Hoe zouden jullie een draver omscholen??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

justme83

Hoe zouden jullie een draver omscholen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 14:24

Hey hey!!

Ik ben vanaf 1 mei trotse eigenaar van een superbrave makke 10 jarige dravers ruin...

Jullie kunnen denk ik wel al raden wat de vraag is...

Hoe kun je het beste een draver omscholen?? Leren galoperen, nagevelijk laten lopen enz enz....

Ben benieuwd naar jullie tips en ervaringen!!

Ciao! ;)

Anoniem

Re: Hoe zouden jullie een draver omscholen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 14:28

Zoals elk groen paard wordt door gereden.

Speciefeke tips is toch vrij lastig als er niks over het paard wordt vertelt. Is hij al onder het zadel geweest, weet je zeker dat hij moeite heeft met galoperen onder het zadel, wat is hij gewend, hoe sterk is hij in zijn spieren ect.

justme83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 14:32

Hij kan wel galoperen maar heeft daar moeite mee... Hij heeft voorheen wel gekoerst, maar sinds hij daar mee gestopt is voornamelijk recreatief gereden...
Hij is erg rustig.. dus ik verwacht eigenlijk niet echt een gemene streek van hem oid, maar als ik goeie tips krijg kan ik het voor ons allebei misschien iets vergemakkelijken....

Heb trouwens ook wel instructie hoor! Daar ben ik wel heel blij mee.. maar ik zou graag jullie kijk hierop willen weten!!

justme83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 16:20

zijn er ook mensen met ervaring hiermee?

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 16:22

ikke ik heb altijd een draver gehad zei is tot haar 6e op de baan geweest en heeft daarna als fok merrie gedient
ik moest haar nog helemaal doorrijden omdat je enkel zadelmak was
en het enige wat ze kende met been is rennennnn!!!!!

justme83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 16:28

precies.... Hoe heb jij dat opgelost??

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 16:31

Je paard gewoon dressuurmatig rijden, lekker neerwaarts en ontspannen. Zoveel mogelijk op je zit en benen en proberen spanning te vermijden.

Het is een gewoon paard hoor ;-)

Laat je niet wijsmaken dat een Draver bij voorbaat niet geschikt zo zijn.

Heel veel plezier met je paard!

justme83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 16:35

ooh maar dat doe ik ook niet hoor!! Dravers zijn erg veelzijdig! Maar omdat de galop bij de draver een aandachtspuntje is.... vroeg ik mij af hoe andere dit opgelost hebben...

en plezier is het allerbelangrijkste!!

Misty2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 16:38

mijn moeder heeft ook een draver gehad en kwam dus ook van de banen af, en wist ook niet wat rond maken is, rechte lijnen, hard draven, en als je terug wou gaan en iets tegenhield met je hand ging die dus harder :n
maar stukjes bij beetjes werd het beter,
ga veel voltes rijden ( wel veel afwisseling ) zorg dat die goed op stem hulp reageert,
ga anders eerst longeren, omdat je dus overgangen naar stap wil maken ga je diep zitten en iets tegenhouden en voor een draver is het harder gaan dus als je zorgt dat hij op je stem reageerd ben je al heel ver. ik zou je aanraden om les te volgen, dan kom je iedere week wat anders tegen en iedere week leert je paard iets bij, en veel oefenen het is niet zomaar in een jaartje over.. je bent daar wel langer mee bezig.
en om meteen te galoperen lijkt me niet de beste optie. laat eerst netjes op je been reageren en ga later bezig met de galop.

maarja succes

justme83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 16:41

thnx... goeie tip om met de galop te wachten...

Ik ga ook zeker lessen nemen hoor! Ik krijg elke week les... dus ik ben benieuwd... En hoeft allemaal niet snel te gebeuren,.... als het allemaal maar goed gebeurt...

RoyalMemory

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 16:55

Je moet gewoon je eigen paard bekijken, ze reageren allemaal verschillend. Sommigen galoperen meteen in een handgalopje en een ander rijd je meteen lekker rond. En bij sommigen duurt het langer en ook wel eens heeeeeeel lang. Daar kun je van tevoren niets over zeggen.

justme83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-09 17:17

RoyalMemory schreef:
Je moet gewoon je eigen paard bekijken, ze reageren allemaal verschillend. Sommigen galoperen meteen in een handgalopje en een ander rijd je meteen lekker rond. En bij sommigen duurt het langer en ook wel eens heeeeeeel lang. Daar kun je van tevoren niets over zeggen.

dat is dan ook weer waar....

AnnaMichiels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-09 17:20

Ik heb ook een draver 'omgeschoold'
Het beste wat je kan doen is vooral les nemen, je kan dit niet in je eentje oplossen want je leert allemaal verkeerde dingens aan , maar zo te horen heb je een goede lesgeefster.
Wat ik met mijn draver heb gedaan is op het begin veel gelongeerd.
Zo leerde hij zijn balans en evenwicht in galop goed.
Voor de rest is het nogal moeilijk te zeggen wat je allemaal kan doen, gewoon rustig blijven oefenen en geduld hebben.
EN zeker de instructrise eh ;)

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 13:13

Ligt heel erg aan het paard, hoe je het het beste aan kan pakken. De ene is heel makkelijk en galoppeert snel de andere heeft veel meer oefening en trucjes nodig. Kijk gewoon naar je eigen paard en wat die al kan en wat hem makkelijk afgaat. Alle Dravers die ik tot nu toe heb gereden waren allemaal anders en moet je dus ook anders benaderen :)