Sporen ed

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Urielle

Berichten: 50084
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 12:58

Ehm... redenen om te bokken vanuit het paard die ik zo even uit mijn mouw schud: levensvreugde, aangalopperen of de omgeving spannend vinden, geen zin hebben om aan het werk te gaan, veel energie of karakter hebben, uitproberen bij een nieuwe ruiter... er is vast nog wel meer te bedenken
Sporen niet nodig? Vandaar dat ze vanaf het M1 verplicht zijn Op de manier waarop jij denkt dat sporen gebruikt moeten worden zijn ze idd zinloos, nog ff doorlezen in je boekjes

patsur

Berichten: 7310
Geregistreerd: 19-06-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 23:23

als je spoor op je kuit zou zitten dan zou je constant prikken, als ze aan je hak zitten raken ze (als je wat meer kuit geeft) de buik, en dat zou de verfijning moeten zijn van de spoor. ik vind je hak optrekken 3x niks, dat stoort toch wel in je gehele houding.

Sioux15
Berichten: 67
Geregistreerd: 17-04-06

Re: Sporen ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 16:26

Sporen zijn niet altijd verplicht nodig....en je moet niet altijd de boekjes volgen maar in de praktijk ervaring op doen. Ik rij paarden ijzerloos/bitloos zonder zweep en zonder sporen en ze wijken maken gallopwissels, lopen verzameld, lopen in de houding...met andere woorden kunnen al die dingen ook perfect zonder al die hulpmiddelen. Vaak ligt het aan de ruiter en niet aan het paard. Ik ben ook begonnen met al die hulpmiddelen ik had m`n 2e les al sporen aan....maar ik heb nu een vele vriendelijkere manier van rijden gevonden waar het ook mee kan.

Greetz Sioux

Suprice
Berichten: 2540
Geregistreerd: 02-10-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 16:36

Ik rijd ook met sporen, eerst been, dan iets harder en geen reactie dan gebruik ik mijn sporen. Nu kunnen mensen zeggen dat dat niet zo hoort, dat je je sporen daar niet voor mag gebruiken. Maar ik kan niet rijden met zweep (is de pony bang van) en moet dus wel als ik geen reactie krijg. Verder gebruik ik ze gewoon voor de zijgangen, dan snapt ie gewoon wat je bedoelt..

Sisco4life

Berichten: 6435
Geregistreerd: 04-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-06 19:28

OK, dank U dank U;)

Urielle

Berichten: 50084
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Sporen ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 22:30

Sioux15 schreef:
Sporen zijn niet altijd verplicht nodig....en je moet niet altijd de boekjes volgen maar in de praktijk ervaring op doen. Ik rij paarden ijzerloos/bitloos zonder zweep en zonder sporen en ze wijken maken gallopwissels, lopen verzameld, lopen in de houding...met andere woorden kunnen al die dingen ook perfect zonder al die hulpmiddelen. Vaak ligt het aan de ruiter en niet aan het paard. Ik ben ook begonnen met al die hulpmiddelen ik had m`n 2e les al sporen aan....maar ik heb nu een vele vriendelijkere manier van rijden gevonden waar het ook mee kan.

Greetz Sioux


Met spoortjes kun je NET ff die achterhand er nog verder onder zetten of een paard nog ff verder laten buigen - grensverleggend bezig zijn. Ik kan ook de oefeningen tot en met de Z2 zonder sporen rijden. Maar om ze steeds verder en verder en verder te verbeteren zijn ze toch echt nodig.

Urielle

Berichten: 50084
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-06 22:30

maar uiteraard ben ik geinteresseerd in jouw manier van rijden dan.