Opleidingen paarden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TESSMIEN

Opleidingen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 10:20

Ik moet gaan kiezen welke kant ik op wil voor de studie.

Ik hou super veel van dieren maar ik ben helaas allergisch voor katten honden konijnen cavia's etc.
Maar niet voor paarden !
Daarom zoek ik een opleiding speciaal met bijna alleen maar paarden.
Welke opleiding ? Welk niveau is ervoor nodig ? (Vwo > Ath/gym ?) Hoelang duurt die opleiding ? enzevoort.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen !
Veel liefs Tessa

ZusJacobs

Re: Opleidingen paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 11:25

Je hebt de opleiding paardenhouderij management, maar wat wil je later gaan doen met paarden? Opleiding moet natuurlijk wel nut hebben lijkt mij ;)

TESSMIEN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-11 11:26

Iets met paarden .. dat maakt mij neit zoveel uit
maar geen hoeven kappen x] dat lijkt me veel te zwaar

nolanlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 11:27

Het is natuurlijk wel leuk om een paardenopleiding te gaan doen, maar wat wil je er mee bereiken? Wil je later op een stal gaan werken? Eigen stal beginnen? Doorgaan als proffesionele ruiter?

Als je verder weinig ambities en talent (ook niet onbelangrijk) hebt, zal het lastig worden later een baan te krijgen in de paarden. Denk hier goed over na!

BeauNicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 12:55

Ik wil de opleiding Horse & Health gaan doen van het NHB Deurne, hiervoor heb je gewoon vmbo-t niveau nodig.

parfumflesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 18:23

Talent en gevoel vind ik wel erg belangerijk. Maar ook wat ik vaak zie en merk, is dat meiden de opleiding doen omdat ze gek zijn op paarden en het leuk vinden maar er komt veel meer bij kijken, 9 van de 10 mensen stopt met de opleiding omdat ze het zwaar vinden en denken alleen maar te kunnnen rijden op de paarden, maar dat is het niet het is keihard werken..dat vergete de meeste..

Duuk2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 22:07

En zeer weinig toekomstperspectieven.
Als je van huis uit al een grote stal/stoeterij/manege oid hebt, dan wordt het natuurlijk al makkelijker. Heb je totaal geen connectie daarmee, dan wordt een baan vinden nog knap lastig.

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 22:09

Behalve als je een hbo opleiding gaat doen waarbij je nog andere kanten op kan. Bijv. Stoas daar kan je later lesgeven aan paardenklassen ;)

xSaarSaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 20:40

Als je nu vwo/gymnasium doet zou je ook kunnen kiezen voor een universitaire studie ipv. hbo/mbo, dan zou je bijv. diermanagement kunnen gaan doen en kan je daarmee vele kanten op.