De Mythe van Vriendelijkheid

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DL_

Berichten: 5256
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: Lith, NB

Re: De Mythe van Vriendelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 22:19

Marije1984 schreef:
Tja ik denk dat ik liever een te losse dan een te strakke kinketting zie.

Maar ik snap niet waarom je de kinketting te los of te strak zou doen. De inwerking is anders en niet zoals het hoort.
In de proef moet de ketting ook goed zitten, dus welk zin heeft het om hem losser of strakker te doen?


Dit is het enige waar ik nog even op in ga.
Dat bedoel ik nou, Q is heel vaak, heel goed in manipuleren. Knipoog Hier word dus al gepraat van een té strakke of té losse kinketting. WIE zegt in hemelsnaam dat de ketting té los zit, toevallig heb ik dit stuk ook gelezen en anky zegt inderdaad dat ze de kinketting bij de jongere paarden graag 'wat losser' doet, dat hoeft niet in te houden dat deze té los zit, zoals Q hier wel impliceert. Q, hou je bij de feiten, en bij hetgeen je zeker weet, en STOP met interpreteren en impliceren, dat is namelijk niet je sterkste punt.

QQQQ

Berichten: 3730
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Haarlem

Re: De Mythe van Vriendelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 22:26

DresslOver schreef:
Ik zeg ook niet dat alleen anky's zo'n paarden rijden. Wederom denk ik dat jij hier nogal creatief intepreteerd Knipoog . Ik zeg ook helemaal niet dat deze paarden enkel gereden kunnen worden door haar en haar methodes, het enige wat ik zeg is dat deze paarden anders zijn en ook om een andere aanpak vragen. Die kan je nu eenmaal niet aanpakken met handschoentjes, dat doen deze paarden immers ook niet met jou.
En ik zeg enkel dat die "andere aanpak" bij sommige ruiters nogal meevalt en bij andere ruiters weer extreem anders is. Als een paard niet netjes is met jou, mist ie respect - en respect is iets heel anders dan angst (moet je nl verdienen, niet afdwingen).
Overigens wordt ook altijd geroepen dat "haar methodes" toepasbaar zijn op allerlei typen paarden (wordt o.a. in Tineke's nieuwe boek een punt van gemaakt) - heet of flegmatiek, dus dat kan ik ook niet helemaal rijmen met jouw gedachtengang.
Overigens gaat de kinketting losser met de gedachte vriendelijker te zijn, niet vanuit de gedachte dat "dit soort paarden een andere aanpak nodig hebben".
DresslOver schreef:
Q, laat ik je een tip geven, ga lezingen of boeken schrijven ofzo, maar ga vooral geen discussies meer aan. Boeken praten tenminste niet terug, krijg je ook geen tegenspraak.
Ik denk dat jij meer problemen met tegenspraak hebt dan ik Pling .

QQQQ

Berichten: 3730
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Haarlem

Re: De Mythe van Vriendelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 22:28

DresslOver schreef:
Dit is het enige waar ik nog even op in ga.
Dat bedoel ik nou, Q is heel vaak, heel goed in manipuleren. Knipoog Hier word dus al gepraat van een té strakke of té losse kinketting. WIE zegt in hemelsnaam dat de ketting té los zit, toevallig heb ik dit stuk ook gelezen en anky zegt inderdaad dat ze de kinketting bij de jongere paarden graag 'wat losser' doet, dat hoeft niet in te houden dat deze té los zit, zoals Q hier wel impliceert. Q, hou je bij de feiten, en bij hetgeen je zeker weet, en STOP met interpreteren en impliceren, dat is namelijk niet je sterkste punt.
Je bedoelt feiten zoals die foto van Edward eerder dit topic met de stang op 90 graden Verward Die beelden zijn er namelijk ook van de niet nader te benoemen amazone uit het Hoefslag artikel die de ketting heel vriendelijk "iets losser" doet.

Als de schaar verder dan 45 graden kan doorslaan, zit de ketting los.

DL_

Berichten: 5256
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: Lith, NB

Re: De Mythe van Vriendelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 22:36

Q, sinds wanneer is edward anky? Ok, want daar hadden we het dus over niet over edward. Knipoog edward z'n stang slaat daar ver door..

Ik heb dat nieuwe boek van tineke ook, heb hem nog niet uit, maar dat stuk wat jij aan haalt heb ik ook gelezen. Inderdaad daar zeggen ze dat die methode voor ieder paard toepasbaar is, dat stak mij ook, in mijn ogen vraagt ieder paard nl. over een andere aanpak en benadering. Maargoed.
Natuurlijk moet een paard ook respect voor je hebben (overigens denk ik echt dat jij een verkeerd beeld van mij hebt.. ) Maar dan nog is zon paard vaak toch heet, en onstuimig, respect of niet, ze zijn gewoon niet mak, en deze moe tje af en toe gewoon harder aanpakken als een ander. met de nadruk op; AF EN TOE.. !!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110897
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: De Mythe van Vriendelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 22:37

@ Q Nou schrijf een brief naar de bond en aanklagen die hap! Per slot van rekening zijn ze dan bij de officiele bittencontrole grondig fout gegaan en kunnen ze van jou nog een hoop leren Haha!

SONY

Berichten: 2141
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Regio Rijnmond

Re: De Mythe van Vriendelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 22:39

Pfffttt wat een gedoe weer zeg.. Vork
Niemand is perfect dus ook Anky niet, maar ze heeft zichzelf inmiddels wel bewezen en dat kan niet iedereen zeggen, maar er word wel vollop commentaar geleverd. En nou ben ik helemaal geen fan van Anky ofzo, maar heb wel zoiets spreek je wel weer als jezelf op topniveau rijd Knipoog

En alles wat een topruiter doet is niet per definitie goed.. en gaat erom op welke manier je het gewenste resultaat bereikt, dat kan goedschiks en kwaadschiks..


Iedereen maakt fouten... maar als een topruiter een fout maakt stampen we die meteen de grond in? Kijk eerst maar eens najezelf inplaats van, naar de fouten van een ander! Vork

DL_

Berichten: 5256
Geregistreerd: 25-01-06
Woonplaats: Lith, NB

Re: De Mythe van Vriendelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 22:40

Hoge bomen vangen veel wind SONY.. Knipoog

QQQQ

Berichten: 3730
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Haarlem

Re: De Mythe van Vriendelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-07 22:58

DresslOver schreef:
Q, sinds wanneer is edward anky? Ok, want daar hadden we het dus over niet over edward. Knipoog edward z'n stang slaat daar ver door..
Vergelijkbare beelden zijn er van Anky, zoals ik ook al zei. Ik verwees naar Edward, omdat die in dit topic gepost is.
DresslOver schreef:
Ik heb dat nieuwe boek van tineke ook, heb hem nog niet uit, maar dat stuk wat jij aan haalt heb ik ook gelezen. Inderdaad daar zeggen ze dat die methode voor ieder paard toepasbaar is, dat stak mij ook, in mijn ogen vraagt ieder paard nl. over een andere aanpak en benadering. Maargoed.
Natuurlijk moet een paard ook respect voor je hebben (overigens denk ik echt dat jij een verkeerd beeld van mij hebt.. ) Maar dan nog is zon paard vaak toch heet, en onstuimig, respect of niet, ze zijn gewoon niet mak, en deze moe tje af en toe gewoon harder aanpakken als een ander. met de nadruk op; AF EN TOE.. !!
AF EN TOE is iets anders dan een heel ander systeem toepassen. Ook het makste paard heeft AF EN TOE een wilde dag en moet je dan iets anders mee omgaan. Als die paarden ALTIJD zo zijn, is er echt iets mis in de communicatie en/of opvoeding.

@SONY: Lees de titel: het gaat niet om Anky, maar om die Mythe, die Anky toevallig recent weer heeft weten te versterken. Dat men hier alleen over het Anky-aspect kan doorzagen kan ik helaas niet helpen (al heb ik meermalen verzocht de discussie weer op de Mythe te focussen...)

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Re: De Mythe van Vriendelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-07 23:23

"Wat geforceerd gaat, kán er niet goed uit zien" - Xenophon

Goofy44

Berichten: 2045
Geregistreerd: 18-05-05

Re: De Mythe van Vriendelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 00:29

Mensen zijn alleen vriendelijk als ze, zonder inspanning van zichzelf, van een ander iets terug verwachten. Je zou dat ook op ruiter en paard kunnen betrekken. Lachen

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: De Mythe van Vriendelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 11:12

Als een methode op ieder paard toepasbaar is wil dat nog steeds niet zeggen dat het ook op ieder paard toegepast ZAL worden.

secricible

Berichten: 25725
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: De Mythe van Vriendelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 15:08

mijn hoofdstel heeft precies ditzelfde plekje, zonder stang en trens of een bit met hefboomwerking. GEwoon een dubbel gebroken trensbitje.
Hoe dat komt? Doordat meneer bezweet is na het rijden en overal jeuk heeft. En niets is dan zo lekker als eventjes schuren, zelfs als dat niet mag van baasje.
En inderdaad, dit leer van anky's hoofdstel is waarschijnlijk verschrikkelijk zacht, dat is meestal zo met kwaliteit hoofdstellen, dus daar zal het heel snel inkomen.

Heb je overigens ook gezien dat het een deukje is dat midden in het hoofdstel zit? En niet een stukje dat gewoon "opgestroopt" is.. Dit lijkt me dus eerder iets dat niet is ontstaan door het aantrekken van de stang.

Kieffer

Berichten: 5981
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: De Mythe van Vriendelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 15:10

secricible schreef:
mijn hoofdstel heeft precies ditzelfde plekje, zonder stang en trens of een bit met hefboomwerking. GEwoon een dubbel gebroken trensbitje.
Hoe dat komt? Doordat meneer bezweet is na het rijden en overal jeuk heeft. En niets is dan zo lekker als eventjes schuren, zelfs als dat niet mag van baasje.
En inderdaad, dit leer van anky's hoofdstel is waarschijnlijk verschrikkelijk zacht, dat is meestal zo met kwaliteit hoofdstellen, dus daar zal het heel snel inkomen.

Heb je overigens ook gezien dat het een deukje is dat midden in het hoofdstel zit? En niet een stukje dat gewoon "opgestroopt" is.. Dit lijkt me dus eerder iets dat niet is ontstaan door het aantrekken van de stang.

Je vergeet iets negatiefs te zeggen over Anky, nu telt jouw reactie niet mee!! Koe

grapje, ik denk precies hetzelfde als jij

A10
Berichten: 2870
Geregistreerd: 19-12-04

Re: De Mythe van Vriendelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 16:48

DresslOver schreef:
Inderdaad daar zeggen ze dat die methode voor ieder paard toepasbaar is, dat stak mij ook, in mijn ogen vraagt ieder paard nl. over een andere aanpak en benadering. Maargoed.


Zetten ze dat er niet in om de verkoopcijfers wat omhoog te krikken? Nu is 't boek voor iedereen geschikt Knipoog

Anoniem

Re: De Mythe van Vriendelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 17:05

QQQQ schreef:
Overigens wordt ook altijd geroepen dat "haar methodes" toepasbaar zijn op allerlei typen paarden (wordt o.a. in Tineke's nieuwe boek een punt van gemaakt) - heet of flegmatiek, dus dat kan ik ook niet helemaal rijmen met jouw gedachtengang.


Is ook zo. Maar daarom zoekt Anky nog wel een paard uit wat haar echt goed past, en dat zijn nu eenmaal hete donders. Geef haar eens ongelijk, zij moet er de ring mee in, jij niet!

en met je verhaal over hefboomwerking: hoeveel paarden heb jij zelf eigenlijk structureel gereden op S&T? Nagelbijten / Gniffelen

Hoe sterk de hefboomwerking van de stang is hangt van 2 punten af. Hoe strak de kinketting staat en hoe strak het stangbakstuk zit. Als die beide vrij los zitten heeft de stang echt veel vrijheid voordat het paard druk ondervind van de hefboomwerking. Een doorgeslagen stang zegt alleen maar dat de kinketting/bakstuk heel los zijn zodat het die beweging kan maken. Een stang waarvan de kinketting strakker aanlegt krijgt je namelijk niet in die positie zonder de kaak te breken. Simpele natuurkunde.

Ipsilonka

Berichten: 5869
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: De Mythe van Vriendelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 21:24

Het is hier al geschreven maar ook mijn eerste gedachte was dat zo'n plekje op zo veel manieren daar gekomen kan zijn. Misschien had hij inderdaad jeuk en heeft lekker aan zijn eigen been geschuurd. Of wellicht op een lompe manier ergens achter blijven hangen in stal, op de poetsplaats. Er zijn talloze redenen te verzinnen. En jij vind er weer het allernegatiefste in. En wie ik ben ? Iemand die meerdere malen in de week met stang + kinketting rijd, omdat mijn hete fjordenknollie anders buiten niet te houden is Tong uitsteken (waarschijnlijk ben ik nu ook uitgerangeerd als discussiegenoot haha)

QQQQ

Berichten: 3730
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Haarlem

Re: De Mythe van Vriendelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 21:31

secricible schreef:
Heb je overigens ook gezien dat het een deukje is dat midden in het hoofdstel zit? En niet een stukje dat gewoon "opgestroopt" is.. Dit lijkt me dus eerder iets dat niet is ontstaan door het aantrekken van de stang.
Heb je ook het origineel op de "cover" van Hoefslag gezien? Is duidelijk van rechts naar links "gestroopt". Zit daar een vast passantje aan het bakstuk dat precies op de goede plek zit.
Zep schreef:
Hoe sterk de hefboomwerking van de stang is hangt van 2 punten af. Hoe strak de kinketting staat en hoe strak het stangbakstuk zit. Als die beide vrij los zitten heeft de stang echt veel vrijheid voordat het paard druk ondervind van de hefboomwerking. Een doorgeslagen stang zegt alleen maar dat de kinketting/bakstuk heel los zijn zodat het die beweging kan maken. Een stang waarvan de kinketting strakker aanlegt krijgt je namelijk niet in die positie zonder de kaak te breken. Simpele natuurkunde.
Inderdaad, pure natuurkunde dus zelfs (of moet ik zeggen juist Verward )iemand die géén paard rijdt kan mijn redenatie volgen.
Helaas zegt een doorgeslagen stang niet "alleen dat". Wel dat de ketting te los moet zitten (mits kaak en ketting inderdaad niet gebroken zijn). Een heel los bakstuk werkt niet, dan ligt de stang te laag in de mond en zo'n stang is te zwaar om daar teveel mee te spelen.
Wel zou je het bakstuk te strak kunnen doen plus de ketting te strak, om dan weinig stang-uitslag te krijgen, maar heel snel druk achter de oren en van de ketting - maar ik denk dat voor iedereen duidelijk is dat dat onvriendelijk is...

secricible

Berichten: 25725
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: De Mythe van Vriendelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 22:45

nee, heb de hoefslag niet thuis liggen, maar zie wel vlak bij het bakstuk dat het cirkeltje sluit. Kan het niet uitleggen, maar er zit letterlijk een half cirkeltje, kan er geen opgestroopt idee van maken. Wellicht kijk ik morgen eventjes naar de echte cover

WinBinChes

Berichten: 6718
Geregistreerd: 30-05-04

Re: De Mythe van Vriendelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 22:46

DresslOver schreef:
Marije1984 schreef:
Tja ik denk dat ik liever een te losse dan een te strakke kinketting zie.

Maar ik snap niet waarom je de kinketting te los of te strak zou doen. De inwerking is anders en niet zoals het hoort.
In de proef moet de ketting ook goed zitten, dus welk zin heeft het om hem losser of strakker te doen?


Dit is het enige waar ik nog even op in ga.
Dat bedoel ik nou, Q is heel vaak, heel goed in manipuleren. Knipoog Hier word dus al gepraat van een té strakke of té losse kinketting. WIE zegt in hemelsnaam dat de ketting té los zit, toevallig heb ik dit stuk ook gelezen en anky zegt inderdaad dat ze de kinketting bij de jongere paarden graag 'wat losser' doet, dat hoeft niet in te houden dat deze té los zit, zoals Q hier wel impliceert. Q, hou je bij de feiten, en bij hetgeen je zeker weet, en STOP met interpreteren en impliceren, dat is namelijk niet je sterkste punt.


Ik heb het niet over Anky, maar in het algemeen wat het voordeel ervan is.

WinBinChes

Berichten: 6718
Geregistreerd: 30-05-04

Re: De Mythe van Vriendelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-07 22:48

Ik dacht dat we hadden besloten om het te hebben over de mythe van vriendelijkheid en iedereen raast maar door over Anky en dal allemaal vingers richting Q. Laten we dan allemaal eerlijk zijn en het plekje laten voor wat het is

QQQQ

Berichten: 3730
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Haarlem

Re: De Mythe van Vriendelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-07 23:22

Marije1984 schreef:
Ik dacht dat we hadden besloten om het te hebben over de mythe van vriendelijkheid en iedereen raast maar door over Anky en dal allemaal vingers richting Q. Laten we dan allemaal eerlijk zijn en het plekje laten voor wat het is
Goed plan!
We hebben al 2 mythes: De vriendelijke losse kinketting en het vriendelijke iets langer (losser) gelaten bakstuk.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: De Mythe van Vriendelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-07 02:30

Ik weet niet of je het zo mag stellen, gezien je openingspost...
Je concludeerd nav een interview over het bit gebruik door AvG én nav foto's van de optoming van Salinero én nav het hoofdstel dat Salinero droeg op de OS in 2004 en dan mn de conclussies die jij trekt nav hetgeen er te zien is op die foto's.
Alles bijelkaar heb je het dus over AvG, haar OS paard en zijn optoming op de OS die nu nog steeds in gebruik is.

Ervan uitgaande dat het hoofdstel niet voor het eerst gebruikt is op de OS van 2004, minimaal 2 X per dag in handen is (en dan heb ik het nog niet over het gebruik tijdens de wedstrijden/training) en laten we het kort houden 2003 tot heden = 4 jaar X 2 X aantal gebruiksdagen (en dan ga ik van het minimum uit, en vergeten we de vervoerskeren en vervoersslijtage) dan is het niet raar dat een passant van en blindesluiting zo'n slijtplek laat zien... echter op de solofoto indezelfde hoefslag zijn we diezelfde slijtplek niet, gezien het feit dat er geen bitten worden gebruikt met onafhankelijke inwerking, is het al niet meer een feit dat het komt door de inwerking van de stang als het paard het draagt...
Maar ik zoek geen hond om te slaan met de stok die ik heb gevonden.

mijn onderschrift zou kunnen zijn:
Rijden zonder hoofdstel kan inderdaad een plezier zijn om naar te kijken indien het paard gereden wordt door een expert, maar een amateur die zo rijdt kan een enorm discomfort en rugpijn bij het paard veroorzaken.
Maar bovenal is het alleen door middel van been, zit en hand mogelijk om de onnatuurlijke activiteit van het plaatsen van een groot lichaam op de rug van een paard te compenseren, zodat het voor het paard draaglijk wordt en hopelijk plezierig wordt een ruiter te dragen.'

QQQQ

Berichten: 3730
Geregistreerd: 17-03-04
Woonplaats: Haarlem

Re: De Mythe van Vriendelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-07 22:53

Alane, als ik 't over AvG wilde hebben, had ik dat wel in de titel gezet, had ik ook meer views gekregen Pling .
Ik heb dit onderwerp al vaker aangesneden hier op bokt, nu was er eens een artikel waarin het vriendelijk zijn van de losse kinketting expliciet aan bod kwam & dus was dit aanleiding om dit verder aan te kaarten.

Hoe lang dat hoofdstel al dan niet is gebruikt weet jij niet, en doet er ook niet toe. Het bakstuk hoort helemaal niet zo ver naar voren te kómen...

Wat jij bedoelt met "solofoto" en met bitten "met onafhankelijke inwerking" weet ik niet: leg eens uit?

Anyhows, we zouden het over de mythe gaan hebben, maar jij blíjft maar doorzagen over AvG...

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: De Mythe van Vriendelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 01:53

QQQQ schreef:
Alane, als ik 't over AvG wilde hebben, had ik dat wel in de titel gezet, had ik ook meer views gekregen Pling .

je begint je topic met:
QQQQ schreef:
In de hoefslag van 22 feb was een stuk over Bitten, waarbij het vooral ging om Salinero's Stang&Trens optoming. Hierbij waren foto's en een kort interview met Anky geplaatst. Enkele dingen verbaasde mij toch erg (al was het niet voor het eerst dat ik zoiets hoorde/las...).

Kun je iedere titel bovenplaatsen... maar je hebt het over Salinero (paard van.. AvG) Het interview van AvG en de foto's van het paard van AvG... Waar heb je het dan over? AvG als Mythe? of de paarden van AvG als mythe? óóff het rijden van AvG is een mythe?

QQQQ schreef:
Ik heb dit onderwerp al vaker aangesneden hier op bokt, nu was er eens een artikel waarin het vriendelijk zijn van de losse kinketting expliciet aan bod kwam & dus was dit aanleiding om dit verder aan te kaarten.
Ik zie anders geen enkele verwijzing naar welk topic dan ook, enkel verwijzingen naar het artikel in de hoefslag over AvG en Salinero en zijn hoofdstel

QQQQ schreef:
Hoe lang dat hoofdstel al dan niet is gebruikt weet jij niet, en doet er ook niet toe. Het bakstuk hoort helemaal niet zo ver naar voren te kómen...

MIS... het is het olympisch hoofdstel van Salinero en dus minimaal 3 jaar oud... jij concludeerd en ik mag concluderen... Als jij mijn conclusie in twijfel trekt dan ..... zijn de jouwe net zo twijfelachtig MAAR dan kan ik en vooral mag ik concluderen, als jij niet openstaat voor andere conclusies, dat die van jouw minder draagkracht hebben dan de mijne Haha!

QQQQ schreef:
Wat jij bedoelt met "solofoto" en met bitten "met onafhankelijke inwerking" weet ik niet: leg eens uit?

In diezelfe hoefslag staat nog een foto, van het hoofdstel van Salinero, van de andere kant genomen, en daar zie je die slijtage niet. Wat ik dus bedoel, uitgaande van het optomen vanaf de linkerkant, dat het door de inwerking van de hand bij het optomen er dus meer slijtage kan komen aan die linkerkant. Als je dan ziet dat de slijtplek links op dezelfde hoogte zit als het passantje en ... + geen slijtplek zichtbaar rechts... wat zou dan je conclussie zijn? Dat ze links sterker inwerkt dan rechts? Is bij een ongebroken niet onafhankelijk rotenrend mondstuk onmogelijk..

QQQQ schreef:
Anyhows, we zouden het over de mythe gaan hebben, maar jij blíjft maar doorzagen over AvG...

Dit wordt een beetje een dooddoener van jou om niet op directe vragen te hoeven antwoorden..., daarbij heb ik volgens mij maar 3 X in di topic een reactie geplaatst en niet 1 X over AvG, maar ik mag me vergissen Haha!

Equidea

Berichten: 6347
Geregistreerd: 10-07-05

Re: De Mythe van Vriendelijkheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-07 02:21

vraag het anky zou ik zeggen.