keeltje17 schreef:c_alsemgeest schreef:Hmmm... ik vindt het sowieso niet logisch dat een Z2 paard de passage al kan. Deze oefening is zo veel verder qua niveau dan het Z2. Is hem dat voor de gein aangeleerd omdat hij er aanleg voor bleek te hebben?
Die van mij heeft ook Z2 gelopen en heeft erg veel aanleg voor de piaffe... (passage waarschijnlijk ook, zie het hem los in de bak vaak doen maar nog nooit ohz) maar ik denk er niet aan om het te proberen.
Hij heeft wel momenten dat hij het 'gebruikt' om onder dingen uit te komen. Of als hij buiten erg heet wordt. Mijn instructrise liet hem wel vaak aantreden als piaffe om hem vlug te maken... maar die weet ook echt waar ze mee bezig is... ik nietDus hou ik me er ver vandaan
M2 is pas het midden van de basis-dressuur... niets meer... Bij het behalen van winst in het Z2 heb je pas de basis correct voor elkaar
Je kan het een keer willen proberen, om het te voelen, wanneer je paard het daadwerkelijk ook op een goede manier geleerd heeft.
Maar dat moet je alleen met begeleiding doen van iemand die ook op niveau zit. Minimaal PSG... maar zelfs dat is kantje boord bij deze oefening
dankjewel, ik weet niet wie hem de passage heeft geleerd, hij is een manege paard geweest dus reed eerst totaal niet meer ontspannen. Ik heb hem nu goed los en ontspannen gereden, en laatst (paar maanden geleden) vertelde mijn leraar dat hij zeer zwaar heeft gereden (voordat hij overgekocht werd door de manege vanwege een blessure) verder als Z2 en dus ook kur op muziek. Daar hoort passage en piaffe enzo bij. Hij zij dat hij dat kon.
zelf wist ik niet hoe het moest dus heb het de leraar gevraagd, hij heeft het em uitgelegd en ik heb het voorzichtig geprobeerd maar het lukte niet. De leraar vond dat we het langzaam konden gaan oefenen als ik dat leuk vond. maarja ik vroeg me dus af hoe dat moest enzo. Maar het is nu ik al deze reactie's lees verstandig om door te rijden naar hoger niveau en het pas te gaan leren wanneer ik en neolino er klaar voor zijn. maar toch bedankt voor het advies:)
Een kur op muziek heeft niks met passage etc te maken

Je kan een kur altijd rijden en in elke klasse...

Alleen de grand prix special is dè kur die we altijd te zien krijgen.
Je paard kan dus waarschijnlijk helemaal geen passage

Maar ik zie al dat je even wil wachten, heel erg verstandig... wacht gewoon tot je de oefeningen echt nodig hebt.
Pas als je zeker weet dat je paard het kan, kan je het een keer samen met een ruiter van niveau uitproberen.