Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
KimD schreef:Eerlijk gezegd vind ik deze discussie momenteel niet gepast! De ouders van het kind zijn bokkers als ik mij niet vergis en Calice word momenteel als voorbeeld gebruikt..
KimD schreef:Eerlijk gezegd vind ik deze discussie momenteel niet gepast! De ouders van het kind zijn bokkers als ik mij niet vergis en Calice word momenteel als voorbeeld gebruikt..
Edit: Ik heb even een mod ingelicht hierover.
44Myrthe44 schreef:KimD schreef:Eerlijk gezegd vind ik deze discussie momenteel niet gepast! De ouders van het kind zijn bokkers als ik mij niet vergis en Calice word momenteel als voorbeeld gebruikt..
Het is niet mijn bedoeling om het over dat meisje te hebben, daarom een apart topic hiervoor.
Maar gewoon om deze algemene discussie, of een 5-jarig kind op een paard hoort ja/nee, in dit topic te voeren ipv in het andere topic wat over het gewonde kind gaat.. Daar vind ik het dus níet gepast!
In het nieuwstopic zal een Mod ingrijpen als het veel te ver gaat.
Edit: Ik heb even een mod ingelicht hierover.
. Maar ik vind de discussie daar niet gepast, maar het is toch een onderwerp waar mensen over willen praten. Daarom hier, in een ander topic, een algemene discussie. 44Myrthe44 schreef:@ Leffroi: ja, een ongeluk kan altijd gebeuren.
Maar feit is dat:
- Kinderen slecht zijn in het inschatten van risico's, en hoe jonger ze zijn hoe slechter ze het risico kunnen inschatten. Ze weten dus zelf niet wat de gevolgen kunnen zijn van een leuk ritje op het paard/pony.
- Bij jonge kinderen de balans, motoriek en het evenwichtsgevoel nog slecht ontwikkeld is. Hoe slechter deze zaken ontwikkeld zijn, de groter de kans dat ze zullen vallen. Voor jonge kinderen is paardrijden dus nóg risicovoller dan voor oudere kinderen.
- Bij jonge kinderen zijn de hersenen nog volop in de groei en ontwikkeling, waardoor deze extra kwetsbaar zijn.
@ KimD: natuurlijk is er associatie met dat topic, ik heb dit topic zelfs daarnaar gelinkt. Maar ik vind de discussie daar niet gepast, maar het is toch een onderwerp waar mensen over willen praten. Daarom hier, in een ander topic, een algemene discussie.
@ M_hartje_M: zullen we proberen om in dit topic geen voorbeelden te noemen, maar de discussie algemeen te houden?
ik vind het zoals met alle sporten: een vierjarige hoeft in mijn ogen ook geen keurturnen te doen of intensieve balletlessen maar het gebeurt ook wel!