien. :)