Tactmatig Drijven

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 07:43

Kadankovitch schreef:
ER BESTAAT GEEN ENGELSE DRESSUUR !!!!!!!!!!!!
De rijkunstige of systematische dressuur die op het continent van Europa werd bedreven vond z'n hoogte punt in Frankrijk en is in die vorm over de duitste landen en het Iberisch schiereiland verspreid geraakt. Het Verenigd Koninkrijk is de laatste die daarme in contact gekomen. Vandaar hun achterstand; de nu goed presterende ruiters hebben Duitste, Finse, of Nederlandse trainers. Het zijn de Amerikanen die door een slecht functionerend schoolsysteem denken dan Engeland gelijk is aan Europa. Laten we deze blijk van slechte algemene ontwikkeling hier niet voortdurend herhalen.
Een vergelijk tussen de Europese rijstijlen, in al hun verschijdenheid, met de Amerkaanse rijstijlen dient mijns inziens geen enkel doel. Hetzij dan dat sommige western-ruiters daaruit hun rechtvaardiging trachten te putten waarom zij zo rijden zoals zij doen. Onnodig, zij doen niemand kwaad, dus; dat ze rijden zoals ze willen, mij 'n zorg.

Wanneer het u geen zorg is, waarom bruist u steeds weer zo op?
Rijstijlen?
Denk dat u zich veel te veel opwint wanneer mijnheer FaberSmid ergens iets plaatst.
Het lijkt wel of hij op uw werkt als een rodelap op een stier. waarom?
Uit uw verhaal hierboven lijkt het, dat u niet veel over het Western rijden weet.
En wanneer men vanuit het western spreekt noemt men het Engels rijden.
Daar kunnen u en ik wel problemen mee hebben maar die zijn toch echt niet van dien aard dat men zich zo "getroffen" voelt als dat u nu laat blijken.
Beetje dimmen is geloof ik een Nederlandse uitdrukking, gas terug nemen, en wat u al eens schreef een opponent niet de diskussie dood maken door absolute uitspraken.
Mijnheer Kadankovich aub een beetje meer respekt ook voor een smid, en minder agressiviteit, zo ken ik u werkelijk niet meer.

Kadankovitch schreef:
De heer Fabersmid begint weer eens een discussie , over mijn hoofd heen, met betrekking tot iets dat ik niet gezegd heb. DAT IS NIET DE EERSTE KEER !!! EEN van de redenen waarom ik op deze site bijna niet meer reageer. Niets wat de heer FaberSmid aanhaald in zijn reaktie, na mijn eerste antwoord op Vonnie, kunt U, geachte lezer daarin lezen.
Cowboy FaberSmid heeft waarschijnlijk te veel en te slecht gebrouwen amerikaanse wiskye binnengewerkt, en heeft nu last van een zeer russisch sydroom genaamd 'Korzakow'. U moet zich toch iets matigen heer FaberSmid, anders nemen wij U helemaal niet meer serieus.
Geachte Vonnie, mochten er nog onduidelijkheden zijn, die U door mij beantwoord wilt zien, stel dan de vraag via pb. Dat gaat sneller.

Het is wel niet aan mij gericht, maar u wijst als een Godvader die alles maar mag zeggen, beticht iedereen ergens van, maar u gaat niet het goede voorbeeld vooraan.
Dit vind ik echt niet feestelijk meer, het topic kan u niet opeisen, en de discussie ook niet.
Wie is hier er tussen geknalt, en valt doelgericht steeds weer mijnheer FaberSmid aan?
Mijnheer Kandankovich weet niet wat er met u aan de hand is, maar dit slaat echt alles.
Het is gewoon gal spugen tegen iemand die u niet eens kent.
Vermoedens van u hoe een ander denkt. Sorry had u voor een Gentleman gehouden, maar dit is lijkt meer op een berichtje uit een van de roddel bladen.
En u spreekt voor allen denkt u?
Daarom kan ik hier op reageren omdat ik het daar niet mee eens ben.
En sory voor alle anderen dat ik even uit mijn slof geschoten ben, maar één persoon steeds weer zo aanvallen, en daarbij de discussie zo te laten verzanden, dat heeft niets met ruiterlijkheid te doen.

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 09:25

Professor schreef:
En u spreekt voor allen denkt u?

Hij spreekt in ieder geval ook voor degene die dit onderwerp begonnen is.

FaberSmid

Re: Tactmatig Drijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 10:07

Het is dat ik beter weet, na het geen mij is mede gedeeld en verzocht. Wederom zal u dan ook hier gedwongen negeren, op u gefrustreerde persoonlijke aanval.

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 12:13

Geachte Heer Professor:
U bent de laatste die mij hier lessen te spellen heeft. Daar hebt U de statuur niet voor. Noch als mens, noch als ruiter! Laat dat duidelijk zijn.
Ik heb het nergens in het antwoord op Vonnie over Western rijden gehad. DAT WORDT EVENGOED DOOR ANDEREN VAST GESTELd.

Ik schreef een bericht aan Vonnie en de heer FaberSmid heeft het over Western rijden. NOCH Shadow0, noch Beantsje, noch Vonnie, noch EsterW, schijnen iets van de interventie van FaberSmid met betrekkeng tot mijn bericht aan Vonnie begrepen te hebben. Zo begreep ik ook de laatste opmerking van Clarence. Ik heb daar in geen woord over FaberSmid gesproken.
Pas na zijn 'onbegrijpelijk vergeijk tussen dressuur en Westernsport heb ik een bericht persoonlijk over hem gehad: Daar waar hij meende mij te moeten betrekken bij iets dat ik niet gezegd dus ook zeker niet bedoeld heb. Pas ik het bericht van vandaag (1uur57) heb ik het over de beweringen van FaberSmid met betekking tot (en ik herhaal het nog eens) door MIJ NIET GEMAAKTE OPMERKINGEN OPMERKINGEN OVER WESTERN RIJDEN. Dat Ik de draak steek met goedkope of slecht gestookte amerikaanse Wiskey was eerder als grap bedoeld, maar mocht ik daar per ongeluk een zere plek geraakt hebben, spijt mij dat oprecht. Maar dat was voor de rest slecht een correctie op een volslagen onterechte aantijging van de heer FaberSmid.
En U Professor hebt de verwaande brutaliteit mij aan te spreken als een "Godvader". Waar haalt U het vandaan? Lees de achtergronden beter.
U hebt het over gal spugen van mijn kant. Waar heb ik steeds weer één persoon zo aangevallen?????????? WAAR? What Gentemen betreft: You have to be one to know one. Is dat duidelijk; Iemand ietst in de schoenen schuiven, dat hij niet geschreven heeft , waar hij zelfs niet naar gehint heeft, behoort niet tot die eigenschappen.

Dus indien U iets zinnig aan deze discussie wilt toevoegen, schrijf dan een antwoord aan Vonnie, of en terzake doende reaktie op hetgeen ik Haar geschreven heb.

Kadankovitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 12:18

H...... ach laat maar zitten

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 16:32

Wat laat u uw ware aard van uw beest zien, wie bent u behalve dat u keer op keer het verkeerde voorbeeld voor schrijft. Het scheelt dat ik weet wat u dwars zit, anderen verwijten niks te begrijpen maar zelf begrijpen doet u ook niet.

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 18:07

Fabersmid en Professor,

Ik wil jullie vriendelijk verzoeken om mijn onderwerp te verlaten. Jullie voegen niets van waarde toe, gaan continu off-topic, leggen andere mensen woorden in de mond, en verpesten zo weer een onderwerp.

En "Het is dat ik beter weet, na het geen mij is mede gedeeld en verzocht. Wederom zal u dan ook hier gedwongen negeren, op u gefrustreerde persoonlijke aanval." is natuurlijk een aanval die alle fatsoen te buiten gaat. Daar verdien je dus werkelijk een levenslange ban voor.
Ik heb de mods al gevraagd de off-topic berichten te wissen, maar daar nog geen gehoor op gekregen. Ik probeer dus op deze manier duidelijk te maken dat you have overstayed your welcome (in dit onderwerp) a long time ago.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 18:59

Kadankovitch schreef:
Geachte Vonnie,
Gezien mijn voorgaande bericht, zult begrijpen dat ik niet zoveel zin heb al het voorgaande te herhalen. Lees hetgeen voorgaande schrijvers hebben neergepend eens rustig door. Uit het meeste blijkt dat herhalend, iedener bij opstaan of neerkomen; oflinks-rechts-links-etc, gewoon geen goed paardrijden is: HET STOMPT AF.
Geef een teken, daarna een strenger, en zo verder (progressief sneller en strenger, tot bestraffend toe. In die tijd zal het paard reageren, OP DAT MOMENT HOU JE OP MET DRIJVEN/eventueel al BESTRAFFEN, en beloon hem voor de getoonde reaktie. Pas als het paard uit zich zelf veranderd, grijpt U in, door manend, kort en duidelijk te drijven, of eventueel te remmen.

Mijn inziens is het advies dat U gegeven is geheel fout, zeg het dat ik het gezegd heb.
Met vriendelijke groet Kadankovitch

De heer Fabersmid begint weer eens een discussie , over mijn hoofd heen, met betrekking tot iets dat ik niet gezegd heb. DAT IS NIET DE EERSTE KEER !!! EEN van de redenen waarom ik op deze site bijna niet meer reageer. Niets wat de heer FaberSmid aanhaald in zijn reaktie, na mijn eerste antwoord op Vonnie, kunt U, geachte lezer daarin lezen.
Cowboy FaberSmid heeft waarschijnlijk te veel en te slecht gebrouwen amerikaanse wiskye binnengewerkt, en heeft nu last van een zeer russisch sydroom genaamd 'Korzakow'. U moet zich toch iets matigen heer FaberSmid, anders nemen wij U helemaal niet meer serieus.
Geachte Vonnie, mochten er nog onduidelijkheden zijn, die U door mij beantwoord wilt zien, stel dan de vraag via pb. Dat gaat sneller.

FaberSmid schreef:
Engels rijden gaat steeds meer op western riding lijken?

Ik ben het dan ook niet eens met Kadankovitch, maar dat zal niemand verbazen. Hulpen geven is de ruiter verplicht aan zijn paard, zo ook de dosering bijvoorbeeld. Hoe kan een engels rijden ruiter van zijn paard verwachten, dat die zijn werk zal uitvoeren als een western paard maar niet hetzelfde beleerd en geschoold is? Vergeten wordt dat de hulpen van het engelse rijden afgestemd zijn op de dressuur oefeningen en andersom? Waarom verschillen de western oefeningen dan zo van die van dressuur? Reining mag dan wel de dressuur genoemd worden van de western riding, de oefeningen zijn totaal anders? En als een western ruiter die zo zou gaan rijden zoals bij dressuur, dan zouden de hulpen ook anders zijn?

Zoals het geen omschreven door Kadankovitch en mijn voorgaande reacties.
Laten we de wending om de achterhand en rollback als voorbeeld nemen, waarom denkt u dat die zo verschillen behalve door hun herkomst en geschiedenis? Hoe zijn de hulpen van beide en hoe zouden de hulpen worden, als een western ruiter met zijn paard een wending om de achterhand zou gaan rijden in plaats van een roll back?

Shadown dan draait u mijn voorbeeld toch voor u andersom? Zet de hulpen van engels rijden en western riding op een rijtje en dan de oefeningen van beide verklaren en dan in beide gevallen omdraaien.
http://www.youtube.com/watch?v=vrYOQ52U3LQ niet het voorbeeld, maar wel een voorbeeld.

Waarom denkt u dat dressuurpaarden voorwaarts blijven in hun oefeningen in vergelijk met western paarden en hun oefeningen?

Clarence leest u maar eens terug wie wat daadwerkelijk zwart op wit beschreven heeft? Mijn schrijven is wel degelijk on inhoudelijk onderbouwd on topic? U heeft niet het recht ieder naar uw zin te onterecht te verbannen? Wees fear door naar ieder te kijken en niet onterecht naar een paar wijzen en veroordelen. U weet niet eens de rede waarom ik het volgende schrijf, vraagt u maar eens na bij paardentango?: Wederom zal u dan ook hier gedwongen negeren, op u gefrustreerde persoonlijke aanval. Oordeel en veroordeel niet over het geen u niet geheel op de hoogte bent. Heeft u de pb's aan mij gericht gelezen met die vraag en verzoek?

Professor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 19:08

clarence schreef:
Fabersmid en Professor,

Ik wil jullie vriendelijk verzoeken om mijn onderwerp te verlaten. Jullie voegen niets van waarde toe, gaan continu off-topic, leggen andere mensen woorden in de mond, en verpesten zo weer een onderwerp.

En "Het is dat ik beter weet, na het geen mij is mede gedeeld en verzocht. Wederom zal u dan ook hier gedwongen negeren, op u gefrustreerde persoonlijke aanval." is natuurlijk een aanval die alle fatsoen te buiten gaat. Daar verdien je dus werkelijk een levenslange ban voor.
Ik heb de mods al gevraagd de off-topic berichten te wissen, maar daar nog geen gehoor op gekregen. Ik probeer dus op deze manier duidelijk te maken dat you have overstayed your welcome (in dit onderwerp) a long time ago.

Werkelijk bent u moderator?
Leest u mijn bijdragen maar eens door op dit topic, daar zijn wel degelijk onderbouwde berichten, die welzeker ontopic zijn.

clarence

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 19:16

Weet je wat nou zo grappig is, dat door Smid's verlangen off-topic te gaan, dit hele onderwerp van de rails loopt. En, als ie dan tot de orde geroepen worden, gaat ie vrolijk door.
Wel geinig hoor, de mensen het internet bevolken.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 19:25

Moderatoropmerking:
Slotje wegens off-topic blijven gaan.
Laatst bijgewerkt door Scum op 25-05-10 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tijdelijk slotje gewijzigd naar permanent.