Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
piepenfiets schreef:Feitelijk is de vergelijking in dit topic niet eerlijk.Klassieke rijkunst is een systeem wat ontwikkeld is vanaf Xenophon tot nu,goed of slecht,Baucher heeft ook zn plaats in die ontwikkeling.Academische rijkunst is een methode van 1 persoon,te weten Bent Branderup die zijn methode zelf benoemd heeft en die zichzelf heeft benoemd tot grootmeester,king of his own kingdom.Net als bv Antoine de Bodt ,neemt hij bepaalde onderdelen uit het systeem.In mijn ogen is dat hetzelfde als wanneer ik buxushaagjes in mijn tuin plant en die vervolgens ga vergelijken met de tuinen van versailles.Met alle respect,ook van BB's methode heb ik veel geleerd,hem hier tegenover een eeuwenoud systeem met vele grote "ontwikkelaars" zetten is echt te veel eer
xmarliez schreef:Er staat wel meer onzin op het internet hoor Cherie78. Als alles waar zou zijn zouden we niet meer naar school hoeven, dan kunnen we gewoon internet afstuinen naar de juiste antwoorden.
Professor schreef:En die 13e heb ik in mijn boekenkast, en die is juist zo belangrijk, omdat hij daarin toegeeft zijn leven lang zo gereden te hebben wat niemand na kan doen.
ART_UMA schreef:Kun je deze zin toelichten, ik snap 'm niet.
xmarliez schreef:Ik zeg hier helemaal niets over jouw post wat betreft Baucher, ik reageer op jouw post wat betreft onzin op het internet.
cherie78 schreef:Tegenwoordig moeten leerlingen/studenten ook veel van het i-net halen voor hun studie.
cherie78 schreef:Tegenwoordig moeten leerlingen/studenten ook veel van het i-net halen voor hun studie.
Professor schreef:cherie78 schreef:Tegenwoordig moeten leerlingen/studenten ook veel van het i-net halen voor hun studie.
Dat is juist, maar wel uit wetenschappelijke verantwoorde bronnen. En niet van wiki of wat dan ook.
En daar heeft men andere internet contacten voor nodig, zoals verbindingen met Universiteiten, Bibliotheken. Dat is wel wat anders als zomaar uit het internet wat te "halen.
Men kan voor wetenschappelijke onderbouwde artikelen zich inloggen bij zulke instituten, maar dan moet men daar een toestemming voor hebben.
Citaat:En men moet er vaak voor betalen, in ieder geval als men full text artikelen wil lezen.
Professor schreef:Citaat:En men moet er vaak voor betalen, in ieder geval als men full text artikelen wil lezen.
Natuurlijk, maar wanneer men het boek heeft maar niet het originele en men twijfelt aan de vertaling of wat dan ook is het makkelijk wanneer men dat nalezen kan.
En daar maak ik dankbaar gebruik van, het is mijn werk mijn hobby en mijn drive om alles na te kijken is om "scherp" te blijven en mijzelf te controleren op wat ik doe (les geven) en zeg en schrijf.
Dit verdiepen in de materie, en niet klakkeloos na te apen en quoten maar te bestuderen. En doordat ik van leermeester onderricht ben die direct het contact hadden en les gekregen hebben van oude Reitmeister begrijp ik daardoor of hoor ik wat zij mij geleerd hebben door het te lezen.
cherie78 schreef:Maar dan moet je natuurlijk niet vergeten wat je leermeesters verteld hebben aan je.
Soms is het wel eens handig om na te apen of te quoten.
cherie78 schreef:[
Want ik wil wel voor 100% zeker weten, dat die site waar ik het afhaalde "klinkklare onzin" verkondigd heeft
Citaat:Ik hecht niet zoveel waarde, aan een Duitse info bron, over de franse Cadre Noir.
Volgens mij waren de Fransen en Duitsers niet echt vriendjes inde geschiedenis
piepenfiets schreef:Stelling:
Onafhankelijke zit is de belangrijkste voorwaarde om goed te kunnen rijden;een goed hand-en beengebruik komen hiervandaan.
Een onafhankelijke zit is alleen te verkrijgen door te lessen aan de longe,zonder zadel en hoofdstel
nombrado schreef:piepenfiets schreef:Stelling:
Onafhankelijke zit is de belangrijkste voorwaarde om goed te kunnen rijden;een goed hand-en beengebruik komen hiervandaan.
Een onafhankelijke zit is alleen te verkrijgen door te lessen aan de longe,zonder zadel en hoofdstel
Uit deze stelling en onafhankelijke zit, doe je voorkomen dat hieruit alleen hand en beengebruik noodzakelijk zijn..
waar blijven bekken, schouders?
dat is nl wat ik veel tegenkom
de benen klopt wel, bekken en onderrug en schouders vastgezet en niet flexibel.
terwijl ze het wel van het paard verwachten
quadripes schreef:alleen een ruiter die goed kan zitten, kan een goed gebruik maken van zijn handen, benen en gewicht (zit).