Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Mayflower_ schreef:0maris0 schreef:@Cassidy er stond toch duidelijk bij in de beginpost van de ts er vaker op zat..
Dus helaas niet eenmalig..
Inderdaad.. En de botten zijn nog niet eens volgroeid van een anderhalf jarige. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om op mijn jaarling te gaan zitten.
Authentic schreef:Ach man, als je daadwerkelijk 1x op zo'n dier zit dan is 't niet zo dat hij gelijk kromme poten, een ingezakte rug en een trauma oploopt. Goed is 't niet, maar overdrijven kan ook hoor. Een paard hoeft geen fysieke schade op te lopen als d'r op gezeten wordt op die leeftijd, als hij echter aan 't werk moet met iemand op z'n rug of op de volte wordt 't een ander verhaal. Maar noem mij 'ns wetenschappelijke onderzoeken naar de fysieke schade van het ZITTEN op een enter?! Jonge paarden springen ook wel 'ns op elkaar, als ze daar gelijk kromme poten van krijgen dan moeten opfokkudde's ook maar verboden worden.
Authentic schreef:Ohja gelukkig doen jonge paarden rustig aan met elkaar en alles maar 1x.
De enige schade waar ik me zorgen om zou maken met een enter waar op gezeten is, is de psychische schade, concentratievermogen is nou niet bepaald iets dat er al in zit op die leeftijd -alhoewel dat bij QPA's wel meevalt, maar in dat andere topic wordt zelfs afmaken in de mond genomen door sommigen.
Mayflower_ schreef:0maris0 schreef:@Cassidy er stond toch duidelijk bij in de beginpost van de ts er vaker op zat..
Dus helaas niet eenmalig..
Inderdaad.. En de botten zijn nog niet eens volgroeid van een anderhalf jarige. Geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om op mijn jaarling te gaan zitten.
Binckydenice schreef:Nou daar hoeven het niet eens penny meiden voor te zijn, je hebt soms idioten op deze aardkloot rondlopen, ja sorry hoor maar mensen zijn niet goed wijs als ze op een enter gaan zitten .. Waar zit je verstand dan vraag ik me af, dat kan gewoon echt niet en het is echt belachelijk dat ze dat zelf niet snappen. Waarschijnlijk weten ze zelf ook dondersgoed dat het niet kan, maar willen ze het niet zien of hebben ze gewoon een onwijs bord voor hun kopPennymeiden die niet weten wat ze aan kunnen richten....