Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling Deel 2

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
knollentuin
Berichten: 10397
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 08:43

Avanti schreef:
Ik ga 26 maart ook naar een clinic. Misschien ook iets voor de mensen hier?
Ook een hele fijne blog op Facebook trouwens.
http://www.kvapaardenrevalidatie.nl/?page_id=319


Ja ze pakt t leuk aan met die foto's en uitleg erbij, doet ze goed.
Ik heb een poosje met haar samen gewerkt bij een revalidatie paard.

knollentuin
Berichten: 10397
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 08:54

Avanti schreef:
Ik ga 26 maart ook naar een clinic. Misschien ook iets voor de mensen hier?
Ook een hele fijne blog op Facebook trouwens.
http://www.kvapaardenrevalidatie.nl/?page_id=319


Ja dat doet ze leuk met de foto's met uitgebreide uitleg..
Ik heb met haar samengewerkt met een paard van een lesklanten van me, ik vond dat erg leuk om met een arts samen te werken die er werk van maakt dat ruiters zo rijden dat ze hun paard helpen. Zouden meer artsen moeten doen...

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 09:05

Avanti ik heb nog niet gereageerd op je vraag wbt galop geloof ik. Hou je even van me tegoed tot ik achter de pc zit!

Wbt. Givenchy;
Ik heb samen met de eigenaresse besloten dat het een goed idee is dat zij het stokje van mij overneemt nu zij bevallen is en is gesetteld met de baby.

Op zoek nu naar een leuk nieuw project :) Binnenkort afscheid nemen van Givje. Valt me stiekem best een beetje zwaar omdat ik weg ben van t paardje maar denk wel dat het goed is dat dit type paard door 1 persoon gereden wordt.

Heb 9 maanden van haar mogen genieten <3

Dus wellicht over een tijdje kan ik weer spammen met een nieuw paardje!

Kadankovitch
Berichten: 2019
Geregistreerd: 14-05-09

Re: Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 13:03

A_en_S Daar ben ik zeker van. Vind het wel jammer dat we Givenchy niet meer verder kunnen volgen. Het lijkt mij een paard waar enorm veel muziek in zit. Maar het is natuurlijk zo dat als de eigenares weer fit genoeg is om het paard weer zelf te gaan rijden, ze gek zou zijn als ze dat niet zou doen.

Ik heb er alle vertrouwen in dat je ons in de toekomst weer met leuk beeldmateriaal zult bombarderen!!!

FCSA

Berichten: 6379
Geregistreerd: 30-10-01

Re: Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 13:05

Wat jammer S_Z, maar ook begrijpelijk. Als ik iemand weet die op zoek is naar een goede bijrijder dan zal ik naar je doorverwijzen!

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 16:00

Wat jammer zeg, jullie gaan zo goed samen!

Even een heel andere vraag. Ik zie bij mijn pony de trapezius in de hals vrij duidelijk. Iemand enig idee of dit positief of negatief is.
Op internet kan ik er niks over vinden.

Afbeelding

knollentuin
Berichten: 10397
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 16:59

Ik kan van deze foto niet veel zeggen

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Re: Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 17:02

Ja sorry het is een beetje lastig om op de foto te krijgen en ze heeft ook nog eens een berenvacht.
Maar er is heel duidelijk een driehoek te zien.

IpilyaNL

Berichten: 125
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 17:43

ik zou eens eens een osteopaat raadplegen.

Babootje

Berichten: 26340
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 17:54

@Avanti: lastig om zo te zeggen idd. Goed idee om even een osteo te laten kijken. Voor wat betreft het bit; ik heb het ook wel eens geprobeerd bij onze toenmalige pony, maar vond het geen succes.
@ Leuk IpilyaNL!!
@S_en_Z: jammer van Giv. Er komt ongetwijfeld weer wat leuks op je pad.

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Re: Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 19:01

Ga ik doen, dank voor jullie advies! :D
Morgen een centered riding les, ben echt heel benieuwd.

Babootje

Berichten: 26340
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 19:33

Avanti schreef:
Ga ik doen, dank voor jullie advies! :D
Morgen een centered riding les, ben echt heel benieuwd.


Leuk! Centered riding zul je zeker wat van opsteken.

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-17 22:22

Avanti schreef:
Ga ik doen, dank voor jullie advies! :D
Morgen een centered riding les, ben echt heel benieuwd.


Heel nuttig, die letten op totaal andere dingen +:)+
Doe je ook verslag hoe je het ervaart, en of het naar meer smaakt ?

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 14:07

[even uit meeleesstand]
Avanti, de foto is niet heel duidelijk. Is de spier verhard, reageert het paard gevoelig bij aanraking? Is het aan beide kanten of aan één kant? Heb je twijfel, laat er dan eens een goede sportmasseur of fysio naar kijken. Overigens is de trapezius een hele dunne spier, waarschijnlijk zie en voel je de daaronder gelegen rhomboideus.
(Gisteren toevalligerwijs nog aan bod geweest tijdens mijn opleiding sportmassage paard)

En leuk dat je een Centered Riding les gaat nemen! Zul je vast veel aan hebben.

Babootje

Berichten: 26340
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 18:21

Even over bitten: We hebben voor History met inrijden een Trust enkelgebroken locked bit gehad. Bustrens. Fijn africhtingsbit. Duidelijk en rustig in de mond.
Na alle stuur en rem was geinstalleerd was hij toe aan een ander "zachter" bit. Nu heeft jij een KK Ultra Sensogan dubbelgebroken erin. Heel fijn bit.

Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Re: Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 10:06

Ik heb echt zo'n fijne les gehad, ben er nog helemaal blij van. :D
Enkele dingetjes uit de les:
Begonnen met een paar stappen schouderbinnen/buitenwaarts maar rechtsom gaat erg moeilijk. Blijk ik mijn lichaam teveel naar binnen te draaien, waardoor zij de oefening niet goed meer kan uitvoeren.
Bij het halthouden smokkelt ze altijd nog wat passen. Dit moest ik oplossen door haar een aantal keer halt te laten houden en dan net voordat ze stil wil staan toch weer door te laten lopen. En jawel hoor daarna stond ze keurig stil.
Wijken vanuit druk van het bovenbeen, gaf ook de juiste reactie.
Er was genoeg ruimte voor beloning met stap en lange teugel en ik merkte dat Happy er ook plezier in had en begreep de andere hulpen gelijk.
Ook voor het eerst het myler bitje geprobeerd bij de les en ze loopt er echt heerlijk op. Viel mij op dat ze ronder in de hals is en er meer ontspanning is in de kaken. Ook is ze niet over de buitenschouder gevallen in de galop.
Askja; Spier lijkt iets verhard en niet gevoelig, zit aan beide kanten. Leek gisteren wel al iets minder duidelijk. Mijn osteopaat is ook fysiotherapeut dus dan kan ik het mooi combineren met de jaarlijkse controle. Dank voor je reactie.

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 10:24

Inhoudelijk fijn topic: [VNA] Mark Rashid en zijn 'methode' voor als je op zoek bent naar de luchtigheid in alles wat je doet met elkaar en wat perfect aansluit bij de inhoud alhier.
Zeker geen toveren, maar nuchtere praktijkgerichte dingen die gewoon werken :j

Avanti: je van binnen blij en tevreden voelen na les of sessie, daar doe je het samen voor.
Ik bedank hem wel es voor zulke fijne momenten, _/-\o_ , nog even en dan loopt hij naast zijn hoeven.

Mbt bitten: na korte zoektocht via d trens, d. Gebroken trens, rijden we nu met knevelbitje d. Gebroken zonder sper.
Het blijft proberen, kijken naar het smoeltje , en voelen hoe je paard reactie geeft.

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Re: Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 11:10

Wat leuk Avanti, klinkt als super les. Ik heb morgen ook mijn eerste CR les met de grote merrie. Ik ben heel benieuwd ... vooral ook omdat we naar andere lokatie gaan.

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Re: Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 11:13

Hahaha iedereen aan de CR, fijn dat het zo goed voelde Avanti ;) !

Ik ben aan het studeren dus ik volg vooral mee nu :( het staat hier even op een laag pitje.


Qua bit hier ook een KK watertrens, maar de mijne is heel gemakkelijk, er is ooit een bitfitter geweest en die kwam tot de conclusie dat mijn bit prima was, maar ze werkte zelf met de Neueschule bitten, die zien er ook wel fijn uit. Het volgende gaat er zo 1 zijn (ze heeft me al model trens en onderlegtrens aangeraden).

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-17 13:32

Hier ook weer een ontzettend fijne les gister! Paard gaat met sprongen vooruit! Veel meer ontspanning dan vorige week. Kreeg de nodige complimenten van mn instructrice dat er hele fijne stukjes tussen zaten. Momenten dat ze meer ontspande en zakte om mijn hand wat op te zoeken gaf ik haar daarin flink de ruimte, vroeg op dat moment dan ook even niets van haar, gewoon lekker lopen, en op zo'n moment even geen volte of wat dan ook. Gewoon leren ontspannen.
Gister ook voor het eerst gewoon op de hoefslag gegalopeerd met haar. De keren hiervoor nam de rest de hoefslag en ik op t midden zodat ik alle ruimte had om te rijden en te sturen. Dit keer mocht ik gewoon mn eigen moment kiezen en haar gaan rijden in de galop. Bochten maken zijn nog niet haar sterkste punt op dat vlak dus lekker gaan rijden. Ik heb zo fijn gereden! Ze is ontzettend braaf en doet ontzettend haar best dus ben al helemaal blij dat ze ten opzichte van vorige week zo fijn liep.

Vorige week was ze blijkbaar de dag ervoor vrij geweest en alleen los geweest dus dat speelde misschien ook mee. Inmiddels weet ik ook dat ze pas 5 of 6 jaar is en nog lang 'jong' is geweest waardoor ze har langer hebben laten staan. Ze bleek jonger dan gedacht.

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 13:12


Avanti

Berichten: 13904
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 16:07

Vind de aanleuning licht, stabiel en paard zoekt fijn de hand.
Ruiter moet in de travers wel wat rechter blijven zitten.

Wat ik mis is plezier bij het paard. Het ziet erna uit dat er vaak op deze manier wordt gereden zonder afwisseling.

knollentuin
Berichten: 10397
Geregistreerd: 04-10-08
Woonplaats: heemstede

Re: Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 16:26

Ik vind het ook een vriendelijk beeld, maar idd, paard loopt er een beetje 'doods' bij.
Wat ik ook mis is wat meer power, het is allemaal makkelijk, licht en ziet er eenvoudig uit, zoals het zou moeten zijn, maar de bovenlijn boog mis ik.

Babootje

Berichten: 26340
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 17:03

knollentuin schreef:
Ik vind het ook een vriendelijk beeld, maar idd, paard loopt er een beetje 'doods' bij.
Wat ik ook mis is wat meer power, het is allemaal makkelijk, licht en ziet er eenvoudig uit, zoals het zou moeten zijn, maar de bovenlijn boog mis ik.


Precies!. Ik zat t net te kijken en je haalt me de woorden uit de mond. Ik mis een stukje aanspanning.
Het neigt wel naar het academische voor mij, maar dit is meer voorwaarts (gelukkig)
Het ziet er wel vriendelijk uit, maar ik mis een beetje de nageeflijkheid.

suikermeisje

Berichten: 8348
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Dressuur-rijkunst-discussie-foto-film-beoordeling Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 17:22

Idd. Ik miste ook de aanspanning in de bovenlijn. Die eerste volte drukt die ook zit rug weg. Wel vriendelijk gereden.