Ik zie soms ook springruiters gemeen in de mond trekken, of zwaar neerkomen. om nog maar van dressuur te zwijgen, zeker op hoogste niveau. Ik denk dat geen enkele paardensport ideaal is.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nessah schreef:het verbaast mij ook niet dat ze meestal haflingers,fjorden en ijslanders gebruiken en je geen volbloed arabieren ziet.. want die pikken dit soort dingen niet.
Nessah schreef:@Lusitana: Ik heb slechter gezien.. Ik snap nooit dat mensen dat zeggen.. Dus als ik in elkaar geslagen wordt maar persoon B vermoord is dat van mij in eens minder erg? Nee.. Dus dat vind ik van dit soort dingen ook niet. Feit dat paarden opeens links-rechts-stop-galop moeten kan niet niet rustig aan ze vragen, dus niet buitenbinnen erbij om ook te sturen met je benen maar gewoon linker teugel trekken om hem om te laten gaan. Ik vind dit niet rechtvaardig tegenover de paarden en het verbaast mij ook niet dat ze meestal haflingers,fjorden en ijslanders gebruiken en je geen volbloed arabieren ziet.. want die pikken dit soort dingen niet.
eierhoofd schreef:Ik vind het bewonderenswaardig. Die ruiters zitten echt muurvast op het paard.
Wat mij opvalt in het filmpje is dat inderdaad het veld vrij klein is, maar dat de paarden op veel momenten volledig de vrije teugel krijgen, dat de ruiters de paarden nauwelijks in de weg zitten en dat je weinig verzet ziet van de paarden. Ik kan alleen maar dromen van een paard dat direct stilstaat als ik val!
Het is een totaal ander iets dan wat men gewend is in de paardensport, maar denk dat veel ruiters alleen maar kunnen dromen van zo'n vaste zit en incasseringsvermogen (qua vallen). Paarden kunnen keren om een dubbeltje, net als bij Polo.
*knip*
Lusitana schreef:*knip*
Ik begrijp volkomen je medeleven (medelijden) met het paard als buitenstaander, en je hebt uiteraard ook gewoon recht op je mening, maar als je erbij bent en je kunt de paarden echt aankijken, dan ziet het er toch anders uit. Ik kon althans geen rollende ogen en oren naar achteren, en totale verwarring en/of pijn ontdekken. Nogmaals, kijkend vanuit mijn zeer kleine ervaring ermee.
Als stuntteams of nepridders in ene themapark weet ik het hoelang naast hun paarden hangen is het okay, maar als ze het in een sport een paar seconden doen is het plots erg?
Dat soort dingen bedoel ik. Het is maar hoe je het bekijkt...
Ik heb hier trouwens helemaal geen ruiters zien vallen, behalve 1 die wat raar moest "afstappen" omdat hij niet goed had aangesingeld...![]()
Het ligt er dus blijkbaar maar aan naar welke ploeg je kijkt.