Kadankovitch schreef:ER BESTAAT GEEN ENGELSE DRESSUUR !!!!!!!!!!!!
De rijkunstige of systematische dressuur die op het continent van Europa werd bedreven vond z'n hoogte punt in Frankrijk en is in die vorm over de duitste landen en het Iberisch schiereiland verspreid geraakt. Het Verenigd Koninkrijk is de laatste die daarme in contact gekomen. Vandaar hun achterstand; de nu goed presterende ruiters hebben Duitste, Finse, of Nederlandse trainers. Het zijn de Amerikanen die door een slecht functionerend schoolsysteem denken dan Engeland gelijk is aan Europa. Laten we deze blijk van slechte algemene ontwikkeling hier niet voortdurend herhalen.
Een vergelijk tussen de Europese rijstijlen, in al hun verschijdenheid, met de Amerkaanse rijstijlen dient mijns inziens geen enkel doel. Hetzij dan dat sommige western-ruiters daaruit hun rechtvaardiging trachten te putten waarom zij zo rijden zoals zij doen. Onnodig, zij doen niemand kwaad, dus; dat ze rijden zoals ze willen, mij 'n zorg.
Wanneer het u geen zorg is, waarom bruist u steeds weer zo op?
Rijstijlen?
Denk dat u zich veel te veel opwint wanneer mijnheer FaberSmid ergens iets plaatst.
Het lijkt wel of hij op uw werkt als een rodelap op een stier. waarom?
Uit uw verhaal hierboven lijkt het, dat u niet veel over het Western rijden weet.
En wanneer men vanuit het western spreekt noemt men het Engels rijden.
Daar kunnen u en ik wel problemen mee hebben maar die zijn toch echt niet van dien aard dat men zich zo "getroffen" voelt als dat u nu laat blijken.
Beetje dimmen is geloof ik een Nederlandse uitdrukking, gas terug nemen, en wat u al eens schreef een opponent niet de diskussie dood maken door absolute uitspraken.
Mijnheer Kadankovich aub een beetje meer respekt ook voor een smid, en minder agressiviteit, zo ken ik u werkelijk niet meer.
Kadankovitch schreef:De heer Fabersmid begint weer eens een discussie , over mijn hoofd heen, met betrekking tot iets dat ik niet gezegd heb. DAT IS NIET DE EERSTE KEER !!! EEN van de redenen waarom ik op deze site bijna niet meer reageer. Niets wat de heer FaberSmid aanhaald in zijn reaktie, na mijn eerste antwoord op Vonnie, kunt U, geachte lezer daarin lezen.
Cowboy FaberSmid heeft waarschijnlijk te veel en te slecht gebrouwen amerikaanse wiskye binnengewerkt, en heeft nu last van een zeer russisch sydroom genaamd 'Korzakow'. U moet zich toch iets matigen heer FaberSmid, anders nemen wij U helemaal niet meer serieus.
Geachte Vonnie, mochten er nog onduidelijkheden zijn, die U door mij beantwoord wilt zien, stel dan de vraag via pb. Dat gaat sneller.
Het is wel niet aan mij gericht, maar u wijst als een Godvader die alles maar mag zeggen, beticht iedereen ergens van, maar u gaat niet het goede voorbeeld vooraan.
Dit vind ik echt niet feestelijk meer, het topic kan u niet opeisen, en de discussie ook niet.
Wie is hier er tussen geknalt, en valt doelgericht steeds weer mijnheer FaberSmid aan?
Mijnheer Kandankovich weet niet wat er met u aan de hand is, maar dit slaat echt alles.
Het is gewoon gal spugen tegen iemand die u niet eens kent.
Vermoedens van u hoe een ander denkt. Sorry had u voor een Gentleman gehouden, maar dit is lijkt meer op een berichtje uit een van de roddel bladen.
En u spreekt voor allen denkt u?
Daarom kan ik hier op reageren omdat ik het daar niet mee eens ben.
En sory voor alle anderen dat ik even uit mijn slof geschoten ben, maar één persoon steeds weer zo aanvallen, en daarbij de discussie zo te laten verzanden, dat heeft niets met ruiterlijkheid te doen.