[FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NikkivanOlst

Berichten: 7829
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 16:16

Ik ben heel benieuwd wat jullie van deze foto vinden, mijn houding als die van het paardje.
:)

Afbeelding

En even een foto van vorig jaar
VEEL te diep
(hij dook altijd enorm achter de teugel)
Afbeelding

Anne_mieke88

Berichten: 5336
Geregistreerd: 30-06-10
Woonplaats: Onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 16:26

VisibreTeam schreef:
Ik ben heel benieuwd wat jullie van deze foto vinden, mijn houding als die van het paardje.
:)

[ Afbeelding ]

En even een foto van vorig jaar
VEEL te diep
(hij dook altijd enorm achter de teugel)
[ Afbeelding ]

wat vind je zelf en wat ZIE je zelf?

NikkivanOlst

Berichten: 7829
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Re: [FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 16:28

Op de eerste foto vind ik het er best prettig uit zien, lekker los paardje, achterhand best lekker mee, maar naar mijn idee nog niet helemaal bij elkaar gereden. Daarnaast vind ik mijn houding nog lang niet voldoende, kijk teveel naar beneden en maak mijn eigen rug bol.

Op de tweede foto zie ik een paard dat diept duikt, uit elkaar valt en op de voorhant knalt.
Zelf zit ik totaal niet ontspannen en met veel te korte beugels.

Anne_mieke88

Berichten: 5336
Geregistreerd: 30-06-10
Woonplaats: Onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 16:54

Iemand mag mij verbeteren... Ik moet ook nog leren zien :) :

Zie je op de eerste foto waar haar achterbeen neerkomt?
Op zich vind ik het er wel lekker relaxt uit zien... maar ik vind het te relaxt. Ik vind dat haar achterhand juist niet mee komt. Ik zie een teugel met een boog dus geen verbinding. Dat is logisch want de verbinding moet ze van achter naar voren opzoeken.
Je zet je binnenhand over de hals heen en hebt pianohandje :+ :)

NikkivanOlst

Berichten: 7829
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Re: [FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 17:01

Relaxed was hij niet hoor :P Hij was erg voorwaarts en druk die dag.

Ik vind de achterhand redelijk mee komen, achterbeen vind ik redelijk onder de massa plaatsen dan wat hij normaal doet. En tsja, die teugel in de boog... Ik ben nog steeds van mening dat een paard super kan lopen zonder dat je helemaal contact moet hebben. Moet een paard juist niet 'loslaten' ?
Afbeelding

Er is wel contact, maar vreselijk minimaal :)

_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 17:19

En als je nou eens die foto met deze vergelijkt? Beide volgens mij een galoppirouette..

Afbeelding
of deze; http://paardenbegrijpen.s3.amazonaws.co ... e-hand.jpg

Althans, ik kijk zelf niet alleen naar de teugelvoering.
Op de foto van jou vind ik het super knap dat die man dat kan hoor! En ik geloof er ook wel in dat je een paard goed kan laten lopen zonder teugelvoering maar toch zie ik iets in die foto. Achterbenen die er misschien nog verder onder gezet zouden kunnen worden? Een bekken wat meer moet kantelen? Een rug wat eruit ziet alsof die wat weggedrukt word?

Dus ik ging op google zoeken naar plaatjes van galoppirouette's... Hoe ziet dat er uit? Wat zie ik er zelf in?
O.a. dus dit bovenstaande plaatje tegen gekomen mét teugel contact en ik zie dat achterbenen er inderdaad meer onder gezet kunnen worden, een bekken dat nóg meer kantelt. Een rug zonder knik...

Nouja, ik zal het misschien wel even helemaal verkeerd zien dat kan!

Oh wat zou ik graag commentaar op je foto's geven, maar ik neem even Berties standpunt in acht sorry. Geen cap geen commentaar.

Anne_mieke88

Berichten: 5336
Geregistreerd: 30-06-10
Woonplaats: Onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 17:22

Volgens mij dient er een verbinding te zijn en moet het paard je hand op zoeken. En ik ben het zelf niet met je eens over het achterbeen. Deze komt teveel achter het spoor van de voorbenen. Dus treed niet genoeg onder de massa. Dit is wat ik zie.

Anne_mieke88

Berichten: 5336
Geregistreerd: 30-06-10
Woonplaats: Onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 17:23

_Marinke_ schreef:
Oh wat zou ik graag commentaar op je foto's geven, maar ik neem even Berties standpunt in acht sorry. Geen cap geen commentaar.

Nog niet eens gezien :') hahaha daar kijk ik weer overheen hahaha

SheeNegro

Berichten: 1510
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 17:25

Jullie gaan echt snel. B-)

Goh Nikki ik denk om tot de afbeelding te komen die laat zien is er een lange weg afgelegd. Zie het als Western. Jonge paarden worden op een gewone D trens ingereden met contact, hoger getraind komt daar een shank in en hangen de teugels in boogjes. Het paard in kwestie heeft dan zo verzameling van zichzelf dat hij in staat is zichzelf te dragen. Ook dit paard op de foto draagt volgens mij een stang en is in die mate zo verzameld en sterk genoeg dat hij zichzelf kan dragen.
Nike is in dit geval het jonge paard en moet dus nog leren zichzelf te dragen, hem dan geen steun bieden is hem reddeloos in de steek laten.
Naar mijn mening in dit stadium, op de manier hoe hij nu loopt is het losse contact geen blijk van zich zelf kunnen dragen maar zich vanuit de verkeerde spieren aanspannen.

Neemt niet weg dat hij lekker ontspannen is, je zou van daaruit naar contact kunnen rijden, de verzameling komt wel en het daarbij zich zelf dragen ook.

Mijn mening dan ;)

NikkivanOlst

Berichten: 7829
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 17:27

SheeNegro schreef:
Jullie gaan echt snel. B-)

Goh Nikki ik denk om tot de afbeelding te komen die laat zien is er een lange weg afgelegd. Zie het als Western. Jonge paarden worden op een gewone D trens ingereden met contact, hoger getraind komt daar een shank in en hangen de teugels in boogjes. Het paard in kwestie heeft dan zo verzameling van zichzelf dat hij in staat is zichzelf te dragen. Ook dit paard op de foto draagt volgens mij een stang en is in die mate zo verzameld en sterk genoeg dat hij zichzelf kan dragen.
Nike is in dit geval het jonge paard en moet dus nog leren zichzelf te dragen, hem dan geen steun bieden is hem reddeloos in de steek laten.
Naar mijn mening in dit stadium, op de manier hoe hij nu loopt is het losse contact geen blijk van zich zelf kunnen dragen maar zich vanuit de verkeerde spieren aanspannen.

Neemt niet weg dat hij lekker ontspannen is, je zou van daaruit naar contact kunnen rijden, de verzameling komt wel en het daarbij zich zelf dragen ook.

Mijn mening dan ;)


Dankjewel voor de tip!
Dit ga ik dan wel even doen met lessen, omdat ik heel bang ben dat hij straks weer gruwelijk achter de teugel gaat kruipen, en dat wil ik echt gaan voorkomen :)

SheeNegro

Berichten: 1510
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: België

Re: [FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 17:38

Aanvaard je de tip voor een deftige cap dan ook? :Y)

NikkivanOlst

Berichten: 7829
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 17:40

Ik ben bang dat ik die niet ga aanvaarden... Die pak ik er alleen bij op buitenrit of als ik ga springen/jong paard rij. Krijg enorme uitslag van dat ding... dus vandaar :)

Nynke_Mandy

Berichten: 3946
Geregistreerd: 29-05-11
Woonplaats: Kloosterburen (GR.)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 17:41

Leuke OP, ik ga ook weer meelezen :)

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 17:57

VisibreTeam schreef:
Relaxed was hij niet hoor :P Hij was erg voorwaarts en druk die dag.

Ik vind de achterhand redelijk mee komen, achterbeen vind ik redelijk onder de massa plaatsen dan wat hij normaal doet. En tsja, die teugel in de boog... Ik ben nog steeds van mening dat een paard super kan lopen zonder dat je helemaal contact moet hebben. Moet een paard juist niet 'loslaten' ?
[ Afbeelding ]

Er is wel contact, maar vreselijk minimaal :)



Voorwaarts, maar niet actief. Haha.

Ik vind het achterbeen ook te weinig onder komen. Hij hoort in het spoor van zijn voorhoef te komen. Lijkt alsof hij zijn rug nog aardig vast houdt.

_iDj_
Berichten: 588
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Opende (=Groningen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 18:14

LoveUggs: de quote van S_en_Z met daarin quote van Snackie: {Maar dan is je been altijd aanwezig. Krijg je dan niet het * ik val om * effect bij je paard als je dan je been los laat?} > {Hoezo zou je je benen willen afsteken dan? .... }
Het staat een beetje in het midden van jouw bericht. Tussen de dubbelen zit maar een kort ander stukje.

S_en_Z schreef:
VisibreTeam schreef:
Relaxed was hij niet hoor :P Hij was erg voorwaarts en druk die dag.

Ik vind de achterhand redelijk mee komen, achterbeen vind ik redelijk onder de massa plaatsen dan wat hij normaal doet. En tsja, die teugel in de boog... Ik ben nog steeds van mening dat een paard super kan lopen zonder dat je helemaal contact moet hebben. Moet een paard juist niet 'loslaten' ?
[ Afbeelding ]

Er is wel contact, maar vreselijk minimaal :)



Voorwaarts, maar niet actief. Haha.

Ik vind het achterbeen ook te weinig onder komen. Hij hoort in het spoor van zijn voorhoef te komen. Lijkt alsof hij zijn rug nog aardig vast houdt.

Helemaal eens. Ik zou veel gaan oefenen met wachten (aan je zit op een lager, constant tempo). Ik zou ook hele overgangen terug gaan rijden met de focus op terugrijden (naar halthouden en stap).

Air

Berichten: 19801
Geregistreerd: 15-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 18:16

Je ziet een holling inderdaad.
Wat ik bij alledrie mis is een ontspannen afhangende staart.. ze zwiepen er allemaal mee: onbalans.

Afbeelding
En hij kan dus gewoon afhangen ;)

evi188
Berichten: 17
Geregistreerd: 06-09-12

Re: [FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 18:23

yes weer een nieuwe, ik kruip weer terug in mijn meelezershoekje

Veulen84

Berichten: 10879
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 19:12

VisibreTeam schreef:
Ik ben bang dat ik die niet ga aanvaarden... Die pak ik er alleen bij op buitenrit of als ik ga springen/jong paard rij. Krijg enorme uitslag van dat ding... dus vandaar :)


Gelukkig kun je bij de dressuur niet vallen:
http://www.regiosportplaza.nl/images/500/828/1828-1.jpg

Geen commentaar van mijn kant, als instructeur ben ik niet verzekerd als me klanten zonder cap rijden.

NikkivanOlst

Berichten: 7829
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Dongen

Re: [FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 19:26

Natuurlijk kun je bij de dressuur wel vallen, waar stel ik dat? Je risico is alleen iets kleiner. (al blijf je een risico hebben, tsja, dieren...)

als mijn instructeur zou willen dat ik met cap reed deed ik dat rustig voor een uurtje, maar of ik er blij van word is een tweede ;)

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: [FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 20:04

Ik schuif mezelf ook weer in de mee lees modus :D

Heeft me enorm geholpen

Vandaag met dubbele lijnen ook.
Tot meneer zo met zijn mond bezig was, mij vergat. Ik m ineens los liet (Ineens 2 passen naar voren) waardoor hij zelf op zijn benen ging lopen.
Toen gooide hij zijn tong er over, gooide hem weer terug (nog extra na gekeken...) maar de motivatie was compleet weg.

Jammer dan. Dan maar lekker niets meer om, en balkjes lopen op stem commando (Ja, dat wil, heeft veel tijd voor gehad)

DaisyB94

Berichten: 1281
Geregistreerd: 22-03-12
Woonplaats: Alblasserdam

Re: [FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 20:28

Ik kom weer even binnevallen en in bijleesmodes. Heb het laatrte weken heel druk gehad met tentamens daarbij ziek geweest.

Vandaag les gehad van Alex van Silfhout. Hij werd een beetje gek van mijn teugelvoering (shame on me, heb er zoveel moeite mee XD :o ) dus hij besloot een knoop in mijn teugels te doen en ik moest voor de knoop blijven met mn handen. Hierna knapte mn paard echt super op, mooi front erop en mooi bijelkaar. *\o/* Ik ben blij heb het gevoel en licht weer gezien dus nu lekker verder puzzelen. Ook gefrustreerd dat ik weer eens mijn paard in de weg zit ooo wat is paardrijden toch moeilijk

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 20:29

Halloooooo nieuw topic! mooie opening!

Vandaag weer ontzettend blij gereden! nu nog dat gevoel weten vast te houden

juliedo24

Berichten: 991
Geregistreerd: 15-04-12
Woonplaats: Zwitserland

Re: [FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 20:34

ik volg :D

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Re: [FOTO]Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 20:35

klikt op like knop onder daisy's bericht.
Teugels vast houden is idd lastig!

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-13 20:36

Gevonden!
Even nog reageren op deze.

Sjolvir schreef:

Joolien schreef:

Idd dat was ik. Gebruik dat als geintje in mijn lessen maar t werkt wel

Ik krijg tijdens de crosslessen nou juist te horen dat ik niet als Anky moet rijden
He, de smileys doen het niet allemaal, mis die ene lachtende die met handje op de tafel slaat.

Piendumatre schreef:
hahahaha jij schrijft op wat ik dacht. Maar ik vond het niet netjes om het op te schrijven.

Niet om hoe Anky rijdt _O- misvatting, maar om dat ik niet zo moet proberen te dressuren tijdens het crossen :D :+
Da's dus niet ten nadele van Anky, maar ten nadele van mij 8-)

En nu bijlezen.