KiWiKo schreef:jouw lijst is er niet fszelfs niet een
ik heb mijn vier mensen genoemd die ik grootheden vind..........
graag antwoord op mijn vraag
U moet wel lezen en niet uw onzin schrijven.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Paardentango schreef:Was even wat 'paardenogen' aan het bekijken, opstrooien en wat hooi gegeven. Even nadenken over wat er geschreven staat. Hoop erbij zeg !
Als ik dan wat stro opstrooi en stuk voor stuk bij ze een plak hooi op de gornd leg denk ik; "Waarom komen jullie toch nooit ècht in verzet, wij mensen kunnen zo akelig doen tegen jullie, en tegen elkaar, waarom val je me niet aan of gooi je me van je rug af.'
Het antwoord van hun is dat ze er geen reden toe hebben, sterker nog ze bedenken het amper. Ze willen aardig zijn tegen ons. Bovendien zijn wij zo slim dat ze het niet eens meer zouden kunnen bedenken, want wij weten er wel raad mee.
Even logica, en nee ik ben niet boos, ik ben wel sterk betrokken. Maar meer bij het paard, of paarden dan bij de beroemde mensen. Als je op het inrijterrein niet op of achter de loodlijn zou mogen rijden dan zou de hele discussie nu iet op gang zijn.
Dàt is gewijzigd, in Aachen kwam de discussie op gang meen ik. Maar daar ging het een paar stappen te ver en daar werd wat van gezegd. Daar is de discussie op gang gekomen, hoe moest men daar op reageren. Janssen (met dubbel s) wist het wel, die was niet op zijn mondje gevallen.
In de proeven durf ik het je niet een twee drie te zeggen, behalve dat ik me verbaas over vel opgekropte paarden. Achter lopen ze niet lekker, en voor lijkt het zo 'anders'.
Maarre, ik ben niet boos, waarom zou ik.
Nee, ik ben wel gevoelig voor paarden, ze kunnen zelf niks zeggen, en kan daardoor op vermeende ellende soms wat sterker op reageren. Meer niet.
Ze noemen het ook wel 'gevoelig' nèt als paarden.
Paardentango schreef:Dàt is gewijzigd, in Aachen kwam de discussie op gang meen ik. Maar daar ging het een paar stappen te ver en daar werd wat van gezegd. Daar is de discussie op gang gekomen, hoe moest men daar op reageren. Janssen (met dubbel s) wist het wel, die was niet op zijn mondje gevallen.
Professor schreef:Een citaat van een official die mij het volgende beschreef.
Er werd gevraagd door een mevrouw van B. op een bijeenkomst of er Nederland geen officials meer waren(voor de dressuur), toen werd er dus een rijtje opgenoemd, waarbij diegene die mij dit vertelde werd opgemerkt door mevrouw van B maar die ken ik helemaal niet.
Daarbij is deze al meer dan 30jaar erbij, maar hij is lastig en reageerd wel wanneer er achter de loodlijn gereden word, en de optoming niet in orde is. (hij is lastig)
Wil met dit korte berichtje alleen maar zeggen dat de laatste jaren de ruiters te veel "macht" gekregen hebben, en dat de officials en jury te veel marionetten geworden zijn.
Net zo als dat de "Schaukel" in de GP, door sterke lobby van Nederland uit de GP gehaald is.
Denk dat de "vakmensen" te weinig courage hebben om werkelijk in te grijpen in het voordeel van de paarden.
MarcelDufour schreef:Professor schreef:Is dit niet een typisch Nederlandse mentaliteit???
Eerst gedogen en dan proberen terug te draaien, doen ze met de coffeeshops ook, en dat lukt ook niet zo goed.
Heeft niets met Nederland te maken! Dit is een FEI reglement, en daar heeft Nederland zich gewoon aan te houden. Wel vermoeiend hoor, al die opmerkingen die nergens op slaan.
MarcelDufour schreef:Professor schreef:Een citaat van een official die mij het volgende beschreef.
Er werd gevraagd door een mevrouw van B. op een bijeenkomst of er Nederland geen officials meer waren(voor de dressuur), toen werd er dus een rijtje opgenoemd, waarbij diegene die mij dit vertelde werd opgemerkt door mevrouw van B maar die ken ik helemaal niet.
Daarbij is deze al meer dan 30jaar erbij, maar hij is lastig en reageerd wel wanneer er achter de loodlijn gereden word, en de optoming niet in orde is. (hij is lastig)
Wil met dit korte berichtje alleen maar zeggen dat de laatste jaren de ruiters te veel "macht" gekregen hebben, en dat de officials en jury te veel marionetten geworden zijn.
Net zo als dat de "Schaukel" in de GP, door sterke lobby van Nederland uit de GP gehaald is.
Denk dat de "vakmensen" te weinig courage hebben om werkelijk in te grijpen in het voordeel van de paarden.
Precies zoals jij het beschrijft, is het. Nou, ze kunnen het dak op die topruiters. Ik zal op ieder concours dat ik het zie er wat van zeggen. Mij durven ze echt niet te behandelen hoe ze die toezichthouders behandelen. Want ik betaal ze met gelijke munt terug.
MarcelDufour schreef:Precies zoals jij het beschrijft, is het. Nou, ze kunnen het dak op die topruiters. Ik zal op ieder concours dat ik het zie er wat van zeggen. Mij durven ze echt niet te behandelen hoe ze die toezichthouders behandelen. Want ik betaal ze met gelijke munt terug.
Professor schreef:Waarom niet een beetje humor.
Maar gedogen kennen wij in het buitenland niet, dat woord niet, daarom mijn opmerking, gewoon humor.
Alleen geheel niet met Nederland te maken daar twijvel ik zeer sterk aan, zeker bij de dressuur.
Daar zijn door de lobbyisten vanuit Nederland vele dingen veranderd, zeker in de proeven.
De F.E.I. is ook een orgaan waar mensen werken, en men kan vaak daaraan merken dat het vaak een politiek spel is.
Een macht spel, geld is macht.
MarcelDufour schreef:andafries schreef:Als die toezichthouders er wel wat van durven te zeggen moeten zij een hele papier winkel invullen en opsturen naar de FEI. Maar daar wordt niks met die papierwinkel gedaan. Sommige stewards vinden dat zo frusterend dat zij dat beroep als agentje spelen niet meer uit willen oefenen. Dat zijn meestal diegene die er wel wat van durven te zeggen maar dat degene die achter hen dient te staan er niks aan doet. Het hele steward systeem zoalls tijdens de wereldruiterspelen in Den Haag was steld nu al niks meer voor.
Stewards hoeven helemaal geen papierwinkel in te vullen! Ze melden aan de jury wat ze geconstateerd hebben, en die sturen het naar de FEI!! En die moeten sowieso van alles opsturen.
En als de steward geen zin heeft om de regels na te leven, dan moet ie lekker opzouten, en stellen we een volgende aan. Net zo lang tot we wel geschikte stewards gevonden hebben. Anders meld ik me vrijwillig, kijken hoeveel praatjes ze dan nog hebben. Dus vind ik dit geen goed argument. Het mag niet, dus gewoon naleven die handel. Niks meer, en niks minder.
Paardentango schreef:Hoe belàchelijk ik het ook vind dat er regels zouden moeten komen.
J01andA schreef:Marcel, laat jij je door iemand (al dan niet bekend) aanspreken over jouw losrij-praktijken / training tijdens een parcours? Stel het eens andersom.
J01andA schreef:Waar precies staan in de FEI reglementen dat tijdens het losrijden de neus niet achter de loodlijn mag komen?
Michael1104 schreef:@marcel, als achter de LL verboden wordt, dan kunnen ze beter het springen ook afschaffen...
Professor schreef:Wanneer men een waarschuwing krijgt moet men eerst slikken, maar meestal weet men drommels goed waarom.
Er zijn genoeg manieren op het afrijterrein die men uittest of uit getest worden hoe ver mag ik gaan.
Maar met hyperflexie heeft men geen tussen weg, het is gewoon tegen de regelementen.
Daar is geen een beetje rood.
Dat is rood.
Paardentango schreef:Misschien Marcel kun je tussen je eigen wedstrijdjes door steward zijn bij de dressuur (top).
Mijn zegen heb je hoor, ècht.
Je klinkt heel stijdvaardig en dat mag ik wel.
Paardentango schreef:Professor schreef:Wanneer men een waarschuwing krijgt moet men eerst slikken, maar meestal weet men drommels goed waarom.
Er zijn genoeg manieren op het afrijterrein die men uittest of uit getest worden hoe ver mag ik gaan.
Maar met hyperflexie heeft men geen tussen weg, het is gewoon tegen de regelementen.
Daar is geen een beetje rood.
Dat is rood.
Maar het màg, en het gebeurt ook, daar gaat het toch allemaal om? Pofessor? Anderen?
Zit ik dan mis...