Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Chicascas schreef:Ken het ook niet, maar ik heb ook een paard die scheef gereden is en zijn linkerachterbeen niet aan het werk wil zetten, maar als ik op dat been ga lichtrijden, verandert er absoluut niets aan de manier van zijn lopen. Ben dus wel een beetje benieuwd of het altijd helpt.
maar ken het verder dus ook niet
Precious20 schreef:Wat wil dit nu zeggen? Dat de beide achterbenen van mijn paard zwak zijn?Of is er mss toch een gat in de theorie van de nieuwe instructrice?? Anyway, ik heb haar een mailje gestuurd met mijn ervaringen van gisteren. Ben eens benieuwd welke uitleg ik daarop krijg
Precious20 schreef:Zoals beloofd een update![]()
Of is er mss toch een gat in de theorie van de nieuwe instructrice?? Anyway, ik heb haar een mailje gestuurd met mijn ervaringen van gisteren. Ben eens benieuwd welke uitleg ik daarop krijg![]()
Het zal mss best een goede oefening zijn om de achterbenen aan te sterken, maar ik vind het wel straf dat ze het zo liet schijnen dat mijn paard zo liep omdat dat zijn zwakke been was, terwijl dat niet de echte reden is.
Iig ik houd jullie op de hoogte. Volgende week heb ik weer een les van de 'nieuwe' instructrice!
Urielle schreef:Precious20 schreef:Wat wil dit nu zeggen? Dat de beide achterbenen van mijn paard zwak zijn?Of is er mss toch een gat in de theorie van de nieuwe instructrice?? Anyway, ik heb haar een mailje gestuurd met mijn ervaringen van gisteren. Ben eens benieuwd welke uitleg ik daarop krijg
Hoe zat dit nu? Ik ben benieuwd om te lezen, ik ken deze methode niet.
Luckystory schreef:Ik vraag me af van wie je les hebt? (Mag per pm)
Ik heb ook eens een lesje gehad hierop gebaseerd. (Bedoeling is regelmatiger te lessen, maar mijn paard is momenteel ziek dus het is er nog niet van gekomen.)
Ik heb een nogal flegmatiek paard en ik ben ook gewend haar heel voorwaarts te houden. Het feit dat dat niet mocht, had ik het toch wel erg moeilijk mee. Ik had het idee dat paard maar wat liep te sloffen. De beoogde ontspanning kwam ook niet. Ik had het gevoel dat ze er geen moment 'lekker doorheen' kwam.
Als ik normaal rijd komt dat moment meestal wel. Voor mijn gevoel was het gebrek aan voorwaartse energie hier de reden van. (Als er geen voorwaartse energie is, kan je ook niets opvangen natuurlijk)
Mogelijk heeft de ziekte van mijn paard hier wel iets mee te maken. (Ze is al langere tijd niet 100%) Maar dat kan ik nu niet beoordelen. In ieder geval wil ik het nog een paar keer proberen om te kijken of ik het gevoel kan vinden en hoe mijn paard er verder op reageert.