Dinopino schreef:Onder andere belangrijke veranderingen zijn geweest het aanstellen van vrouwen, en dat is heel wat in die mannencultuur. Daar voelden zich sommige niet echt van gedient. De paarden hebben ruimere stallen gekregen met voor de zenuwachtige paarden ook stallen met zicht naar buiten.
Zo langzaamerhand is het de bedoeling dat de palen verdwijnen waartussen de paarden hun oefeningen moeten doen. Echter heeft hier niemand invloed op, want er wordt lesgegeven en gereden naar oeroude tradities en zo worden de ruiters ook opgeleid. Er is geen een leermeester. Evelienepien die kritiek van dat ze er sportpaarden van willen maken slaat ook nergens op volgens mij. Want ze gaan ze echt niet verkopen en die paarden zijn niet gefokt om volgens de moderne dressuurnormen te presteren. Net zo als de kritiek dat ze elke ruiter maar aan nemen, wanneer je weet dat ze elke week 300 aanmeldingen krijgen. Er is geen boek over hoe er getraind moet worden dat wordt van generatie op generatie door de leermeesters zelf doorgegeven.
Overigens kun je je gerust melden met je kritiek op hun site en vragen stellen. Ze staan open voor kritiek en antwoorden je graag.Wanneer je met de ruiters spreekt merk je gewoon hun bevlogenheid en passie voor de paarden. Ze rijden alleen op shows met sporen voor het mooie, maar wanneer je goed oplet zul je zien dat ze ze niet gebruiken.
Een training bij bijvoorbeeld appasionata zou mij ook zeer interesseren, we hebben in de buurt in Duitsland interessante "slachtoffers" staan van paarden die in die show optraden.
Kritiek lezen is natuurlijk makkelijk en wanneer je onder gelijk gezinden bent vind je al snel de bevestiging. Maar ik zou zeggen sta open voor een andere kijk op dit instituut en ga met je kritiek erheen en overtuig jezelf. Ik ben er ook zo heengegaan en wilde alles weten over de huisvesting de stress enz. en inderdaad hun vakanties uit het drukke Wenen. Wist je dat de paarden maar 30 minuten worden getraind. Daar droomt hier menig dressuurpaard van.
Oh ik lees nu inderdaad je artikel en die stamt dus van de freundeskreis von der Spanische Reitschule. Helaas spreekt een krant ook niet altijd de waarheid. Maar stel gerust je vragen hierover op hun site. Want onderschat de wraak van een mannencultuur niet. Het heeft ook bi ons lang geduurd voordat vrouwen mochten stemmen. Er zijn toen ruiters opgestapt omdat ze zich bedreigt voelde door de komst van vrouwen. Ja en die zitten natuurlijk vol wraak en proberen nu van buiten dat instituut kapot te maken.
Ook is het tegenwoordig zo dat wanneer je je het toch niet red als eleven dat je in ieder gevoel met een opleiding als pferdewirt naar huis gaat. Je moet je voorstellen die ruiters leven voor dat instituut. En in de begintijd verdienen ze amper genoeg om ergens een onderkomen te kunnen betalen.
Bedankt voor je reactie! Zeker interessant.