Citaat:Er zijn al veel topics waar gediscussieerd wordt over aan de teugel rijden, nageeflijkheid en aanleuning. Nu wil ik graag een fotoverzameling beginnen waarin niet alleen foto's geplaatst worden, maar ook hulp geboden kan worden aan elkaar. Probeer je eigen foto en die van andere van commentaar te voorzien zodat het ook een leerzaam topic wordt. Het is wel de bedoeling dat je alleen je eigen foto's plaatst. En het is handig om je niveau erbij te zetten. Commentaar geven op andere punten mag ook maar houdt het wel opbouwend.
Het vorige topic heeft de 100 pagina's bereikt
Teruglezen kun je hier:
[RT-D] [FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic)
[RT-D] [FOTO] Aan de teugel (fotoverzamelingstopic) Deel II
We zijn er meerdere malen op gewezen dat er een prettige sfeer hing in het vorige topic. Dit willen wij graag ook zo houden. Als je pittig commentaar hebt probeer dan ook te verduidelijken waarom iets niet goed is en wat voor effecten dat heeft en probeer er een leerzame tip aan te koppelen! Zo kan iedere meelezer ook meekijken en wordt het topic erg leerzaam. Er is genoeg ruimte om te discussieren maar houdt het netjes.
Durf foto's te plaatsen en probeer deze zelf ook van commentaar te voorzien. Het zou fijn zijn als je ook op je voorganger(s) reageert. Het is wel de bedoeling dat je alleen je eigen foto's plaatst. Je mag best via google een "zo moet het" foto met ons delen, maar liever geen "zo moet het dus niet" foto's. Dit om te voorkomen dat mensen die niets met het topic te maken hebben niet achter hun rug om afgebrand worden.
Linkjes van korte stukjes film mogen best bij je foto's gevoegd worden voor "extra" commentaar of tips.
Je zult merken dat er vaak uitgebreid commentaar gegeven wordt. Wat zo leuk is aan dit topic is dat de mensen die reageren niet als beste stuurlui aan wal staan maar juist heel gepassioneerd bezig zijn met paardrijden, er wordt niet alleen kritiek gegeven maar ook meegedacht en gediscussieerd wat "de" gouden tip voor jou zou kunnen zijn. "Aan de teugel" is niet alleen het krulletje van de hals, er komt nog zoveel meer bij kijken!
Mocht je iets niet snappen, stel dan gewoon je vraag. Of mocht je er heel anders over denken, graag opbouwend commentaar en hou het vriendelijk!

Nog even de foto's uit het laatste topic van pag.100
Silkaay schreef:Hmm ik ben in twijfel..
[ Afbeelding ]
Hoe vinden jullie hem hier lopen?
Zelf vind ik z'n halshouding wel goed, maar hij moet net nog iets meer zakken.
Z'n achterhand moet er ook nog een tikkeltje meer onder.
[ Afbeelding ]
Hier vind ik z'n houding beter
[ Afbeelding ]
Hier vind ik hem weer redelijk strak in z'n nek en achterhand is nog niet voldoende mee..
Bovenste 3 kan ik dus zeggen, dat hij redelijk strak loopt, net niet genoeg erdoor.
[ Afbeelding ]
Dit beeld vind ik wel net
mang schreef:Ik durf zelf echt niet op andere foto's te reageren, dus maar gelijk mijn eigen foto's
[ Afbeelding ]
Deze foto is recent. Ik heb van de een op de andere dag een enorm probleem met mijn handen. Ik hou namelijk mijn rechterhand 20 cm hoger als mijn linkerGeen idee waar dat ineens vandaan komt, ik doe het op ieder paard. Als ik mijn handen evenhoog houd voelt het ook ineens enorm onnatuurlijk? Maar ik rijd nu bijna alleen als mijn moeder erbij is zodat ze elke keer kan roepen HANDEN!! Zodat ik erop blijf letten en ze uiteindelijk weer fatsoenlijk kan houden...
Ik ben Preza nog aan het opbouwen na een hoop blessure en ellende. De fijnste periode die ik met haar heb gehad is augustus 2011, foto van toen:
[ Afbeelding ]
Deze foto vind ik dus ook fijner en daar was mijn houding ook beter, dus ik hoop binnenkort weer zo te kunnen rijden!
essie_blue schreef:Ik doe ook weer eens een poging!
Silkaay heb je moeite om hem uit te zitten? Zie dat je je bovenlichaam iets te ver naar voren buigt,
Dat zorgt ervoor dat je dus in galop niet netjes op je billen blijft.
In je paard zie ik wat spanning, op de eerste foto lijkt het alsof er teveel spanning staat op je buitenteugel.
Misschien wat zitlessen? Of een keer rijden zonder beugels?
Mang ziet er ontspannen uit! Wel lijkt het alsof hij op de eerste foto wat korte passen maakt, op de tweede foto lijkt hij wat ruimer te lopenwel misschien iets langer in de hals, maar dat geeft haar ook de ruimte. Maar erg netjes hoor, je hebt een mooie zit!
Nu ik weer, heb uit een reeks foto's van de fotograaf de volgende foto's gekozen, kan de rest ook niet laten zien. Ik laat mu dus foto's zien die er in een reeks foto's het netst waren. Toch zou ok het fijn vinden als jullie er eens heel kritisch naar kijken![]()
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Change3x schreef:Ben benieuwd wat jullie hier van vinden. Dit was de eerste keer dat ik op dit paard reed < van een vriendin..
Zelf ben ik niet zo goed in oordelen. :3
[ Afbeelding ]
carmenbrum schreef:Vinden jullie dat een pony die in mei 3 is geworden en sindsdien 2 a 3x per week een kwartiertje wordt gereden aan de teugel moet lopen? Hebben jullie verder nog tips voor mij?
[ Afbeelding ]
2e x erop draven
[ Afbeelding ]
Wat later.
Hou het commentaar netjes en onderbouwd, zodat weer voor een gezellige en fijne volgende 100 paginas ertegenaankunnen!
Veel plezier!