Citaat:Er zijn al veel topics waar gediscussieerd wordt over aan de teugel rijden, nageeflijkheid en aanleuning. Nu wil ik graag een fotoverzameling beginnen waarin niet alleen foto's geplaatst worden, maar ook hulp geboden kan worden aan elkaar. Probeer je eigen foto en die van andere van commentaar te voorzien zodat het ook een leerzaam topic wordt. Het is wel de bedoeling dat je alleen je eigen foto's plaatst. En het is handig om je niveau erbij te zetten. Commentaar geven op andere punten mag ook maar houdt het wel opbouwend.
Het vorige topic heeft de 100 pagina's bereikt

Teruglezen kun je hier:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=105&t=1569294&
We zijn er meerdere malen op gewezen dat er een prettige sfeer hing in het vorige topic. Dit willen wij graag ook zo houden. Als je pittig commentaar hebt probeer dan ook te verduidelijken waarom iets niet goed is en wat voor effecten dat heeft en probeer er een leerzame tip aan te koppelen! Zo kan iedere meelezer ook meekijken en wordt het topic erg leerzaam. Er is genoeg ruimte om te discussieren maar houdt het netjes.
Durf foto's te plaatsen en probeer deze zelf ook van commentaar te voorzien. Het zou fijn zijn als je ook op je voorganger(s) reageert. Het is wel de bedoeling dat je alleen je eigen foto's plaatst. Je mag best via google een "zo moet het" foto met ons delen, maar liever geen "zo moet het dus niet" foto's. Dit om te voorkomen dat mensen die niets met het topic te maken hebben niet achter hun rug om afgebrand worden.
Linkjes van korte stukjes film mogen best bij je foto's gevoegd worden voor "extra" commentaar of tips.
Je zult merken dat er vaak uitgebreid commentaar gegeven wordt. Wat zo leuk is aan dit topic is dat de mensen die reageren niet als beste stuurlui aan wal staan maar juist heel gepassioneerd bezig zijn met paardrijden, er wordt niet alleen kritiek gegeven maar ook meegedacht en gediscussieerd wat "de" gouden tip voor jou zou kunnen zijn. "Aan de teugel" is niet alleen het krulletje van de hals, er komt nog zoveel meer bij kijken!
Mocht je iets niet snappen, stel dan gewoon je vraag. Of mocht je er heel anders over denken, graag opbouwend commentaar en hou het vriendelijk!
Ik ben ook actief in het nieuwe topic, ik kijk mee en zal reageren waar ik kan!
Wat mij betreft de mooiste quotes uit het vorige topic:
R_ali_R schreef:Ik vergeet soms ook om plezier in het rijden tehouden, het moet leuk zijn!
Door dit topic ben ik weer met beide benen op de grond gezet je moet plezier houden en het anders gewoon niet doen.
Door ... en ... en alle andere die tips hebben gegeven. Ben ik langzaam uit het dipje dat ik had omhoog aan het klimmen en kan ik jullie niet genoeg bedanken, soms heb je gewoon een vreemde nodig die je flink de waarheid kan zeggen.
Dus ga ik binnenkort weer een foto of filmpje laten maken om te kijken of jullie de vooruitgang ook zien die ik voel!
MyWishMax schreef:JoycexLynn12 schreef:Ik vind het ook positief dat je hem beloond..
Moraal van het filmpje: gewoon rijden, ontspannen en als het misgaat zijn er nog veeeeeel meer proeven. Komt goed
bertie schreef:Het valt me zo vaak op dat mensen kennelijk het gevoel hebben dat ze iets uit moeten leggen, zich moeten verantwoorden.![]()
Mensen hoeven helemaal niets uit te leggen. Niemand hoeft zich te 'verantwoorden'.
Het is gewoon zoals het is.![]()
We doen allemaal stinkend ons best, en niets is FOUT.![]()
'Fout' zou zijn als je beter zou weten, en tóch doorgaat.![]()
Paardrijden IS niet simpel. En wij zijn gewoon niet perfect. Laten we dat vooral begrijpen, en er over kunnen lachen.![]()
Pas als we er over kunnen lachen kunnen we loslaten. En dan kan paardrijden ineens zomaar LEUK worden!
bertie schreef:R_ali_R schreef:Ik geniet er ook elke dag van helemaal nu het zo goed gaat. Het zakken doet hij niet continu maar in kleine stukjes en het gebeurt ook nog niet elke dag, maar ik werk er wel naar toe dmv oefeningen.
En het is inderdaad NU NU NU genieten en dat doe ik NU ook zeker elke dag weer
![]()
Precies!
![]()
![]()
Weet je wat zo grappig is? Dit topic gaat over 'aan de teugel'.
Het heeft ALLES te maken met BLIJ rijden!![]()
![]()
BLIJ rijden .. FIJN rijden .. hoe kun je 'aan de teugel' eigenlijk beter omschrijven?![]()
Bertie, bedankt voor je geweldige "oog" in het vorige topic. Hopelijk ben je er in het nieuwe topic ook af en toe. Al begrijpen we natuurlijk allemaal dat je het heel erg druk hebt.
Lees mee, leer met en van je paard en het belangrijkste.. geniet!
Okee, de "laatsten" uit het vorige topic. Om ze een eerlijke kans te geven. In het vorige topic is er op een aantal al gereageerd.

mandy358 schreef:Helaas geen hele recente foto's, dit is al van behoorlijk wat maanden geleden.
Wat je dus niet ziet is wat de laatste maanden veel beter gaat, het ontspannen lopen
en het buigen.
Ben toch benieuwd wat jullie ervan vinden.
Ik krijg 1 keer in de week een half uur priveles
Sjolvir schreef:Hier nog zo'n hark... die van de spanning soort malloot wordt.. (dit is dus hoe NIET een proef te rijden! gestresst)
Resultaat...
stresskip te paard, net voor begin van proef.
nekje niet hoogste punt, net te diep, neus moet er iets meer uit, pinguin voeten (vooral rechts, daar mis ik helemaal de controle).
voeten, amaj, wat ben ik aan het doen?
En aangezien een plank niet meekan gaan, kan stresskip het niet meer uitzitten en gaat achterover hangen.
Wederom neus moet er meer uit, dan ik nek ook meteen hoogste punt.
Stresskip doet hier nog wel haar best, om handjes naar voren te steken, maar niet met veel resultaat.
Stresskip was ook nog ergens blij mee! Oke niet meteen dit momentje, kom hier niet de gebroken lijn af weer op de hoefslag.
Maar ik was hier blij mee, omdat hij maand geleden niet de contra kon (dat heet ik ging op moment dat ik contra wou,
anders rijden, liet hem eigenlijk in de steek, waardoor hij uit galop viel of over sprong).
Sinds 1 week kan ik met hem in de contra gewoon een volte 15 meter rijden en gaat hij gewoon door, heb geleerd
hem dan niet in de kou te laten staan, allicht dat ik het ondersteunen nog wat overdrijf, maar ben zo trots op zwartje!
Hoofd hals houding idem als vorige plaatjes.
En omdat stresskip aan eind van proef geen idee meer heeft wat ze aan het doen is..
Hij wordt hier trager, dan ga ik prutsen, gevolg hij gaat dan duiken ik ga meer prutsen en uiteindelijk wordt hij 3 meter lang,
loopt met zijn hoofd in de grond en komt echt niet meer vooruit.
Omdat ik dan teveel eraan wil zitten, moet erafblijven en laten lopen!
volgende keer misschien wijntje drinken voor ik ga starten (maar ik drink niet.. zucht..)
foto's kwaliteit is wat ahum slecht, want het zijn foto's van het beeldscherm.
XmissdaphX schreef:Oeee leuk!
Hoe vinden jullie die van mij??
Succes met leren in het nieuwe topic.. en onthoud...
Rij Blij!

(Op deze foto mag ook gereageerd worden)