Benzz schreef:Maar er is nog steeds geen antwoord op de vraag: Is rijden op paarden wel degelijk schadelijk?
Dat dit de wereld weer in is gekomen door ( inderdaad het zuidas typje die het zelf zielig vind en daar een zelfonderzoek naar is gaan doen. Zelf uitermate handig met marketing en met social media een podium heeft gevonden) iemand en iedereen dat volgt terwijl er volgens mij helemaal nog nooit onderzoek naar is gedaan.
( overigens, in 2005 is er door het kwpn al een onderzoek gedaan naar het paardenmens 2020. Hoogopgeleide vrouwen uit de randstad die veel vanuit emotie doen en heel zachtaardig zijn, waar uiteraard niets mis mee is. Maar het is wel een ander uitgangspunt en je ziet sinds jaren ook veel gedragsproblematiek bij diverse dieren) Let op, dit is geen goed of kwaad. Ik ben zelf ook vele malen zachter geworden dan toen ik nog op de boerderij rondliep. Al ben ik qua rijden altijd een zachte ruiter geweest. Zo zacht als het kan en zo hard als het moet.
Je probeert her gehele onderzoek weg te zetten als ongeldig door te stereotyperen. Je noemt de vooroordelen van de onderzoeker op basis van woonlocatie en sociale stand maar dit noem je geen vooroordeel?
Natuurlijk is er veel aan te merken. Maar het weergeeft absoluut dat meer onderzoek nodig is. Het hele punt is dierenwelzijn, dat is nummer 1 prioriteit. En niet of die onderzoeker in de randstad woont. Deze post klinkt meer alsof het vanuit emotie is geschreven dan het onderzoek.