springen met slof??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dunja_11

Berichten: 693
Geregistreerd: 08-04-14

Re: springen met slof??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 19:51

Heeel erg gevaarlijk! Zou er zeker wat van zeggen, en naar de reden vragen ;)

Ilse_123

Berichten: 3772
Geregistreerd: 17-05-08
Woonplaats: Haaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 23:39

Ik zie wel vaker dat er wordt gesprongen met slof, ook door profs. Zou mijn keuze niet zomaar zijn, maar aan de andere kant, wie ben ik? Een aantal van die mensen draaien hoog mee in de sport dus die zullen wel weten wat ze doen. Moet ook eerlijk zeggen dat het er dan niet klunzig of gevaarlijk uitziet. Voor alle leken zou ik zeggen: niet aan beginnen.

xGwennn_94

Berichten: 784
Geregistreerd: 25-01-13
Woonplaats: Zegge

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 23:42

begin sprong ook met slof, nu met een matingaal volgende week komt mijn nieuwe spring set binnen en dan heb ik een 5punts borsttuig.

Higoma145

Berichten: 2829
Geregistreerd: 08-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 23:43

ik heb het wel gebruikt bij een haflinger, deed de slof door de martingaal, puur om na de sprong rust en ontspanning te krijgen, wanneer hij naar de sprong liep kreeg hij ruimte en na de sprong kon ik hem makkelijk ontspannen rijden, en op een duur kon ik ook gewoon zonder slof springen zonder als een kip zonder kop weg te racen, maar nu was hij heel fijn te springen en vond hij echt rust :j

het is niet levens gevaarlijk, dat word het pas als jij je paard geen ruimte meer bied! zolang je met beleid rijd en ruimte geeft met de sprong kan het gewoon, maarja je moet wel nadenken wat je doet.. :j

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Re: springen met slof??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 23:46

Ik heb zelf een aantal keer met slof gereden maar ik zou er zelf nooit echt mee hebben gesprongen.. huppeltje als een laag kruisje waarschijnlijk wel maar daar zou het bij zijn gebleven

Elouisesays
Berichten: 13
Geregistreerd: 08-04-14

Re: springen met slof??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 08:03

In het verleden wel eens gebruikt bij een jong springpaard dat zijn rug er steeds volledig uitdrukte. Met professioneel gebruik kan het niet heel erg veel kwaad, maar ik vind het erg risicovol voor de gemiddelde ruiter en bovendien in de meeste gevallen volkomen overbodig. Bij een klein sprongetje (caveletti) is het wel te doen, en bij balkjes lopen kan het zelfs zeer effectief zijn, maar de keren dat ik het in praktijk heb gezien op een hogere sprong kreeg geen van de paarden voldoende ruimte om goed te basculeren.

LuckyLuna
Berichten: 752
Geregistreerd: 11-01-14

Re: springen met slof??

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 08:09

Het licht er aan hoe je met slof springt.

Hier wordt het door andere ook wel gedaan. Zij springen normaal wedstrijden is de z of zz.

Soms met trainen om het paard bij zich te houden gebruiken ze de slop op een hindernis die over de lange zeide van de bak staat en niet hoger dan 50cm.

Daar is dan ook een instructeur bij.

Als het daarom gaat zie ik weinig problemen

ElineRoxanne
Berichten: 31
Geregistreerd: 20-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 23:46

Tussen neus en lippen vragen wat de reden is. Zou het zelf ook absoluut niet doen, lijkt me erg gevaarlijk als je je paard niet genoeg ruimte kan geven.

smurffie

Berichten: 11132
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: springen met slof??

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 23:55

De rode letters verschijnen niet voor niets.... Ik tem..

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 00:10

Ilse_123 schreef:
Ik zie wel vaker dat er wordt gesprongen met slof, ook door profs. Zou mijn keuze niet zomaar zijn, maar aan de andere kant, wie ben ik? Een aantal van die mensen draaien hoog mee in de sport dus die zullen wel weten wat ze doen. Moet ook eerlijk zeggen dat het er dan niet klunzig of gevaarlijk uitziet. Voor alle leken zou ik zeggen: niet aan beginnen.

Op de stal waar ik heb gewerkte gebeurde dit ook af en toe. Zie er geen kwaad in mits je kundig bent en weet hoe je een slof moet gebruiken.
Maar ts je bent twaalf en denk niet dat iemand die les krijgt op jou advies zit te wachten. Gewoon voor je houden dus

Apple

Berichten: 76208
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: springen met slof??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 10:36

Dit is een vrij oud topic :-) Ik zet een slotje.