Citaat:'Het overgewicht van de ruiter heeft een negatief effect op het paard'
Wat vinden jullie hiervan?
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:'Het overgewicht van de ruiter heeft een negatief effect op het paard'
Lotte1990 schreef:Ja, helaas zie ik dat nogal eens voorbij komen ja.
Maar het ligt er maar net aan of diegene mee zit met de beweging of niet, hoe groot het paard is, hoe het zadel ligt en de ruiter zit.. Het opstappen lijkt me hoe zwaarder hoe vervelender en slechter worden voor (de rug van) het paard.
ZusJacobs schreef:Wat wil je bereiken met deze stelling? Volgens mij zijn de meeste het wel eens dat het aan de maat van het paard ligt en hoe goed de ruiter kan rijden.
bandita schreef:En bijvoorbeeld zoiets, dit is niet een persoon met overgewicht... maar wel degelijk te zwaar voor dat paardje, dit zou een negatief effect hebben!
http://horstermeerpolder125jaar.web-log ... pony_1.jpg
bandita schreef:ZusJacobs schreef:Wat wil je bereiken met deze stelling? Volgens mij zijn de meeste het wel eens dat het aan de maat van het paard ligt en hoe goed de ruiter kan rijden.
Ik ben benieuwd of jullie vinden, ongeacht of iemand goed kan rijden, het gewicht van de ruiter invloed kan hebben op bijvoorbeeld de rug van het paard!
bandita schreef:ZusJacobs schreef:Wat wil je bereiken met deze stelling? Volgens mij zijn de meeste het wel eens dat het aan de maat van het paard ligt en hoe goed de ruiter kan rijden.
Ik ben benieuwd of jullie vinden, ongeacht of iemand goed kan rijden, het gewicht van de ruiter invloed kan hebben op bijvoorbeeld de rug van het paard!
MontyRulezz schreef:Waarom zou iemand ueberhaupt op een paard/pony willen stappen als die er veels te zwaar voor zou zijn??
En een paard kan heel veel hebben, dus je moet toch al top zwaar zijn. Waarom je paard/pony kapot willen rijden??
MontyRulezz schreef:Nee, dat snap ik, maar waarom zou je als ruiter op een paard willen gaan rijden die je gewicht eigenlijk niet kan dragen??
bandita schreef:Citaat:'Het overgewicht van de ruiter heeft een negatief effect op het paard'
MontyRulezz schreef:Ik vind dat als je twijfelt je eens een foto van jezelf zou moeten laten maken als je op het paard zit, dan zie je precies hoe het eruit ziet en waarom het wel/niet kan....