bitloos met nevzorov(de waarheid!)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SETEFURII
Berichten: 3257
Geregistreerd: 06-03-06

bitloos met nevzorov(de waarheid!)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 19:24

Laatst bijgewerkt door SETEFURII op 08-03-09 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Splash_

Berichten: 12350
Geregistreerd: 06-10-03
Woonplaats: Bij Spot <3

Re: bitloos met nevzorov(de waarheid!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:25

Volgens mij komt dit niet door het bit :)

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Re: bitloos met nevzorov(de waarheid!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:26

oeps, voetstuk te klein geworden? :D

SETEFURII
Berichten: 3257
Geregistreerd: 06-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 19:27

waarom maakt hij 'reclame' voor bitloos en verklaart hij dat hij mega bitloos is, als hij eigelijk zijn paarden ook met een bit rijdt?

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:27

Heeft iemand dan ooit werklijk gedacht dat deze man al die rotkunsten aanleerde met fluisteren en lieve klopjes?
Hoe naief kun je zijn :=

Billy

Berichten: 20710
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:28

SETEFURII_ schreef:
waarom maakt hij 'reclame' voor bitloos en verklaart hij dat hij mega bitloos is, als hij eigelijk zijn paarden ook met een bit rijdt?

Omdat bitloos de hype is en dus verkoopt....
En zeker als mensen geloven dat je dit allemaal bitloos, zweeploos en strafloos aan kunt leren gooit hij hoge ogen.......

SETEFURII
Berichten: 3257
Geregistreerd: 06-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-09 19:29

Billy schreef:
Heeft iemand dan ooit werklijk gedacht dat deze man al die rotkunsten aanleerde met fluisteren en lieve klopjes?
Hoe naief kun je zijn :=

vond het al verdacht, maar velen vinden het geweldig en denken dat 't echt zo is :Y)

Marliee

Berichten: 1005
Geregistreerd: 28-01-08

Re: bitloos met nevzorov(de waarheid!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:32

Jeetje ik had al een vermoeden ja dat hij dit niet allemaal met lieve dingen etc. voor mekaar kreeg. Maar dit bevestigt het bij mij wel ja!

rakni
Berichten: 2985
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: op het dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:33

hmm, als een paard op een moment zonder veel druk iets doet, geloof ik niet dat het op een andere manier deze kunstjes heeft geleerd eigenlijk. Maar ik geloof dat "zonder druk" rijden niet kan.
Tja, en ik reed ook niet altijd zoals ik nu rijd. Dus foto's van vroeger zeggen mij niet zoveel.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:34

Ziedaar de wet van de allmighty dollar....

dejavu

Berichten: 3576
Geregistreerd: 22-03-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:36

Ik moet eerlijk zeggen dat die tweede foto nou niet bepaald getuigt van diervriendelijk paardrijden.
Geen idee trouwens of dit van zijn bitperiode is.
Ts, ik vind je topictitel erg speculatief. Er staat tussen de haakjes 'de waarheid', terwijl je later aangeeft dat je niet weet in welk verband deze foto's zijn gemaakt.

Lijkt me een uitermate boeiende discussie, maar wel op een gedegen manier.

higgins

Berichten: 1139
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 19:47

Het lijken in ieder geval geen hele oude foto's.
Hoe lang doet hij dit nu ?

Ik zet er wel vraagtekens bij....

Arabesk

Berichten: 28675
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:23

Zoals velen onder ons reed ook N. eerst met bit. De bit-foto komt uit de tijd dat hij nog met bit reed. Hij komt daar ook openlijk voor uit.

Wie goed zoekt in mijn oude berichten ziet ook dat ik ergens nog aanraad dat een paard dat z'n stal smerig maakt het beste in een stand gezet kan worden :+.

Laatst werd ik gemaild door iemand dat er ergens nog een foto van mij op i-net zwerft dat ik met bit rij, ik moest 'm maar snel weghalen. Toen zei ik 'waarom?'

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd ;-)

Dani_
Berichten: 4087
Geregistreerd: 31-08-07
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-09 21:32

Het zijn wél oude foto's ... Deze discussie is toch ook al eens geweest op bokt? En hoezo 'wat je ziet' en 'hoe het zit'? De foto's lijken niet echt door iemand gemaakt die gecamoufleerd in de bosjes ligt en vreest voor zijn leven ...

Ik heb hele albums vol uit de tijd dat ik nog met bit reed := .

Ninthe

Berichten: 1164
Geregistreerd: 22-08-07
Woonplaats: Friesland

Re: bitloos met nevzorov(de waarheid!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 00:45

Ik snap niet waarom het zo'n taboe is dat hij met een bit word gesingaleerd eigenlijk. Mits hij het goed gebruikt is daar niets mis mee vind ik.

Nee, de tweede foto ziet er misschien niet helemaal lekker uit, maar dat komt meer door de oefening die hij uitvoert, vind dat het bit daar overigens niet stoort verder ;)

RoosvanBlue

Berichten: 1899
Geregistreerd: 30-04-06

Re: bitloos met nevzorov(de waarheid!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 21:17

Toevallig zat ik net wat filmpjes te kijken van Nevzorov en Honza Blaha en me af te vragen of ik wel moet geloven dat dit allemaal diervriendelijk is aangeleerd.

Deze foto vind ik niet zo schokkend. Maar al had ik deze foto niet gezien, ik heb zo mijn twijfels.

Ik geloof best dat je gewillige paarden dingen aan kan leren, maar de houding waarin ze lopen kan je volgens mij echt niet zomaar zonder hulpmiddelen bewerken. Dat is eigenlijk mijn grootste vraagteken bij dit hele verhaal.

magda_90
Berichten: 32282
Geregistreerd: 24-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 22:02

Arabesk schreef:
Zoals velen onder ons reed ook N. eerst met bit. De bit-foto komt uit de tijd dat hij nog met bit reed. Hij komt daar ook openlijk voor uit.

Wie goed zoekt in mijn oude berichten ziet ook dat ik ergens nog aanraad dat een paard dat z'n stal smerig maakt het beste in een stand gezet kan worden :+.

Laatst werd ik gemaild door iemand dat er ergens nog een foto van mij op i-net zwerft dat ik met bit rij, ik moest 'm maar snel weghalen. Toen zei ik 'waarom?'

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd ;-)


Amen :)

Ik vraag mij toch echt steeds af wat het nut ervan is om steeds dit soort foto's van internet te plukken en vervolgens 20 of meer pagina's op bokt erbij te scoren.

Winston007
Berichten: 306
Geregistreerd: 17-04-08

Re: bitloos met nevzorov(de waarheid!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 22:22

mmmmm....nou denk eerder idd dat op de tweede foto gewoon verzet is,doordat hij een bepaalde oefening wilt uitvoeren.
Maar geen verzet op het bit,eerder verzet tegen het zweepje(nouja zweepje, zeg maar gerust zweep!!) hahaha.

Femke16

Berichten: 833
Geregistreerd: 14-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 23:11

Ik heb er geen mening over eigenlijk. Het is slechts een foto waarvan ik alleen van de eerste foto een filmpje heb gezien dat mijn hart echt deed bonken. Niet omdat hij bitloos rijd, Maar omdat de samenwerking tussen mens en paard zo goed te zien was op dat filmpje en ook meerdere filmpjes van hem. Ik weet dus simpelweg niet wat er gaande was op die foto met bit. Het lijkt in ieder geval op een mis communicatie...want beide lijken ze niet tevreden... nou, dat vind ik ervan:)

Norway_girl

Berichten: 2046
Geregistreerd: 27-11-06
Woonplaats: Noorwegen

Re: bitloos met nevzorov(de waarheid!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 10:23

Ik vind het geen exuus. Maar het verbaasd me ook niet :n

Alicia2u

Berichten: 3418
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: Zundert

Re: bitloos met nevzorov(de waarheid!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 10:26

Honza heeft bij Pat Parelli in de leer gezeten, daar heeft hij óók met bit gereden. Later werd hij te goed en is hij zijn eigen weg gegaan.

Rubiquil

Berichten: 412
Geregistreerd: 06-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 10:34

Even een offtopic vraag over de foto die in de eerste post staat:

Die eerste foto, is dat een oefening die in stilstand wordt uitgevoerd of is dit een oefening waarbij het paard voorwaarts gaat? Weet de TS misschien het bijschrift van de foto?

Ik hoop dat dit gewoon een soort van spaanse pas in stilstand is (sorry ik ken de termen niet)
Als de pas in stap wordt uitgevoerd blijft de achterhand nogal achter op deze foto :=


Ik heb zelf weleens een filmpje van Nevzorov gezien, het ziet er idd erg spectaculair uit zo zonder optoming al die moeilijke oefeningen, maar ik twijfel er niet aan dat dit ook allemaal net zo vredelievend is aangeleerd.

Norway_girl

Berichten: 2046
Geregistreerd: 27-11-06
Woonplaats: Noorwegen

Re: bitloos met nevzorov(de waarheid!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 10:41

Ik heb trouwens gehoord dat er op zijn forum toelichtig van hemzelf bij deze foto`s zou staan?

Norway_girl

Berichten: 2046
Geregistreerd: 27-11-06
Woonplaats: Noorwegen

Re: bitloos met nevzorov(de waarheid!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 20:06

Ik heb zojuist over de foto`s gehoord van een leerling van hem uit Norskie land. Het blijkt dat deze foto`s 6 jaar oud zijn en dit uit zijn tijd is dat hij bij de klassieke heute ecaule zat. Deze foto`s zijn niet bij hem thuis gemaakt, en hij heeft meerdere keren in de meda gezegd dat hij spijt heeft van deze tijd.
Ja begrijpelijk! Maar ik blijf erbij dat zijn manier van denken veelste kort door de bocht is wat betreft het rijden met hulpmiddelen. :)
Ik had deze foto`s nooit eerder gezien en en nooit wat over in de media gezien!

Esperanza

Berichten: 3286
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Ramsau am Dachstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 21:04

Arabesk schreef:
Zoals velen onder ons reed ook N. eerst met bit. De bit-foto komt uit de tijd dat hij nog met bit reed. Hij komt daar ook openlijk voor uit.

Wie goed zoekt in mijn oude berichten ziet ook dat ik ergens nog aanraad dat een paard dat z'n stal smerig maakt het beste in een stand gezet kan worden :+.

Laatst werd ik gemaild door iemand dat er ergens nog een foto van mij op i-net zwerft dat ik met bit rij, ik moest 'm maar snel weghalen. Toen zei ik 'waarom?'

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd ;-)


Bekeerd of niet...... Ik rijd met bit niet zo 'vriendelijk' als hij hoor.

En eh, dat hij er eerlijk voor uit komt, praat niet goed dat hij blijkbaar een grote bruut is. Dat is wel duidelijk op die foto's.

Jeez, dit soort bekeerlingen kan ik niet never nooit niet serieus nemen.

De gestopte rokers zijn erger als de niet rokers?