Niveau is bedroevend...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:34

themuisje schreef:
Aan filmen is niets stiekem :n
Maar om zomaar mensen te gaan filmen, dit te vertragen, er een zielig muziekje en een zielig tekstje bij te zetten en dan in een discussie neerkwakken zonder dat de persoon op de film hierover is ingelicht vind ik not done.
Ik ga jouw ook niet filmen terwijl je je uitkleed en daar een of ander strip filmpje van maken zonder dat je het weet. Dat heet privacy schending. En ik ben er niet zeker van of dat in dit soort gevallen ook van kracht is aangezien het een openbaar evenement is. Maar netjes is het niet.

Ik mag toch hopen dat je het verschil tussen het filmen van een paard en een naakt persoon wel ziet?
In geen van de filmpjes is een herkenbaar gezicht te zien.

Air

Re: Niveau is bedroevend...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:35

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:37

Air schreef:
themuisje schreef:
Aan filmen is niets stiekem :n
Maar om zomaar mensen te gaan filmen, dit te vertragen, er een zielig muziekje en een zielig tekstje bij te zetten en dan in een discussie neerkwakken zonder dat de persoon op de film hierover is ingelicht vind ik not done.
Ik ga jouw ook niet filmen terwijl je je uitkleed en daar een of ander strip filmpje van maken zonder dat je het weet. Dat heet privacy schending. En ik ben er niet zeker van of dat in dit soort gevallen ook van kracht is aangezien het een openbaar evenement is. Maar netjes is het niet.

Ik mag toch hopen dat je het verschil tussen het filmen van een paard en een naakt persoon wel ziet?
In geen van de filmpjes is een herkenbaar gezicht te zien.

Ja hoor. maar hoe zou je het zelf vinden als jij gefilmd werd en hier op een openbaar forum werd neergezet. en dan waarschijnlijk net op een moment dat het wat oneerbiedig gaat.
want laten we toe geven. iedereen doet wel eens iets wat achteraf gezien mischien niet door de beugel kan.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:38

Joolien schreef:
Electra, wat maakt het uit wie er reageert? Iedereen mag toch wat zeggen?

Listiglisje, waarom aanklagen, er valt toch niks ernstigs te zien op het filmpje...? ;)

Natuurlijk, maar het valt altijd op, dat tijdens een "heftige" discussie ineens "medestanders" komen opdraven.
Eerlijk gezegd, vind ik het wel grappig.

Zoals ik al eerder zei, iedereen kan hier van alles vinden, maar of het de waarheid is?
Ik kijk dan wel eens in de profielen of in de berichten (ik heb toch tijd over, op dit moment :D ) en dan vraag ik mezelf echt af, of mensen zich realiseren wat een onzin zij soms beweren en schrijven.
Zelf-benoemde goeroe's die vijf jaar geleden nog het verschil op bokt moesten vragen tussen hoevenvet en hoeventeer?
Bokkers die verzorgpaarden rijden, die helemaal vast zaten en in training gesteld moesten worden bij een ander, en dan nu zelf ineens het licht zien?
IMO zijn het vaak mislukte (wedstrijd)ruiters die de boel komen afzeiken.

Ik vind het soms maar een betweterig zooitje hier op Bokt.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:38

Air schreef:
Tendance schreef:
Er zijn gewoon wetten op privacy, die hier geschonden worden hoor!
Je mag niet zomaar een filmpje van iemand anders plaatsen zonder om toestemming te vragen.

Gewoon een beschreven wet, die zegt, dat je niet zo maar iemand ongevraagd mag filmen of fotograferen.

Een verzonnen wet dan zeker?
Ik zou mij toch eerst eens even inlezen voordat je je mening of wat je denkt als waarheid verkondigt :D

Nee! Tijdens een openbaar evenement bij ons heeft iemand foto's gemaakt en daarvan een foto gebruikt voor op zijn zakken biks.
Dit is een publicatie in het openbaar en dat mag niet!
Hij is daar toen mee naar het bedrijf gegaan en krijgt nu ieder jaar een bepaald hoeveelheid zakken biks, maar volgens de advocaat konden ze ook voor een hoger bedrag naar de rechter gaan, omdat dit schending van de privacy is en daar zelfs het plaatsen van filmpjes van anderen op internet ook bij hoort.
Ik zeg niet iets zonder voorkennis.
Ik vind het jammer, dat jij nog steeds denkt, dat ik een of ander sneu jong meisje ben ofzo...

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:40

Air schreef:
Voor de mensen die te lui zijn om Google te gebruiken voordat ze onwaarheden neerkwakken:
http://www.kvk.nl/ondernemen/intellectu ... tretrecht/

lees dit even en daar is rekening mee gehouden, en ook in de film zelf wordt uitdrukkelijk genoemd dat het niet om de personen zelf gaat, daarom zijn ook veel verschillende combinaties gefilmd, maar wel in ongeveer een uur tijd. Het zijn er niet een paar die 'even' zo rijden, anders had ik niet zoveel materiaal zo makkelijk kunnen maken

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:41

Arabesk schreef:
Air schreef:
Voor de mensen die te lui zijn om Google te gebruiken voordat ze onwaarheden neerkwakken:

lees dit even en daar is rekening mee gehouden, en ook in de film zelf wordt uitdrukkelijk genoemd dat het niet om de personen zelf gaat, daarom zijn ook veel verschillende combinaties gefilmd, maar wel in ongeveer een uur tijd. Het zijn er niet een paar die 'even' zo rijden, anders had ik niet zoveel materiaal zo makkelijk kunnen maken

Ben je daar ook naar het wedstrijdsecretariaat, ringmeester, jury, ruiter, geweest, om je bezwaren kenbaar te maken?

Arabesk

Re: Niveau is bedroevend...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:41

Ja vorig jaar gedaan, maar dan loop je tegen een muur op, ze zien geen problemen.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:42

Tendance schreef:
Nee! Tijdens een openbaar evenement bij ons heeft iemand foto's gemaakt en daarvan een foto gebruikt voor op zijn zakken biks.
Hij is daar toen mee naar het bedrijf gegaan en krijgt nu ieder jaar een bepaald hoeveelheid zakken biks, maar volgens de advocaat konden ze ook voor een hoger bedrag naar de rechter gaan, omdat dit schending van de privacy is en daar zelfs het plaatsen van filmpjes van anderen op internet ook bij hoort.
Ik vind het jammer, dat jij nog steeds denkt, dat ik een of ander sneu jong meisje ben ofzo...

Nee, dat is voor commercieel belang. Dat is heel iets anders dan gewoon een fimpje op internet, waarbij geen één persoon herkenbaar wordt afgebeeld.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:43

Arabesk schreef:
Ja vorig jaar gedaan, maar dan loop je tegen een muur op, ze zien geen problemen.

Maar wat heb je dan gezegd of aangekaart?

Als je zegt: ik ben Arabesk van Bokt en ik hou niet van bitten, sporen en ijzers, dan word je natuurlijk niet serieus genomen.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:44

@ Arabesk: Ik hoop dat je bijleest.
Ik mag toch ergens wel hopen, dat je deze mensen dan ook even goed de waarheid hebt gezegd?
Want wel al die erge dingetjes filmen, maar er niets van zeggen? Deze mensen weten toch vaak niet beter?
Als je dat niet doet dan moet je toch echt wel een hele grote paardenmishandelaarster zijn in je eigen ogen? Kun je jezelf nog wel in de spiegel aankijken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:44

themuisje schreef:
dat jij denkt dat je met een bit een paard altijd pijn doet zegt denk ik meer over jouw manier van rijden dan het niveau van anderen :)

Ik sta niet op die filmpjes hoor. :D
Heb je ze bekeken?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:45

Electra63, waarom als je het zo erg vind dat anderen dat doen, waarom doe je het zelf dan ook :?
Dat is natuurlijk een beetje, tja, dom? Om een ander van iets te beschuldigen en het vingertje ernaar te wijzen wanneer je hetzelfde doet.

listiglistje

Electra63 schreef:
Arabesk schreef:
Ik wacht wel op een aanklacht en het zou weleens goed zijn als een rechter hier eens naar kijkt. Oja en voordat ik weer gezeik krijg, ik ben even weg, morgen ben ik er ook niet, misschien donderdag pas weer :wave: ik heb ook nog een leven naast bokt ;-)

Als je in het "echte" leven ook zo bent als hier op Bokt, kan ik mij dat niet voorstellen. :D

Dat weet wel zeker, ik heb geen tijd om een heel uur filmmateriaal te verzamelen
om vervolgens te be-en verwerken tot zielige vertekende slowmotion filmpjes :Y)
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 19-07-11 14:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Tendance

Arabesk schreef:
Air schreef:

Je hebt ZOOOOOOO veel materiaal!!!!
Hou op hoeveel combi's zijn dit? 3/4 hooguit 5???

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:46

Kijk, DAT is pas grappig, wanneer je het niet met elkaar eens bent maar eigenlijk toch inziet dat de ander wel eens gelijk kan hebben, maar je dat absoluut niet wil toegeven, moeten we persoonlijk worden :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:46

Electra63 schreef:
Ik vraag me af, hoe jij ineens zo in deze discussie/dit topic terecht komt, want eerder heb je volgens mij niet deelgenomen aan dit topic.

Ik ben zwaar teleurgesteld dat je me niet eens gemist hebt. :+ :+ :+
Ja, ik deed al eerder mee in deze discussie, tot 't hier saai en ego werd. :+

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:47

listiglistje schreef:
Electra63 schreef:

Als je in het "echte" leven ook zo bent als hier op Bokt, kan ik mij dat niet voorstellen. :D

Dat weet wel zeker, ik heb geen tijd om een heel uur filmmateriaal te verzamelen
om vervolgens te be-en verwerken tot zielige vertekende slowmotion filmpjes :Y)

Raar, sinds wanneer kan slowmotion opeens een zagende/trekkende ruiter maken :?
Of komen er dan ook opeens feiten naar boven voor de mensen die het anders niet kunnen zien?
Laatst bijgewerkt door Air op 19-07-11 14:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:47

Air schreef:
Tendance schreef:

Nee, dat is voor commercieel belang. Dat is heel iets anders dan gewoon een fimpje op internet, waarbij geen één persoon herkenbaar wordt afgebeeld.

Nee dus! Een vrouw kwam een keer langs de weg bij onze school foto's maken van naar school gaande kinderen voor haar onderzoek.
Geen gezichten te bekennen of wat dan ook, maar van sommige leerlingen kreeg ze geen toestemming om ze te gebruiken en ze moest de foto's van de rechter allemaal wissen. Ja dit is voor de rechter gekomen!

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:48

Een filmpje van Arabesk in draf door het bos, natuurlijk onherkenbaar gemaakt en vertraagd, dat zou nu een goede tegenzet van haar zijn. Dan kunnen we eindelijk zien hoe het nu echt moet :D

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:49

JoviBan schreef:
Dus volgens jou kun je òf je paard met bit pijnigen en kleineren op dressuurwedstrijden òf zonder bit in het bos gaan hobbelen?

nee je staat niet op de filmpjes. dan zou je vast ook niet zo reageren. maar je beweert hier wel met een bit je paard alleen maar pijn te kunnen doen.
en dat zegt meer over jouw dan over de rest van de ruiters met een oh zo bedroevend niveau :)

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:50

setteke schreef:
Een filmpje van Arabesk in draf door het bos, natuurlijk onherkenbaar gemaakt en vertraagd, dat zou nu een goede tegenzet van haar zijn. Dan kunnen we eindelijk zien hoe het nu echt moet :D

Ik heb ook eens een keer een filmpje van haar gezien waar ze de nek van haar paardebeest
van links naar rechts aan het flexen is, zet dat maar eens in slowmotion :D :P
Laatst bijgewerkt door listiglistje op 19-07-11 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:50

Air schreef:
Kijk, DAT is pas grappig, wanneer je het niet met elkaar eens bent maar eigenlijk toch inziet dat de ander wel eens gelijk kan hebben, maar je dat absoluut niet wil toegeven, moeten we persoonlijk worden :j

Wie wordt er persoonlijk? Ik?
Ik reageer gewoon op een post. Alsof die van jou niet persoonlijk zijn.
Maar goed, je zult het wel niet over mij hebben, want mijn mening is nog steeds hetzelfde en ongewijzigd sinds het begin van dit forum.

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:51

"Als een paard een hond was, zou het oorverdovend janken." en dat is gebaseerd op wat? :')

Ik vind die filmpjes van Arabesk schijtirritant. Niet omdat ik "bang ben voor de waarheid" of "me aangesproken voel", maar vooral omdat ze te pas en te onpas in vooral dit topic verschijnen, zonder dat duidelijk is welke waarde het zal toevoegen aan de discussie.
Het is voor mij net als de jehova's met hun voet tussen mijn voordeur. We wéten dat je dit vindt, dat heb je meerdere malen duidelijk gemaakt en dat is geweldig dat jij een andere mening hebt.
Maar waar blijft nou het bewijs voor de mensen die wél goed met hun paarden omgaan mét bit, mét boom, mét hoefsmid. Die zijn er ook meer dan genoeg.

Nee, een sneu filmpje met vertraagde beelden en een zielig muziekje, dát is nou echt een goed beeld van de waarheid...
Laten we eens mensen die nooit les hebben en met een paardje het bos in gaan filmen. Lekker joh, geen druk voor het paard. Kijken of die het altijd naar de zin hebben.

Sorry, ik word hier best geirriteerd van :')

Ik sta over het algemeen echt wel open voor de meningen van andere mensen, maar ik krijg zwaar het vermoeden dat Arabesk dat totaal niet doet. Dan wordt het moeilijk voor mij..
Laatst bijgewerkt door Niobe op 19-07-11 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:51

we dwalen wel wat af met z'n allen. van een discussie betreffend het niveau van ruiters, naar een discussie wanneer privacy regels wel en wanneer niet geschonden worden...