Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
rhian schreef:@laraxxxxemma: de verstoring tussen de twee helften waar jij ht over hebt is met name wanneer er hevige overprikkeling heeft plaats gevonden op het brein ( bijv. bij een heftige traumatische gebeurtenis).. het verminderd overdenken van de risicoś gedurende de pubertijd is iets wat we allemaal mee maken, gelijk met de daarna volgende toename van abstract denken ( vooruit denken en consequenties van acties interpreteren).
Nogmaals, het zit hem meer in de persoonlijkheid van iemand hoe hij/ zij met zijn angsten omgaat... angst in de kern is een nuttig en bruikbare emotie...
en nee, niet alleen uit boeken is deze info... ik heb met patiënten met complexe trauma verwerking, depressie, verslaving en ex deliquenten gewerkt..
ponieszlover schreef:Het klopt inderdaad ook dat ik afgelopen jaar twee keer in een situatie heb gezeten waardoor ik ben gaan nadenken over de gevaren...toen is het gelukkig goed afgelopen en op het moment dat het gebeurde stond ik er niet echt bij stil, besef kwam wat later. Zal misschien ook daardoor komen dat ik er meer over na ben gaan denken dan. Ben trouwens sowieso iemand die veel en vaak over dingen nadenkt hoor!
Nies_ schreef:Ik ben me altijd wel bewust geweest van de gevaren. Nu niet meer of minder dan 10 jaar geleden. Volgensmij ben ik geboren met oude hersenen
ponieszlover schreef:@rhian; Bedankt voor je reactie weer, snap inderdaad wat je bedoeld en is inderdaad ook logisch als je erover nadenkt. Wat je zegt over een liedje zingen oid heb ik inderdaad als ik op buitenrit iets tegenkom waarvan ik denk ojee...paardje ziet het nog niet eens...is dus een moment dat ik inderdaad even moet ontspannen en lalala moet denken. Je hebt er namelijk echt gelijk in dat je een overdreven reactie van je paardje anders alleen maar voedt.
@vuurneon; haha moest wel even lachen om je reactie. Vooral omdat ik vorige week maandag 18 ben geworden dus het komt dan wel heel acuut haha