FaberSmid schreef:Dat is niet aan mij u te leren, krijg al genoeg commentaar de les te wijzen en leren zonder dat ik dat doe. In de handleiding ten behoeve van Nederlandse ruiters en hun instructeurs, staat alles beschreven. Bent u bekend met dat kleine rode boekje? Vraag het eens ook na bij uw instructie, ben benieuwd of u mij dan gelijk kan geven, of nog beter een discussie met mij kan aan gaan? Het zal vast een combinatie worden, daar zie ik erg naar uit.
Ik nodig u uit om meer uitleg te geven, dus van mij wel ten laatste het verwijt dat u mij de les probeert te lezen. Anders moet ik me per slot van rekening ook niet mengen in een discussie

Wat mij persoonlijk eerder onaangenaam treft, is dat terwijl ik bereid ben om me kwetsbaar op te stellen door uit te leggen hoe ik rijd, zelfs nog met het aanbod het te ondersteunen met videomateriaal, waar dus door heel rijdend Nederland en ook daarbuiten op geschoten kan worden (vergist u zich niet hoe kwetsbaar dat is als het om het paardrijden gaat en wat u dus aan Modie vraagt!), mij het gevoel bekruipt dat die open houding om van elkaar te leren maar van een kant af komt, aangezien er van uw zijde geen uitleg komt. Natuurlijk kan ik dingen opzoeken en aan anderen vragen, maar dan kan ik net zo goed niet op Bokt lezen en uitsluitend de boeken induiken.
Toevoeging:
Zoals al eerder gezegd: ik ben een mens van de praktijk. Ik krijg instructies mee of probeer zelfstandig een probleem op te lossen en ik ga uitproberen, voelen wat mijn hulp met dat paard doet, verbetert hij erop, maak ik het probleem alleen maar erger? Zoals Tineke Bartels ooit ook tegen me zei: al ga je er tegen alle regels in achterstevoren op zitten, je moet doen wat er werkt voor jou en je paard!
). We spraken niet over aanleuning, over afwisseling en over trainingsopbouw. 
maar tot nu toe, zonder resultaat